Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 45

Onderwerp: BTW / Sales Tax (terugkrijgen = NEE!)

  1. Top | #11

    Standaard Florida State Sales Tax (6%) terugvragen?

    Kunnen wij als nederlanders de betaalde Salestax van 6% bij vertrek terugvragen. Zo ja hoe gaat dit te werk en waar kun je e.e.a. nalezen.

  2. Top | #12
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard Re: Toerist laat geld liggen

    Hier wordt ook maar de helft van het verhaal verteld (goh, om welke krant zou het gaan...):

    (Dit is niet specifiek Florida of USA, maar algemeen douanerecht)
    Om artikelen BTW-vrij te maken, moet je ze officieel uitvoeren. Dat is een douanehandeling, waarvoor een uitklaringsdocument opgemaakt moet worden. Dat uitklaringsdocument gaat naar de douane van het land waar de BTW terug gevorderd wordt. Echter, je kunt niet iets uitklaren zonder het in een ander land weer in te klaren. Je moet dus in het land van bestemming officieel aangifte ten invoer doen. Als je daarmee onder de vrijstellingsdrempel valt hoef je er niets voor te betalen, maar als je er boven komt, dan betaal je invoerrechten en BTW in het land van bestemming. Een kopie van het invoerdocument wordt terug gezonden naar de douane in het oorsprongsland. Daarmee wordt het uitvoerdocument uit dat land "aangezuiverd" en wordt het dossier gesloten. Als de douane in het land van oorsprong niet tijdig de aanzuivering van het uitvoerdocument ontvangt, gaat men er van uit dat de uitvoer niet of niet tijdig heeft plaatsgevonden en zal men alsnog trachten tot inning van de terug betaalde BTW overgaan.

  3. Top | #13

    Standaard Macy's tax terug

    hallo, wie kan mij wat meer vertellen ik heb begrepen dat je de (btw) tax
    kan terug krijgen als je europeaan bent bij een loket ;-)
    ook schijnt het op het vliegveld te kunnen
    dus dacht bonnen bewaren..

  4. Top | #14

    Standaard Re: macy's tax terug

    Bij de servicebalie kan je een kortingskaartje voor (ik dacht 11&#37 korting, als je deze laat zien bij het afrekenen dan krijg je de korting direct. Dit moet wel op vertoon van de rijbewijs of paspoort.

  5. Top | #15
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Berichten
    35

    Standaard Terugkrijgen van Sales Tax?

    Ik hoorde van een collega van mij dat je als toerist zijnde, je betaalde state tax over artikelen, terug kan krijgen bij de infobalie van de winkel waar je aan het shoppen ben.

    Is dit waar?
    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Lijkt me sterk, maar aan de andere kant, hier in Nederland kan iemand ook belastingvrij spullen komen, als diegene maar kan aantonen dat ie van buiten de EU komt en ook weer snel weggaat.

  6. Top | #16
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: Terugkrijgen van State Tax?

    Ja dat kan wel, maar volgens mij moet je dan boven een bepaald bedrag zitten en dat bedrag is volgens mij heel hoog.

    Het precieze weet ik er niet van maar heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd er is namelijk wel al eerder over geschreven en ik weet ook zeker dat er andere mensen zijn hier die wel een volledig antwoord weten.

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  7. Top | #17
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Terugkrijgen van State Tax?

    Dit vond ik op de site van de belastingdienst in Florida:

    There are no provisions under Florida law that allow a refund of sales tax paid while visiting Florida. According to Rule 12A-1.0015, F.A.C., dealers are required to collect tax on sales of tangible personal property when the property is delivered to the purchaser or the purchaser's representative in Florida, whether the disclosed or undisclosed intention of the purchaser is to transport the property to a location outside Florida, or whether the property is actually so transported. Every sale of tangible personal property to a person physically present at the time of sale is presumed to have been delivered in Florida.
    De discussie over dit onderwerp is al eens gevoerd, maar ik kon hem zo 1,2,3 niet vinden.De 'residents' onder de forumleden weten hier natuurlijk veel meer van.



  8. Top | #18
    Vaste Bezoeker kimm82's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    103

    Standaard Re: Sales Tax

    Hoi,
    even een vraagje: de prijzen van artikelen in de supermarkt, is dat ook zonder tax? Ik weet nu dat je het er in kledingwinkels nog zelf bij moet rekenen, maar moet dat ook als je gewoon boodschappen doet in de supermarkt? Of als je een broodje haalt bij de MacDonalds, zijn de prijzen op het prijzenbord dan met of zonder tax?

  9. Top | #19

    Standaard Re: Sales Tax

    En wat met prijzen van elektronica winkels? Ik denk bijvoorbeeld aan de Apple Store, als je daar iets geprijsd ziet staan, moet je er dan nog tax bijrekenen of niet?

  10. Top | #20
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Sales Tax

    In alle winkels (dus ook de electronica en Apple stores) worden de prijzen zonder tax vermeldt.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •