Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 24

Onderwerp: Key West: Bus of auto

  1. Top | #11
    Newbie Vke's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Antwerpen - België
    Berichten
    10

    Standaard Re: Vervoer van Miami naar Key West

    Ik kan het bijna niet geloven dat we vandaag exact een maand geleden naar Miami zijn vertrokken en ondertussen al bijna weer twee weken terug thuis zijn. Miami was TOP. Zou morgen wéér vertrekken als ik kon. Het mooiste was onze trip naar Key West. We zijn om 11u bij Alamo (Miami Airport) vertrokken en zijn rond 16u in Key West gearriveerd. je kan het inderdaad niet laten om onderweg meerdere keren te stoppen. Het is een leuke baan waar je heel relaxed kan op rijden, vonden wij toch. De 7 miles brug was een leuke ervaring.

    Aan Chicco68 en alle andere Alamo huurders : Wij hebben uiteindelijk een 4 deurs intermediate wagen geboekt via alamo.nl : 4 dagen = 128.50 euro volgens de Gold formule. Ter plaatse probeerden ze enkel nog een Road Assistance te verkopen aan $ 6.99 / dag. Maar dat hebben we vriendelijk van de hand gewezen. Na het voorleggen van mijn belgisch reispaspoort en onze 2 rijbewijzen was alles ok. Op de parking mochten we zelf een wagen kiezen uit de Intermediate reeks. We gingen voor een lichtgrijze Chevrolet (stijl PT Cruiser) die heerlijk reed. Benzinetank was vol. In de koffer konden we gemakkelijk onze twee grote koffers kwijt.

    Onze trip : miami - key west - vero beach - cocoa beach - palm beach - fort lauderdale - miami south beach (waar we wagen inleverden en géén drop-off kosten moesten betalen) Buiten de volle tank die we meekregen hebben we nog zelf eens voor 46 dollar bijgetankt. Het was dus wel een zeer zuinige wagen.

    Kortom... een aanrader !

  2. Top | #12
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    26

    Standaard Bus of auto naar Key West

    Ik heb even een paar vraagjes met betrekking tot mijn (ons) bezoek aan Key West

    We verblijven een aantal nachten op Marathon (hier is bewust voor gekozen). We willen 1 dag naar Key West.

    Nu ben ik er al een keer geweest voor een paar uurtjes, maar niet zo goed voorbereid en we wisten dus eigenlijk niet zo goed wat we nou precies wilde in die korte tijd.
    Dit keer wil ik het dus anders aanpakken.

    We gaan al snorkelen e.d. dus de dag op Key West willen we ook echt gebruiken om Key West te bekijken.

    Van de vorige keer weet ik nog dat parkeren een ramp was en dat de parkeergarages hartstikke duur waren.

    Nu zit ik met een dillemma.

    Vanaf Marathon gaat er een bus naar Key West, deze komt echter niet verder dan Searstown at Northside Dr.
    Nu rijden er wel meerdere bussen op het eiland zag ik, maar wie weet hoe het precies met de kosten zit.

    Wat ik heb kunnen vinden is dat het ritje van Marathon naar Key West ons $3 pp one-way gaat kosten. Maar op het eilandje zelf kost ook nog eens $2 pp one-way.
    Nu willen we uiteraard meerdere dingen gaan bekijken, waaronder het Southernmost point. Weet iemand of het mogelijk is om een dagkaart ofzo te kopen waarmee we op alle bussen kunnen stappen en uitstappen als we willen.

    Ik weet dat er ook van die trolleys rondrijden, echter deze vind ik vrij prijzig. Ook rijd deze maar tot een uur of 5 en we willen ook graag gaan genieten van de zonsondergang, dus dat zou dan niet kunnen (tenminste we komen dan nooit met de trolley terug bij onze bus)

    Wie heeft er tips?

  3. Top | #13
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: bus of auto naar Key West

    Wat is prijzig? Als je op een dag usd 20 kwijt bent voor parkeren vind ik wel meevallen. Je parkeert de auto en je huurt een fiets waarmee je Key West mee gaat verkennen. Een fiets huren kost ongeveer usd 15 per dag. een scooter kost usd 35 per dag. Dit is echt een goede manier om het eiland te verkennen.

    Succes.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  4. Top | #14
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: bus of auto naar Key West

    Openbaar vervoer is volgens mij waar je naar vraagt, hebben we hier nog nooit van gehoord.

    Als je Key West in komt en je blijft met je auto een blok of twee/drie van het centrum af, dan is het allemaal gratis parkeren.
    Elizabeth ST is 2 blokken voor Duval en loopt paralel aan Duval, daar kun je normaal goed parkeren.

    Even voor iedereen die dit leest, je kunt niet parkeren in een vak waar recidental op de weg staat geschreven. Die zijn van ons (ha ha)
    Tenzij je een kenteken plaat hebt waar Monroe op staat.
    Ik heb deze nog nooit op een huur auto gezien.

    Wij hebben dus een gewone Florida plaat, maar onder de cijfers en letters staat de naam van de county in ons geval Monroe.

    Gebruiken wij een persoonlijke plaat dan krijgen wij een sticker for de recidental parking vakken.

  5. Top | #15
    Florida Groupie Natasja L.'s Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Momenteel woonachtig in Great Falls, VA, USA.
    Berichten
    320

    Standaard Re: bus of auto naar Key West

    Misschien de oplossing voor jouw 'probleem': Park 'n Ride! Je zet de auto weg en wordt met een shuttle naar het centrum gebracht. Voor $2 per uur tot een maximum van $13 dollar voor een hele dag is je parkeerprobleem opgelost. De shuttles rijden tot middernacht, dus je kan heerlijk genieten van de zonsondergang.

    Zie de link hieronder voor meer informatie (tijden, locatie etc.):

    http://www.keywestcity.com/egov/apps...7&path=details

  6. Top | #16
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    26

    Standaard Re: bus of auto naar Key West

    bedankt voor de antwoorden.
    Jullie hebben me overtuigd.
    Ik ga lekker met de auto.

    Heb ik nog wel een andere vraag, wat zijn de echte must-sees op het eiland?

    Ik heb het southernmost point en de zonsondergang op mijn lijstje staan, maar er is vast meer.

  7. Top | #17
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    57

    Standaard Re: Bus of auto naar Key West

    Duval Street, Mallory Square (zonsondergang), de begraafplaats en directe omgeving (mooiste huizen), huis van Hemingway, etc.

    Southern most point vond ik niet zo heel veel aan eerlijk gezegd (ligt niet bepaald op de mooiste plek van het eiland), en bovendien klopt het niet. Kijk maar op de kaart: het is helemaal niet het zuidelijkste puntje van het eiland!

    Het fijnste is het om gewoon heerlijk vrij een beetje rond te fietsen en/of te wandelen. Alles is zo dicht bij elkaar! Veel plezier!

  8. Top | #18
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Bus of auto naar Key West

    Nee het zuidelijkste puntje is een legerbasis, en daar mogen de toeristen niet op.
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  9. Top | #19
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    528

    Standaard Re: Bus of auto naar Key West

    Maar op Southern Most point staan wel de mooiste woningen van het hele eiland! Zeker de moeite waard om te zien.

  10. Top | #20
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Bus of auto naar Key West

    Er staan wel grote huizen.. onderstaande foto gemaakt met een simpel wegwerpcameraatje en laten inscannen (bij het afdrukken) bij Walmart. Heb al m'n foto's al uitgezocht dus denk dat de andere foto's van de huizen in dat straatje rondom SMP zijn weggegooid



    Mooie witte Impala he daar op de foto. :mrgreen:



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •