Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 32

Onderwerp: Do the "Shuffle"!!

  1. Top | #11
    Stamgast petra's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    219

    Standaard

    He Francien,
    Wij nemen ook altijd wel een paar schelpen mee hoor! Zelfs een keer zo'n grote joekel van een 'hoorn'??!!
    Zou het echt een probleem zijn? Een paar moet toch kunnen, je neemt toch geen koraal mee??

    Ik heb zelf nog nooit een sanddollar op het strand gezien, misschien deze zomer :lol:

  2. Top | #12
    Stamgast Francien's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Schiedam/Bonita Springs FL
    Berichten
    177

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door petra
    He Francien,

    Ik heb zelf nog nooit een sanddollar op het strand gezien, misschien deze zomer :lol:
    Je zal echt het water een stukje in moeten lopen om er 1 te spotten. Echt roeren in de modder. Behhhhhhhhhhh
    Floridian Francien

  3. Top | #13
    Stamgast petra's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    219

    Standaard

    Nou, da's lekker....hihihih, en dan, staks komt er zo'n vriendje van Gerrit voorbij, :? Maarre, zijn ze wel goed te zien dan?? Of moet je ze voelen...

  4. Top | #14
    Stamgast Francien's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Schiedam/Bonita Springs FL
    Berichten
    177

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door petra
    Nou, da's lekker....hihihih, en dan, staks komt er zo'n vriendje van Gerrit voorbij, :? Maarre, zijn ze wel goed te zien dan?? Of moet je ze voelen...
    Je ziet ze helemaal niet hoor. Je voelt ze als schijven onder het zand zitten. Ze zijn bruin van kleur (voelt aan als een zeester) en worden pas wit als ze dood zijn
    Floridian Francien

  5. Top | #15
    Stamgast petra's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    219

    Standaard

    Aha, dank je wel, weer wat geleerd!!

  6. Top | #16
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Berichten
    89

    Standaard

    Bij ons hotel in Fort Myers Beach stonden grote waarschuwingsborden voor stingrays, maar geen plaatjes, dus ik liep wel uit voorzorg te shuffelen, maar wist niet waar ik op moest letten. In Miami (Sunny Isles), zagen we metersgrote roggen, ook vlakbij het strand, maar ik wist toen nog niets van shuffelen en stingrays. Geluk gehad dus.

    Verder mag je sanddollars (we vonden er één op het strand, maar beter nog, een briefje van 20 in de oceaan) en schelpen allemaal mee naar huis nemen, zolang ze maar NIET LEVEND zijn, daar staat een boete op. We zagen veel grote mooie schelpen die bewoond waren, maar die wil je toch niet in je bagage hebben stinken, boete of geen boete.

    Bai,

    Maartje

  7. Top | #17
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Berichten
    46

    Standaard

    Misschien een stomme vraag, maar wat zijn sanddollars?

  8. Top | #18
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard

    Hoi Mellie,

    Sand dollars zijn een soort schelpen en lijken daar vooral dood op, maar leven zijn het bruinige dieren, die zich in het zand verbergen.
    Foto van levende sand dollar: http://www.follybeach.com/sand-dollar-live.jpg

    Foto van dode sand dollar: http://www.asergeev.com/pictures/arc...31/jpeg/25.jpg

  9. Top | #19
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maartje
    We zagen veel grote mooie schelpen die bewoond waren, maar die wil je toch niet in je bagage hebben stinken, boete of geen boete.
    Wij kregen ooit de tip dat je schelpen best mee kunt nemen zonder stank als je ze een nachtje in "Chlorox" legt en dan een paar dagen in schoon water. Alle vislucht is er dan echt wel uit. Mijn zoon noemt die grote schelpen - die hij verzamelde tijdens een dolfijnentocht vanuit Clearwater - zijn "Opa-schelpen", omdat iemand hem vertelde dat die schelpen wel heel erg oud zijn.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  10. Top | #20
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard

    Toch heb ik hier iets tegen. Niet om zo "politically correct" te zijn, maar gewoon omdat dit tegen mijn gevoelens indruist. Schelpdieren verhuizen van schelp naarmate ze groeien en hoe meer "oude" schelpen worden meegenomen hoe minder huizen er zijn voor de schelpdieren. Ok, dus ik ben een dierenliefhebber ongeacht welk dier, so sue me .



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •