Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 32

Onderwerp: Do the "Shuffle"!!

  1. Top | #1
    Stamgast Francien's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Schiedam/Bonita Springs FL
    Berichten
    177

    Standaard Do the "Shuffle"!!

    Misschien staat het wel ergens vermeld in het forum, maar laten we allemaal gewaarschuwd zijn alvorens de oceaan en/of de Golf in te gaan. Doe the shuffle. Stingrays (roggen) bewonen in grote getale de warme zee van Florida. Ze rusten vaak helemaal voorin het zeewater. Precies waar je net het water inloopt. Ze hebben een gemene punt op hun rug. Als ze zich half ingegraven hebben(schutkleur) steekt die punt net boven het zand uit. Wanneer je erop gaat staan, word je gestoken en zal je dezelfde pijn ervaren als bij een kwalbeet. Heel vervelend. Je zal direct een ziekenhuisbezoek moeten afleggen. Er is een heel simpel truckje om alle ellende te voorkomen. Als je de zee inloopt, schuif dan met je voeten diep door het zand. Je jaagt dan de eventuele slapende Stingrays direct weg. Let wel: het zijn vriendelijke vissen en zijn er niet op uit om jou te pakken :twisted: . Het is een genot om een school roggen voorbij te zien "vliegen".
    Floridian Francien

  2. Top | #2
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    41

    Standaard

    Hallo Francien,

    Wat een super tip!
    Hoor het nu voor het eerst!
    Voor de kleine heb ik sowiezo al waterschoentjes gekocht en voor ons wordt het Shuffelen dan maar,hahaha!

    Groetjes,Maureen.

  3. Top | #3
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard

    ja mooi is dat he, die stingrays zo vlak aan de kustlijn. Toen ik eens aan de westkust, in St Petersburg, logeerde zwom er tijdens een vroege strandwandeling een stingray met me mee in het ondiepe kustwater.
    Onvergetelijke ervaring!
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  4. Top | #4
    Stamgast Francien's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Schiedam/Bonita Springs FL
    Berichten
    177

    Standaard shuffle

    ja, je schrikt in eerste instantie heel erg ervan. Als er een school stingrays aankomt denk je al gauw aan een haai ofzo. Er nadert dan een grote zwarte schaduw in het water en je denkt meteen het ergste. Vervolgens zie je zwemmende vissen. Geweldig he, ekkie????
    Nog een heel bijzondere ervaring trouwens, Maureen, is het voelen van "sanddollars". Dit is familie van de zeester. Ze liggen ongeveer 30 meter vanaf de kustlijn in het ondiepe water. Als je daar een zandbank kunt vinden, moet je eens met je handen in het zand "shuffelen". Je haalt er dan zo een naar boven. Ze doen niks en zijn bijzonder om te zien. Vooral voor kinderen een leerzame ervaring. Wel zijn ze uiteraard beschermd en dien je ze meteen weer terug te leggen in het water. In de souvenirwinkels en schelpenwinkels verkopen ze de geraamten. Het zijn die witte ronde schelpen met 5 sterretjes in het midden. In elk sterretje of kamertje zit een prachtig gebeeldhouwd duifje. Heel bijzonder. Als ik weet hoe het werkt op het forum :cry: , zal ik een foto plaatsen van zo'n sanddollar.
    Floridian Francien

  5. Top | #5
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: shuffle

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Francien
    Als ik weet hoe het werkt op het forum :cry: , zal ik een foto plaatsen van zo'n sanddollar.
    Daar is een mooie uitleg over: http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=377
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  6. Top | #6
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    41

    Standaard

    Dank je Francien!
    Daar zullen we zeker naar gaan zoeken (en dan uiteraard weer netjes terugleggen natuurlijk).
    Maar is het dan wel legaal om ze mee te nemen, omdat ik las dat je de schelpen ook niet mee mag nemen!

    Groetjes,Maureen.

  7. Top | #7
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard

    Ik heb dankzij de stingray ooit in een ver verleden eens 2 olympische records verbeterd.
    We waren op de Bahama´s aan het snorkelen voor het hotel in zo´n 1½ meter water toen zo´n jongen met een spanwijdte van een dikke meter besloot een ommetje te gaan maken terwijl ik er boven zwom :-& .
    Ik schrok me een slag in de rondte en begon aan een zwemspurt waar Johnny Weismüller (wie kent hem niet) jaloers op zou zijn, en dat met de mond open :? .
    Dus in één klap de records van 100 meter zoutwatersprint en wie het meeste zoute water kan opdrinken in 30 seconden verbeterd :lol: .
    En dat terwijl de beestjes, behoudens de zwiepende staart, eigenlijk ongevaarlijk zijn, maar daar dacht ik toen absoluut niet aan.
    Wel is de zee op die plaats wat zouter geworden, want mijn maat stond zich 25 meter verderop te bewateren van het lachen :evil: .
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  8. Top | #8
    Stamgast petra's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    219

    Standaard

    Haha Gerrit, denk je dat je dat nog 'ns kunt overdoen?? Of moeten we nu 'sjonnie' zeggen??

    Ja en dat zout......................pew, pew, pew!

  9. Top | #9
    Stamgast Francien's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Schiedam/Bonita Springs FL
    Berichten
    177

    Standaard rays

    Tis wat Gerrit!! Ik geloof dat ik ter plekke naar de bodem was gezonken. Zullen we de "afdeling" terror stories openen??? Al mijn gezinsleden houden van visjes vangen. Weliswaar vanaf het strand he, met een koelbox binnen bereik. Ze staan dan met zijn allen op een rijtje tot hun middel in het water. Kwam er toch 2 jaar geleden een kanjer van een haai aanzwemmen. Ik kon niks uitbrengen van schrik. Het vinvisje zwom vrolijk rakelings langs en niemand had het door. Een Amerikaan iets verderop zag mijn gezicht en verzekerde mij dat die beesten niks doen. Grondhaai! Niks aan het handje. Aan mij heb je niks in stresssituaties. Ik handel niet. Achteraf misschien beter.... :-k
    De gezinsleden zijn trouwens nooit uit balans te krijgen en verzorgen bijna elke dag "our own fresh catch of the day"! =P~
    Floridian Francien

  10. Top | #10
    Stamgast Francien's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Schiedam/Bonita Springs FL
    Berichten
    177

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maureen
    Maar is het dan wel legaal om ze mee te nemen, omdat ik las dat je de schelpen ook niet mee mag nemen!

    Groetjes,Maureen.
    Ben er nog steeds niet echt achter Maureen. Ik neem altijd wel een paar aangespoelde en gekochte schelpen mee naar huis.(douane schijnt mee te lezen :roll: ). Misschien kan iemand hier op reageren???????

    Maar....je kan wel 1 sanddollar kopen (even schudden of je de duifjes hoort rammelen) en het openbreken op een dull moment van je vakantie.
    Floridian Francien



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •