Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Reisschema Moppie: Orlando - Miami

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker moppie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Locatie
    belgium
    Berichten
    18

    Standaard Reisschema Moppie: Orlando - Miami

    Hallo,

    Hierbij ons reisschema:

    01 may: aankomst Orlando Airport via New York

    12 nachten hotel geboekt (Hyatt Place, international drive)

    22 may: vertrek vanuit Miami Airport

    Zoals jullie kunnen zien, hebben we voorlopig nog niks gepland. Het hotel in Orlando hebben we geboekt uit standpunt van een degelijke rustplaats te hebben omdat we alle parken willen doen. Is dit teveel qua nachten???

    Verder zouden we op eigen tempo naar Key's en Miami willen rijden met stops onderweg. Hotels zouden we ter plaatse willen doen. Lijkt dit voor deze periode een goed idee volgens jullie ????

    dingen dat we graag doen zijn: attractieparken, natuur, relaxen en van de omgeving genieten en niet stressen

    alvast bedankt voor opmerkingen of tips.
    ps.heb zitten zoeken op het forum maar heb bijna niks gevonden, we zijn nl vegetariers maar ik veronderstel dat er wel voldoende eten te vinden is buiten friet endergelijk?

  2. Top | #2
    Regelmatige Bezoeker moppie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Locatie
    belgium
    Berichten
    18

    Standaard Re: Reisschema Moppie: Orlando - Miami

    Hallo
    heb zitten uitzoeken en hierbij het nieuwe reisschema:
    01 may: aankomst Orlando

    12 dagen voor pretparken, shoppen & relaxen. Wat we wanneer gaan doen, beslissen we ter plaatse

    13 may: vertrek naar Key West maar de reisroute hiervoor is nog niet zeker, langs Tampa,Napels (links) of langs rechts. Waarschijnlijk gaan we voor dit gedeelte van de trip geen hotels vastleggen en gewoon ter plaatse zien

    17 may: aankomst Key West (waarschijnlijk B&B of best western motel)

    18 may: aankomst Key Largo (Tavernier inn)

    19 may: aankomst Miami (hotel nog niet zeker, mss Riu south beach of Hyatt Regency downtown)

    22may: vertrek naar Brussel

  3. Top | #3
    Regelmatige Bezoeker moppie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Locatie
    belgium
    Berichten
    18

    Standaard Re: Reisschema Moppie: Orlando - Miami

    hallo
    is weer tijdje geleden maar vanalles zitten uitzoeken en dit zou het schema worden:

    01may: vlucht Brussel - Orlando via Newark
    02may: rustdag / shoppen ...
    03may-08may: 6 dagenpas voor de disneyparken te bezoeken (waterparken waarschijnlijk niet)
    09may: rustdag of seaworld
    10may-11may: universal & island of adventure
    12may: rustdag of seaworld
    13may: kennedy space center
    13may-17may: zonder planning naar Key west rijden
    17may: B&B in Key west
    18may: Marriott in Key Largo
    19may-21may: courtyard in Coral gables
    21may: hotel aan luchthaven
    22may: retourvlucht

  4. Top | #4
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisschema Moppie: Orlando - Miami

    Even een vraagje: Is het de bedoeling dat je tips over je schema krijgt, of wil je het ons gewoon laten weten?

    Het valt namelijk op dat je tussen 3 en 8 mei de dagen achtereen vult met bezoek aan Disneyparken (waarschijnlijk zonder waterparken, maar daar zou ik nog eens goed over nadenken...) Op 9 en/of 12 mei plan je dan een rustdag in. Misschien heb je er een hele goede reden voor, maar waarom spreid je het bezoek aan de Disneyparken niet wat over de eerste dertien dagen?



  5. Top | #5
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Reisschema Moppie: Orlando - Miami

    Dat van die Disneyparken in 6 achtereenvolgende dagen viel mij ook al op. De dagen van de Disney-tickets hoef je namelijk niet achter elkaar te gebruiken. Je kunt de dagen spreiden over 14 dagen, geteld vanaf de eerste dag dat je een park bezoekt.

    Ook voor Universal Studios / Islands of Adventure kun je een pas krijgen die 7 achtereenvolgende dagen toegang geeft tot beide parken. Kun je ook weer wat meer spreiden.

    Voor SeaWorld kun je je bezoek spreiden over twee dagen, je krijgt namelijk een tweede dag gratis bij aankoop van een ééndaags ticket als je je met dat ticket vlak voor de uitgang even meldt bij Guest Services. Je kunt dan bijv. twee ochtenden een bezoek aan het park brengen, en de middagen uitrusten en/of gaan shoppen.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #6
    Regelmatige Bezoeker moppie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Locatie
    belgium
    Berichten
    18

    Standaard Re: Reisschema Moppie: Orlando - Miami

    mercietjes voor de tips. Die zijn altijd welkom :-)

    Reden voor de planning voor de Disneyparken is eigenlijk dat ik als reisagent korting krijg op inkomtickets en daar moest de datum van aankomst opstaan, we hebben gekozen voor 6 dagenpas (om mijn vriend niet te zwaar te belasten :-) en dan zeker de 4 grote parken te doen.

    Zelfde verhaal bij Universal, ik krijg een 2dagen/2parken ticket gratis maar die moeten als 2 opeenvolgende dagen opgenomen worden met vaste datum, dus vond het beter om dit beetje te spreiden na Disney om niet alle dagen parken te doen.

    Bedankt voor de tip van Seaworld Michael, dit willen we zekers doen maar daar krijg ik korting aan de inkom dus dat beslissen we gewoon ter plaatse wanneer we gaan. En met uw tip worden dat misschien 2 ochtenden.

    Denken jullie dat de rest van het schema oke is? Ik veronderstel dat we op 4 dagen wel rustig vanuit Orlando naar Key West kunnen rijden?

    Alvast bedankt voor de tips en het meedenken !!!

  7. Top | #7
    Regelmatige Bezoeker moppie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Locatie
    belgium
    Berichten
    18

    Standaard Re: Reisschema Moppie: Orlando - Miami

    Nu dat de vertrekdatum steeds dichterbij komt, heb ik ons schema toch afgewerkt voor zover mogelijk:

    vrij 01/05: aankomst Orlando via New york (Hyatt Convention hotel)
    zat 02/05: rustdag // verkennen // shoppen
    zon 03/05: epcot
    maa 04/05: seaworld
    di 05/05: hollywood studios
    woe 06/05: animal kingdom
    do 07/05: rustdag // zwemmen?
    vrij 08/05: magic kingdom
    zat 09/05: rustdag // shoppen
    zon 10/05: universal studios
    ma 11/05: island of adventure
    di 12/05: ?
    woe13/05: vertrek uit Orlando - bezoek Kennedy space center
    do 14/05: mss naar Tampa of Santibel
    vrij 15/05: Bushgardens
    zat 16/05: Sanibel
    zo 17/05: Key West (B&B The Eden House)
    ma 18/05: Key Largo (Marriott Beach Resort)
    di-vr 19/05-22/05: Miami (Marriott Coral Gables)
    vr 22/05: naar huis vanuit Miami

    Wat vinden jullie van dit schema? Haalbaar, niet te druk?

    Volgende zaken zijn geregeld:

    paspoort & Esta
    e-tkts
    huurauto
    inkomtickets
    dollars
    hotels in Orlando,Key west,Key Largo & Miami, andere nachten zoeken we ter plaatse.

    Is er iets dat ik nog vergeten ben? Aangezien dit onze eerste trip naar de US wordt?

    alvast bedankt voor de info & het meedenken.
    grtjs

  8. Top | #8
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisschema Moppie: Orlando - Miami

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moppie Bekijk Berichten
    Haalbaar, niet te druk?
    Er zit nog een ? en een mss in het schema, dat maakt het een beetje lastig om er op te reageren. Verder ken ik de conditie van het reisgezelschap niet, maar 't is een erg vol programma. Wat nog steeds opvalt is dat je 4 themaparken achter elkaar bezoekt. Denk je echt dat je dat kunt volhouden? Animal Kingdom sluit vroeg, die zou je aan de vooravond van een lange dag kunnen doen. Kijk voor de H'studio's even of je Fantasmic niet mist als je gaat schuiven. Zelfde geldt voor Universal en IOA, twee dagen achter elkaar is zwaar hoor. In onderstaand voorstel zijn de rustdagen wat evenwichtiger over de periode verdeeld, 't is maar een voorstel, vele wegen leiden naar Rome.

    Waarschijnlijk kan je op 12 mei een lancering van de spaceshuttle gaan bekijken. Persoonlijk zou ik mijn schema hier op aanpassen, zo'n kans krijg je niet vaak.

    Zou dan zo iets worden, heb verder even niet naar extra drukke dagen gekeken zoals moederdag in het weekend van 10 mei. Reken dan wel op grote drukte in alle parken.

    zat 02/05: rustdag // verkennen // shoppen
    zon 03/05: epcot
    maa 04/05: seaworld
    di 05/05: rustdag // zwemmen
    woe 06/05: hollywood studios
    do 07/05:island of adventure
    vrij 08/05: rustdag // shoppen
    zat 09/05: universal studios
    zon 10/05: magic kingdom
    ma 11/05: rustdag // zwemmen?
    di 12/05: bezoek Kennedy space center, Lancering shuttle
    woe13/05: animal kingdom
    do 14/05: vertrek uit Orlando - Tampa Busch Gardens



  9. Top | #9
    Regelmatige Bezoeker moppie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Locatie
    belgium
    Berichten
    18

    Standaard Re: Reisschema Moppie: Orlando - Miami

    hallo,

    bedankt voor het snelle antwoord.

    We zijn nog redelijk jonge mensen :-) (27j & 29j), dus 4 parken na elkaar denk ik nog wel dat zal lukken, hebben redelijk goede conditie :-)

    Met de disneyparken kan ik idd nog beetje spelen, had dit gewoon opgesteld aan de hand van de dagen dat het druk/rustig zou zijn via diverse websites.

    Universal&Island hebben we geen andere keuze dan als 2 opeenvolgende dagen te doen omwille van mijn reisagenten ticket.

    Dinsdag 12/05 kunnen we inderdaad opvullen met Kennedy space center als de lancering dan doorgaat. Alhoewel ik ergens gelezen had dat op de dagen van een lancering er geen bezoek mogelijk is?

    Het hotel in orlando is maar geboekt tot 13/05 en anders wordt het mss te krap om naar Key West te rijden?

    alvast heel erg bedankt voor het meedenken

    grtjs
    anne

  10. Top | #10
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisschema Moppie: Orlando - Miami

    Universal&Island hebben we geen andere keuze omwille van mijn reisagenten ticket
    O, ja Anne, vergeten....sorry.

    op de dagen van een lancering er geen bezoek mogelijk is?
    Ik zou de site van KSC even in de gaten houden. Volgens mij hangt de openingstijd van het Visitor Center mede af van het tijdstip van lancering. (het is 'on certain' launchdays gesloten) Voorafgaand aan de lancering zijn er iig nooit tours, voor zover ik weet. De lancering staat nu voor 13:30 gepland, maar zowel datum als tijd kunnen nog aangepast worden.
    Laatst gewijzigd door Teleton; 15-04-09 om 20:12.





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •