Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Even voorstellen: Just

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Berichten
    3

    Standaard Even voorstellen: Just

    Hallo allemaal,

    Wij willen volgend jaar mei 3 weken met vakantie naar Florida.

    Wij zijn man, vrouw en onze 2 kinderen (2-4).

    Wij twijfelen tussen:
    Het huren van een camper en gaan rondreizen.
    Voordeel: alles bij je.
    Nadeel: alles bij je, ook bij parken, steden bezoek etc.

    Het huren van een auto en motels/hotles boeken
    Voordeel: alleen auto, makkelijker rondreizen
    Nadeel: Duurder? Meer verplaatsen, inpakken uitpakken.

    Of

    Huizen huren op 2 of drie plekken en van daaruit alles bezichtigen.
    Voordeel: vaste locatie
    Nadeel: duurder? Te grote afstanden

    Hebben jullie tips of ervaringen hiermee. Wellicht zijn er mensen die 2 of meer al gedaan hebben.

  2. Top | #2
    Florida Groupie mafo's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Vlaardingen, Netherlands
    Berichten
    347

    Standaard Re: Even voorstellen: JUST

    Zelf ben ik iemand van het rondreizen met de auto. Heb zelf geen ervaring met een camper. Het voordeel van rondreizen is dat je meer kan zien in een kortere tijd. Zelf zou ik niet anders willen dan hotels boeken en rondreizen. Een groot voordeel voor mij hiervan is dat als je iets wil bezoeken wat een uur of 2 / 3 van je gehuurde verblijf is kan je daar in de omgeving een hotel zoeken zodat je 's avonds niet ver hoeft te rijden.

    Maar het hangt van zoveel dingen af, vinden je kinderen reizen leuk, is het echt heel vervelend als je uit je koffer leeft voor een week of wat?

    Ik zou gewoon wat reisverslagen hier bekijken om te zien wat je aanspreekt.

  3. Top | #3
    Newbie
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Berichten
    3

    Standaard Re: Even voorstellen: JUST

    Wij huurden ook altijd graag een auto en maakten dan een rondreis. Het probleem met kinderen is dat een hotel voor ons geen optie is of er moet een extra slaapkamer zijn. De ervaring is dat de kinderen niet echt makkelijk slapen als wij in de kamer zijn, dus zouden we noodgedwongen op het balkon moeten gaan zitten? We willen wel met de auto, maar dan het liefst in cottages/stacaravan/huisje/appartement. Volgens mij is het alleen lastig om dat per dag te huren. Huren is vooral per week?

    Het nadeel van een camper is dat de campings meestal niet aan het strand zitten. Moeten we de hele bups meenemen als we even naar het strand willen of anders zijn we altijd afhankelijk v.h. openbaar vervoer.

    Ik zal eens rondlezen hoe anderen dat doen...

    Groetjes!

  4. Top | #4
    Newbie
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    11

    Standaard Re: Even voorstellen: Just

    Hoi Just,

    Wij zijn afgelopen zomer naar Florida geweest en hebben daar 3 weken rondgereden in een camper. Met wij bedoel ik ons gezin welke bestaat uit 2 volwassenen en 2 kinderen (dochter 14/ zoon 11). Het is ons supergoed bevallen vanwege de redenen waar jij over twijfelt. Je hebt altijd alles bij je, na bezoek aan een park staat het blikje bier en het fris koel op de parkeerplaats op je te wachten, camper aan/afkoppelen kost je maar 5-10 minuten, ontspannen rijden (want je kunt toch niet hard rijden, 60-70 miles/uur) en ondanks het feit dat onze kinderen al wat ouder zijn was de camper voor hun tijdens de rondreis een vaste/ herkenbare plek.

    Enige nadeel van een camper zijn stedentrips en dan mn. het zoeken naar een geschikte parkeerplaats. Miami hebben we op een zondag bezocht en bij de andere tochtjes parkeerden we bij een supermarkt of ed. en bezochten het stadje met taxi of bus. Parkeren bij stranden/ parken/ attracties is geen enkel probleem omdat RV's vaak een speciale behandeling krijgen. Maar goed, je zult zelf toch de keuze moeten maken en daarbij is het handig om zowel de voor's als tegen's te lezen.

    Mocht je geinteresseerd zijn in ons reisverslag, kijk maar eens op:
    www.oomens.waarbenjij.nu

    Veel plezier met de voorbereidingen.

    Pieter



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •