Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: FAQ: Actuele dollarkoers en historisch overzicht

  1. Top | #1
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard FAQ: Actuele dollarkoers en historisch overzicht

    Teletekst:



    Afgelopen week:




    Afgelopen maand:



    Afgelopen half jaar:



    Afgelopen jaar:



    Afgelopen twee jaar:



    * Bovenstaande afbeeldingen worden dynamisch gegenereert en geven dus altijd de actuele situatie weer.
    Laatst gewijzigd door Njit; 02-03-09 om 11:09.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  2. Top | #2
    Florida Groupie S@skia's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    384

    Standaard Re: FAQ: Actuele dollarkoers en historisch overzicht

    Ik heb via de site van ABN AMRO de vraag voorgelegd aan Evert Waterlander, een van de analisten van de bank. Het blijft natuurlijk koffiedik kijken maar meer analisten verwachten nu een daling. Het antwoord van Evert was van 8 april 2009. De koers is nu 1,3188.
    Het scheelt toch snel 15% als de analist gelijk heeft. We hebben nu dan ook maar de disney en seaworld tickets gekocht (ruim $900,-) dan hebben we in elk geval een deel van onze dollars gunstig (spreiding blijft een vuistregel bij beleggen etc).

    Hieronder het antwoord op mijn vraag naar devooruitzichten voor de dollar tov de euro. Doe er je voordeel mee::-k
    Uw vraag naar de kracht van de dollar-koers houdt veel mensen bezig.
    In onze prognoses gaan wij uit van een sterkere dollarkoers. Een koers die richting het einde van dit jaar beweegt in een range van 1,10 - 1,20 ten opzichte van de EURO. zie o.a.: http://www.abnamro.nl/nl/images/Gene...ngsklimaat.pdf

    Ik beperk mij tot een paar puntsgewijze verklaringen voor de kracht van de dollar of anders gefomruleerd de zwakte van de EURO.

    1. Ja er worden dollars gedrukt t.b.v. de overheid. Daar staat tegenover dat het bankwezen op dit moment geen "geld schept" t.b.v.
    het bedrijfsleven omdat de kredietverlening in elkaar zakt. Op de korte termijn is nog niet zoveel aan de hand.
    2. Financiële markten gaan ervan uit dat er ook EURO's "gedrukt" worden om de economie te stimuleren. De VS staat dus niet alleen.
    3. veel analisten gaan ervan uit dat de economie van de VS veerkrachtiger is een zelfs eerder zal herstellen dan Europa omdat de VS al langer bezig is zich aan de crisis te ontworstelen.
    4. Niet Euro-beleggers zien de ontwikkelingen binnen het EURO gebied met grote zorg tegemoet. Kijkt u maar eens naar de fors oplopende renteverschillen voor de staatsleningen tussen de Zuidelijke landen (Spanje Griekenland en Italië) en de "rijke" noordelijke landen als Nederland en Duitsland. Veel van deze zuidelijke landen hebben schulden die in verhouding tot de grootte van de economie zorgwekkender zijn dan de schuld van de VS. De vraag of dat op termijn consequenties gaat hebben geeft onzekerheid voor de EURO. Dit is de zwakte van de EURO ten opzichte van de dollar.

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    limburg
    Berichten
    51

    Standaard Re: FAQ: Actuele dollarkoers en historisch overzicht

    Dollar onder de €1,30 :shock:.
    Wat gaat er verder nog gebeuren?

    kyra
    Laatst gewijzigd door Michael66; 23-09-10 om 03:04.

  4. Top | #4
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: FAQ: Actuele dollarkoers en historisch overzicht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kyra Bekijk Berichten
    Wat gaat er verder nog gebeuren?
    Hmm, daar kom je nu mee, met die vraag ..... terwijl ik mijn glazen bol net aan Teleton heb uitgeleend :-?

    Tja, dus heb ik net maar even de kippebotjes opgegooid, maar die geven geen uitsluitsel. Duidelijk niet veel vlees op de botten, daar zijn het dan ook botjes voor.

    De natte vinger dan maar in de lucht. Gevolg: een kouwe vinger. Ook geen touw aan vast te knopen, aangezien het touw te oud was geworden en laatst in de kliko is verdwenen.

    Tja, er blijft niets anders over dan het maar af te wachten. Komt tijd, komt raad. Zoals mijn lieve oude oma zou zeggen. Mits ze nog in leven zou zijn. Wat niet zo is. Dus zegt ze het niet. Jammer. Alhoewel het nietszeggend zou zijn. Het zegt helemaal niets, en dat op zich ook al niet. Of toch wel? Oh oh, nou ben ik de draad helemaal kwijt. Hij moet hier toch ergens liggen. Nee, niet die rode draad, want die is van de ongestelde vraag, terwijl het juist gaat om een welgestelde vraag. Hé, welgesteld, dus rijk. Nou ben ik eruit: het maakt niets uit als je rijk bent wat de koers is of doet. Jammergenoeg ben ik niet rijk. Wat geld betreft dan. Ik voel me wel rijk, en heb soms het rijk alleen voor mezelf. \\/

    Zo, nu ga ik verder met het in elkaar zetten van een Ikea-kast. Da's ook ingewikkeld (nee, een mummy, da's pas ingewikkeld ....), doch het resultaat is makkelijker te voorspellen dan .....

    Wat was je vraag ook alweer? :-s
    Laatst gewijzigd door Michael66; 05-05-10 om 16:16.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #5
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: FAQ: Actuele dollarkoers en historisch overzicht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Hmm, daar kom je nu mee, met die vraag ..... terwijl ik mijn glazen bol net aan Teleton heb uitgeleend :-?
    Gelijk even gekeken! Kosten nog moeiten worden gespaard en alleen door samen te werken kan men iets bereiken, daarom keek ik ook graag af op school.

    Maar ter zake, de bol kwam met een citaat uit Shreck in 4D: My batteries are rather low, so I can't see further than the past at the present.

    Ik had ook een Oma. En die zei dat het waarschijnlijk wel zo zo blijven, tenzij er iets verandert.....[-(



  6. Top | #6

  7. Top | #7
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Bah... wat een slechte koers op dit moment, hopelijk wordt het snel beter.
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

  8. Top | #8
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: FAQ: Actuele dollarkoers en historisch overzicht

    Ik vrees ervoor

  9. Top | #9
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ritchie Bekijk Berichten
    Bah... wat een slechte koers op dit moment, hopelijk wordt het snel beter.
    Toch altijd nog goedkoper dan de euro!
    Niet teveel aan denken en gewoon lekker vakantie houden!

  10. Top | #10
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: FAQ: Actuele dollarkoers en historisch overzicht

    Dollars zijn inmiddels al gekocht, valt eindeindelijk nog wel mee: 1 euro -> 1.20 dollar
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •