Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 18 van de 18

Onderwerp: [Reisverslag] Belgske: Florida met veel video's, 2008

  1. Top | #11
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: goes Florida

    Hallo iedereen,

    Door zowel technische als familiale problemen ben ik een tijdje uit de running geweest, maar nu gaan we verder met het verslag.


    DAG 9 : MAANDAG 27 OKTOBER (HOLLYWOOD STUDIOS)

    6h45 : Trrrring, trrrrrrrrrrrrrrring.... Verdorie, alweer dag 9, wat gaat het toch snel.

    Normaal zouden we om 8h00 de bus nemen. Kelly werd echter maar moeilijk wakker. Daarom besloten we de auto te nemen. 8h45 vertrokken, 12$ parkeergeld en om 9h10 waren we al binnen.

    Vele attracties waren nog dicht. We gingen meteen naar de nieuwe attractie Toy Story Mania. Bleek echter iets mee aan de hand te zijn. Het zou nog zeker 1½ uur duren eer hij zou openen. Aan de Fastpass was het ontzettend druk dus we besloten iets anders te gaan doen, nl the Great Movie Ride.
    Zeer leuke rit waarbij we midden in een maffiagevecht jaren '20 terechtkwamen. Vele scènes van bekende films passeerden op een leuke en verrassende wijze de revue.
    Bij het buitenkomen was de nieuwe show van High School Musical 3 net van start gegaan. Het is niet mijn ding, maar Jessica en Kelly, 2 dieheards van HSM, namen vol verwachting op de eerste rij plaats. Ze vonden het wel goed, maar ze kenden er geen één nr van, terwijl ze de liedjes van HSM 1 & 2 als het ware van buiten kennen.

    Vervolgens gingen we naar Voyage of the Little Mermaid, een musical in combinatie met filmbeelden. Ariël is Jessica's favoriete prinses, dus met een bonkend hartje van spanning en opwinding werd de zaal betreden. Het viel absoluut niet tegen, maar op het eind van de dag zou het toch niet in Jessica's top 3 van HS terechtkomen.

    Op naar de tweede musical, nl Beauty and the Beast. Gewoon schitterend. Een 30 minuten durend live spektakel, vol gepropt met dans en zang. Op nr 2 bij Jessica's top 3.

    Het volgend visueel spektakel was Indiana Jones Stunt Spectacular. Hier werden stunts uit de diverse films nagedaan en kort uitgelegd.
    Vooral Charlie, de 'stunt'-toeschouwer was hilarisch. De tranen kwamen in mijn ogen van het lachen. Wat is er zo hilarisch aan? Diegenen die de show gezien hebben weten wel wat ik bedoel. Voor diegenen die het nog niet gezien hebben,... tja, we kunnen niet alles verklappen, hè.
    Dit staat trouwens op nr 3 bij Jessica's top 3.

    Even breaky break voor een lekkere vette Amerikaanse hap. En wat is er na zo'n maaltijd leuker dan een intensieve ride als StarTours (id. als in DLP).
    Ook de Backlot Tour verschilt niet veel met Parijs. Er is echter een 'actief' stukje Pearl Harbor aan toegevoegd. De vuurspuwende draak is dan weer verdwenen.

    De Extreme Stunt Show Lights, Motors, Action,... is een exacte copie vanuit Parijs.
    Niet moeilijk, wordt namelijk aangekondigd : ... direct from Disney Studios Paris ...
    Als je een liefhebber bent van de humor van de Muppets dan is de 3D-Muppetshow een absolute aanrader. Ook bij het wachten zijn de filmpjes geweldig amusant.

    Plots was er de mogelijkheid om apart met 5 Power Rangers op de foto te gaan. En daar Jessica en Kelly vandaag nog niet veel handtekeningen verzameld hadden, gingen we maar in de rij staan voor de witte Ranger.
    Rààààzend populair in de States. Ook volwassenen wilde op de foto met hen. Ze zouden maar een ½ uur blijven staan. Volgens een Disney medewerker is dit onvoldoende om met de 5 op de foto te gaan. Ik denk dat ze ons toch wel onderschatte, want in 25 min. hadden we de klus geklaard.

    Nu terug een poging ondernemen bij Toy Story Mania, Fastpass uitverkocht, wachtrij liefst 150 min. Dus deze attractie laten we wijzelijk links (of was het nu rechts) liggen.
    Dan maar naar Aerosmith, maar ook hier 45 min wachten. Kelly plots : " Hé pap, die attractie hier is maar 20 min. aanschuiven". Ik zei toen dat we die dan maar gaan doen, bleek het de Tower of Terror te zijn. Met knikkende knieën en een bonkend hart schoven Kelly en ik aan. Rikie en Jessica pasten.
    Achteraf viel het al bij al wel mee, Hij is wel heftig.

    En dan nu, wat jullie allemaal afvragen wat nu de nr 1 was bij Jessica's top 3. (bij ons alle vier trouwens)
    Die begon om 19h30, Fantasmic. Een show vol met licht, geluid, laser, dansende fonteinen en 'Special Effects'.
    En dan... bij het verlaten van de show wilde Jessica mij volgen bij het buitengaan. Ze struikelde en viel met de achterkant van haar hoofd op de betonnen grond.
    Na een paar uurtjes bang afwachten, lijkt het toch mee te vallen.

    Saluukes

  2. Top | #12
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: goes Florida

    DAG 10 : DINSDAG 28 OKTOBER (AIRBOAT RIDE)

    Om 7h30 wakker. Zoals elke morgen ging ik buiten een shagske roken met een beker koffie erbij. Wat was me dat ? Koud, kiekenvel op mijn armen.
    Gisteren was het nog 27°C, vandaag zou het niet warmer worden dan 14°C.

    Vandaag staat er een airboat ride op het programma. Normaal hadden we dit op dag 4 gedaan. We zouden dan naar Christmas rijden, een paar foto's nemen om er nadien een kerstkaart van te maken.
    De airboat tour zouden we doen bij 'Old fashioned Airboat' tours. Na research op internet was die er voor mij als beste uitgekomen.
    Dit alles ging echter niet door omdat Jessica en Kelly die dag liever wilden zwemmen. Vandaar dat het vandaag op het programma werd gezet.
    Ditmaal niet naar Christmas maar naar Kissimmee, nl Big Toho airboattours, alligators sightseeing garantueerd. We hadden afgesproken op een parking aan het Toho... meer. Toen we die gasten van Big Toho zagen, dachten we op de Noordpool beland te zijn. Dikke jassen met vachten, gewatteerde broeken,... en wij stonden daar in ons kort broekske.
    Het was echter de koudste dag sinds maart. En waar houden Floridanen en ,wat voor ons belangrijker was, alligators niet van : juist ja. Bijgevolg hebben we geen enkele alligator gezien, nen hoop kou geleden, 150$ armer, maar geen alligator gezien. Alhoewel, na de rit mochten Kelly en Jessica een jong vasthouden. Nadat het beestje kennis maakte met de buitenlucht, begon het helemaal te hyperen en te shaken van de kou.
    Wat dan wel gezien ? Vogels, zeer veel vogels, bomen bedekt met spaans mos en een paar enorme spinnen. Zonder overdrijven, het lichaam van zo'n spin (zonder poten) was 7 cm lang.

    Het was nu bijna 13h00, tijd om onze weg verder te zetten richting Sarasota. Onderweg hebben we lekkere wafels gegeten bij Waffle House.
    Om 16h00 arriveerden we aan ons hotel Helmsley Sandcastle op Lido Key. Voor 40$ extra per nacht, konden we onze kamer opwaarderen naar 'zicht op zee'. Dat hebben dan ook gedaan.
    12½ jaar geleden hadden we 2 dagen continue regen aan de Golf van Mexico, nu de koudste dagen in jaren rond deze tijd.
    Oh ja, overal staat de airco volop te loeien, dus ook in onze kamer. Ik vond de thermostaat niet maar Rikie wel, ze draaide aan de knop en plots stopte het gejoel van de airco.
    We zijn in St Armands Circle nog een pizzatent binnengegaan. Voor 2 pizza's, 1 kleine pizza en een calzone moest $95 afgerekend worden. Nu snapten we waarom we de enigste waren die daar zaten te eten.
    Terug naar ons hotel. Bij het betreden van onze kamer botsten we op warme lucht.
    Bleek dat Rikie de thermostaat op 95°F had gezet.

    Vanacht zou het afkoelen tot 7°C, ongekend in deze contreien. Gelukkig was het niet koud op onze kamer.

  3. Top | #13
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: goes Florida

    DAG 11 : 29 OKTOBER (LEKKER NIKSEN)

    8h00 : wakker. Buiten op het terras zit ik te genieten van het uitzicht. Vele vogels, waaronder kraanvogels, zitten bij de branding van de zee te wachten op aanspoelend voedsel.
    Zeer laagvliegende pelikanen, net boven het wateroppervlak, trachten vis uit de zee te nemen. Zo zou ik iedere morgen wel willen beleven.
    Maar het is koud. Volgens de plaatselijke krant, die elke morgen op de deurmat lag, was afgelopen nacht een nieuw record gevestigd. Voor deze periode is het normaal 'snachts 18°C, nu 7°C (44°F). Het oude record stond op 45°F. Wat zijn we toch bevoorrecht dat we dit mogen meemaken.
    De middagtemperatuur zou 18°C halen. Tegen het weekend, wanneer we weer naar huis gaan, zou de temperatuur weer zijn normale graden bereiken.

    Deze voormiddag zijn we op zoek gegaan naar een Mall in Sarasota. Dat was niet simpel. Na een uurtje zoeken hadden we er eentje gevonden. Maar dat was niks voor onze bek, veel te exclusief. Wel hebben we even stilgestaan bij een kraampje voor nagelverzorging. De dames gingen volop in het verhaal van de jonge verkoopster. Ikzelf droomde weg bij zoveel schoonheid. Mijn droom werd onderbroken toen ik onder druk van mijne harem ook mijn nagels moest laten behandelen. Mannen in Amerika steken hier ook veel tijd in. 'Maar ik ben geen Amerikaan' gaf ik als tegenantwoord. 'Maar je bent wel in Amerika' weerlegde het meisje met de mooie glimlach mijn repliek. Dus ook ik zwichtte voor haar verkoopstechnieken, of was het toch iets anders?
    's Middags een strandwandeling gemaakt op Lido Key. Het einde van dit eilandje is wondermooi, enkel een grote witte zandvlakte die langzaam in de zee verdwijnt.
    Ook honderden pelikanen gezien, wat een slokoppen. Ze vliegen vlak boven het water. Plots maken ze een cirkel naar boven om vervolgens in duikvlucht de zee in te storten, met een vis in hun bek natuurlijk.
    We besloten om een plons te nemen in het verwarmde zwembad, heerlijk zolang je in het water bleef. Wanneer je in contact kwam met de lucht, kiekenvel tot in je kleine teen.
    Om 16h00 waren er gratis warme snacks (kaasstokjes) en vers fruit te verkrijgen. Pannenkoeken waren er ook, die kostte 2.50$ per stuk. Rikie gaf 20$ voor 4 pannekoeken en kreeg 40$ wisselgeld terug. Nen lekkere pannenkoek dat da was.
    Sommige mensen hadden dit nietsvermoedend op een tafeltje staan. Toen kwamen kapers op de kust die alles wat ze in hun bek kregen meenamen, nl meeuwen.
    De wind begon flink op te steken, het werd dus behoorlijk koud. Op het balkon was het echter zalig, vol in de zon en uit de wind. We zijn buiten blijven zitten tot de zon was ondergegaan. Heerlijk.
    Nadien maakten we ons op voor een diner 'by Candlelight', zo heet het restaurant van het hotel. Lekker gegeten.
    Om 22h00 te bed.
    Laatst gewijzigd door belgske; 21-02-09 om 18:46.

  4. Top | #14
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: goes Florida

    DAG 12 : DONDERDAG 30 OKTOBER (LIDO KEY)

    8h30 : wakker.
    Afgelopen nacht verschillende keren wakker geworden door lawaaierige buren. Deze morgen zag ik dat het 2 koppels waren. Ze zagen er slaperig uit, ik heb maar niet gevraagd wat die vannacht allemaal gedaan hebben.

    Ik zat dus deze morgen met een koffie op ons terras kijkend naar het strand hoe pelikanen, meeuwen, kraanvogels ea hun ontbijt verorberden. D'r moet dus veel vis in de Golf zitten om hun honger te stillen.

    Toen iedereen wakker werd, vertrokken we richting St Armands Circle, een rotonde vol met boetieks en terrasjes. Bij één van die boetieks zag Rikie een zeer mooi armbandj liggen met gekleurde steentjes. Even later kwam ze naar buiten zonder armbandje. De prijs was ietwat aan de hoge kant, nl $2073.00 excl tax. Van tevoren had ik ze al gewaarschuwd dat het wel eens zeer prijzig kon zijn. In deze boetiek verkochten ze enkel exclusieve merken zoals Rolex, dan weet je het normaal wel.

    Vervolgens nog even bij Wendy's gegeten, bah bah, een soort McDonalds maar dan viezer.
    Intussen was de temperatuur aangenaam (75°F), dus 's middags zwemmen.

    Ik besloot een wandelingske te doen in het nabijgelegen SP Southern Lido Park. Een arend, veel watervogels en enkele bizarre spinnen gezien.
    Ik had een flesje cola bij. Toen dat leeg was gooide ik het in een afvalcontainer. Plots gegrom vanuit de container. Sprong er een wasbeer uit. Was me dat even schrikken. Op 15m afstand heb ik hem nog een tijdje gade geslagen. Met een zak chips tussen zijn benen, bekeek de wasbeer me. Telkens ik dichterbij wilde komen, kwam er gegrom. De wasbeer was duidelijk niet van plan zijn chips te delen met mij.

    Kelly en ik zijn de Golf nog ingeweest. Duizenden kleine visjes omringden ons. De vogels komen dus voorlopig nog niet om van de honger. Een uurtje later zaten we met zijn allen in het zwembad. Opeens was Jessica zoek. Nergens te vinden. Bij Rikie sloeg paniek toe. Na een half uur zoeken, bleek madam een 300 à 400m verder te zitten op het strand, kijkend naar de zee. We hebben haar toen wel duidelijk gemaakt als ze zoiets wil doen, dit even aan ons te melden.

    Er waren 2 zwembaden, normaal beiden verwarmd. Maar bij het ene was de verwarming stuk, daar zat dus niemand in. Niemand? Toch, het koude zwembad werd gebruikt door talrijke meeuwen die er hun badje kwamen doen.

    Vanaf ons balkon voor de laatste keer genoten van de adembenemende zonsondergang.
    Onze maagjes begonnen te grommen. We stapten in onze auto en op de bonnefooi belandden we bij Sonny's BBQ. Kelly en Jessica namen het kindermenu : gegrilde kip en cheeseburger. Op mijn bord lagen overheerlijke spareribs (je kon het vlees afzuigen tot op het bot) en Rikie die nam catfish en gefrituurde garnalen. Bij dit alles kreeg je ook nog een heerlijk, warm broodje.
    Maar wat is dat toch met die Amerikanen. Als je een kleine cola vraagt, krijg je een ½ liter. Vraag je een grote cola, krijg je .... een ½ liter.

    Als afsluiter van de dag nog een Bud op het terras en ditmaal bij een lekker warm briesje. Morgen vroeg op om dan terug richting Orlando te rijden.

  5. Top | #15
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: goes Florida

    DAG 13 : VRIJDAG 31 OKTOBER (TERUG NAAR ORLANDO + HS)

    7h30 : OPSTAAAAAAAN!!!!!!

    Vandaag terug naar Orlando. Voor de laatste keer op het terras genietend van een massa vogels in de branding, en maar vreten die beesten. En het was niet koud, wel heerlijk warm briesje.

    Om 8h30 vertrokken we. Kelly was nog niet goed uitgeslapen en werd misselijk in de auto. Na het ontbijt voelde ze zich al beter. Dat ontbijt werd genomen bij Waffle House. Kelly een lekkere wafel met aardbeien, Jessica een wafel met chocolate, ik 2 wafels met chocolate en Rikie tosti met kaas. Dit alles werd weggespoeld met Hot chocolate met slagroom, met veeeeeel slagroom (hè, Jessica).

    11h00 aangekomen in Orlando. De dames hadden ontdekt dat er nog plaats over was in de koffers, dus nog een laatste maal de winkeltjes bestormd.
    Om 1h15 kwamen we aan bij Fairfield Inn. Bij het inchecken zagen we een discussie tussen het receptiepersoneel en een Latino familie. Bleken die gerookt te hebben op hun kamer. Fairfield Inn is helemaal rookvrij (in de gebouwen). Het hotel had $250 extra in rekening gebracht, geen ontkomen aan.

    De laatste uren van de dag en van onze vakantie hebben we, na een familievergadering, doorgebracht in Hollywood Studios.
    15h30 : aankomst in het park. Meteen naar de Tower of Terror. Jessica had al de ganse dag twijfels : ga ik wel of ga ik niet in de ToT. Ze ging dus wel mee, Rikie niet.
    Achteraf zei Jessica stoer : "Was dit alles?"
    Na de rit werd Rikie door de dames voor de keuze gesteld : Aerosmith of de ToT. Daar Rikie in Parijs slechte ervaringen met Aerosmith heeft gehad, koos ze voor de ToT. Dus zonder Rikie gingen we in Rock'n' RollerCoaster. Mooier aangekleed dan in DLRP, met fluoriserende borden ed.
    Dan het grote moment, met z'n vieren in de ToT. Gegil alom. Rikie had ook nog eens haar handen los en kwam na de rit tot de conclusie : " Ik heb het nu gedaan, maar dit nooit meer!"
    Nadien achtereenvolgens de shows 'Beauty and the Beast', 'High School Musical 3' en 'Voyage of the Little Mermaid' nog eens bekeken.
    Als slot van ons WDW-avontuur nog eens genoten van Fantasmic. Blijft geweldig om te zien. Alleen, ditmaal zaten we op de eerste rij. D'r stond ook een matige wind die het water naar het publiek blies. En wij,... wij zaten middenin de beneveling.

    Bij NY Chinese Buffet werd het laatste avondmaal gehouden. Wederom buikje vol, maar ditmaal ben ik wijselijk van die groene drab afgebleven.
    22h30 naar bed en ... snik, snik ... morgen naar huis.

  6. Top | #16
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: goes Florida

    DAG 14 : ZATERDAG 1 NOVEMBER (VERTREK)

    6h45 wakker, de rest rond 7h30. Wat een kl...dag, terug naar huis, bah bah.
    Gisteren heeft Rikie Delta Airlines gebeld. Blijkt dat het vluchtnr van Orlando naar Atlanta weer eens veranderd is. Iemand van het hotel zei me dat ja naar het PNR-nr moet kijken, afwachten.
    Even later bood die medewerkster haar hulp aan en belde naar Delta om een bevestiging van vluchtnrs en vertrektijden te verkrijgen. Ze kreeg hetzelfde resultaat als Rikie een dag tevoren. Had ons Riekske toch maar knap gedaan want 't was niet simpel, ge werd nogal eens een keer doorverbonden.

    Na het ontbijt, ditmaal als extra vidée, richting luchthaven. Eerst de auto uitgecheckt, nadien heeft een 'bag-carrier' onze bagage naar Delta gebracht. Ook heeft die man ons online ingecheckt. Dat had ons normaal een uurtje of anderhalf gekost. Nu dankzij deze man hooguit een kwartier. Fooi $20, dat had ie wel verdiend.

    Bij de douane in Orlando mocht Rikie meteen door. Jessica, Kelly en ikzelf werden extra gescreend, dwz benen gespreid en fouilleren maar. Jaja, ook bij de dametjes. In Jessica's handbagage zat een souvenir van Disney dat niet het vliegtuig inmocht, zo'n sneeuwbol. Onze gewone bagage was al ingecheckt, dus problemen. De vriendelijke douanierster zag Jessica's pruillip, wreef een keer over haar hart en we mochten het meenemen. Nu maar hopen dat dit in Atlanta ook lukt.

    Zonder noemenswaardige problemen na een uur geland in Atlanta. Rikie nog even free tax shop binnen. Nog een hapje eten, Jessica vond dat we als afsluiter nen lekkere vette hamburger van McDonalds moesten nemen. Ons oog, en eerlijk gezegd ook onze maag, viel op een gezond broodje. Zo kan Jessica alvast wennen als we thuis zijn.
    Eenmaal aangekomen bij de gate, bleek onze vlucht naar A'dam met een half uur vertraagd. Mensen die vanuit Fort Lauderdale kwamen gevlogen, hadden vertraging. En daar onze vlucht internationaal is, moest er even gewacht worden op deze mensen. Toch wel een geruststellende gedachte als je zelf vertraging oploopt.
    Het Disney souvenir van Jessica kon zonder problemen het vliegtuig in, geen controle meer gezien.

    De eerste vlieguren werd een filmpje meegepikt (ikzelf zag Indiana Jones 4). Voor Kelly was er een heerlijke vegetarische maaltijd. Wij hadden de keuze tussen kip of pasta. Na het eten hadden we Jessica en Kelly min of meer verplicht om te slapen. Dit om de jetlag enigszins te overbruggen. Ze hebben toch enkele uren kunnen slapen. Rikie en ikzelf hebben geen oog dichtgedaan. Rikie had nochthans een flesje rode wijn (zeer droge naar azijnsmakend, terwijl ze een zoetdrinker is) achterover gekieperd. Rond 8h00 geland. Taxi Ron, mijn broer, stond ons bij de aankomsthal op te wachten. 1½ uur rijden en we waren rond 10h30 thuis.


    EINDE

  7. Top | #17
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Reisverslag Belgske: goes Florida

    SLOTWOORD

    Het is zo goed bevallen, dat we in 2010 teruggaan. Afhankelijk van de vliegtarieven zal dit gebeuren tijdens de paasvakantie (2 weken) of juli/augustus (3 weken).

    Ja dus, ook wij zijn terug besmet geraakt met het 'Florida'-virus.

    Tot slot, in ons dag/foto reisboek, hebben we alle vier een slotwoord + persoonlijke top 5 van deze vakantie neergepend. Hoe moeilijk het ook is om 5 momenten te halen uit hetgene wat we gezien/meegemaakt hebben, is het ons toch min of meer gelukt.


    KELLY ( 9 jaar)

    Het leukste vond ik Fantasmic, maar ook de andere shows waren leuk.
    De Tower of Terror vond ik dan weer de coolste, zeker toen hij naar beneden ging.
    Ik ben met Jasmine op de foto gegaan, met Jamine... wow, dat was één van mijn gootste dromen en dan waren Alladin en de Geest er ook bij, super leuk.
    Trouwens, alle parken waren echt waar, heel hééél leuk.

    FLORIDA IS TOP !!!!!!!!!

    TOP 5
    1. ontmoeting Jasmine
    2. Fantasmic
    3. Shamu
    4. Tower of Terror
    5. Indiana Jones


    JESSICA (11 JAAR)

    We hebben zo'n mooie vakantie gehad. Ik zou zo terug kunnen gaan.
    We hebben zoveel leuke attracties gedaan : Space Mountain, Expedition Everest, Splash Mountain, Tower of Terror.. en ga zo maar door, teveel om op te noemen.

    Maar we hebben ook heel veel mooie shows gezien zoals Fantasmic, Beauty and the Beast, Shamu, A'lure, Lion King, Indiana Jones,...

    Kennedy Space Center was top!!!

    Man, man, man... en dat Amerikaans eten. Mmm, dat was lekker. De cheeseburgers, pizza's en al de rest. Nu weer die vieze groenten, getver.

    Het was een prachtige vakantie, één om nooit te vergeten !

    TOT WEERZIENS, FLORIDA !!!!!!!!!!!!

    TOP 5
    1. ontmoeting Ariël
    2. Fantasmic
    3. A'lure, Call of the Ocean
    4. Spectromagic
    5. Beauty and the Beast


    RIKIE (45 JAAR)

    De vakantie zit er al weer op, maar het Amerika gevoel is gebleven. Het was een geweldige reis waarin we veel gezien hebben.
    Na 12½ jaar Shamu weer terugzien in een geweldige show.
    Kennedy Space Center, waar je een levensechte simulatie van de Space Shuttle naar de ruimte kon meemaken.
    Maar ook een hoop nieuwe shows en attracties. Vooral the Lion King, Fantasmic, Spectromagic en Wishes waren fantastisch.
    Zelfs het weer in de Golf van Mexico (maar 20°C) mocht de pret niet drukken.
    Goed gegeten, lekker geslapen (soms al om 21h00 te bed, zo moe waren we) en een echte Pontiac maakten de vakantie af.

    Ik denk zelf dat het geen 12½ jaar zal duren voordat we terug gaan naar Amerika.

    FLORIDA, WE WILL COME BACK.


    TOP 5
    1. Kennedy Space Center
    2. Shamu
    3. the Lion King
    4. Fantasmic
    5. Spectromagic


    JACQUES (45 JAAR)

    Sinds onze huwelijksreis droomde ik ervan om samen ooit met mijn gezin deze reis over te doen. De reis was een beetje anders ingedeeld, mede door de kinderen. Alle verwachtingen van deze reis zijn echter uitgekomen (voor mij).
    Een voorbeeld : in 2007 in Disneyland Parijs had ik niet echt het Disney-gevoel, ik dacht dat dat mijn leeftijd te maken had. Maar éénmaal in Disneyworld kwam dat gevoel meteen terug, het gevoel van kind willen zijn.

    De vriendelijkheid van de Amerikanen, het weer, dat speciale gevoel hebben ervoor gezorgd dat het niet meer zolang zal duren vooraleer Florida weer een bezoek van ons mag verwachten. Kortom,

    IK BEN BESMET GERAAKT MET HET 'FLORIDA'-VIRUS.


    TOP 5
    1. Shuttle Launch Experience
    2. A'lure, call of the Ocean
    3. Believe show
    4. Fantasmic
    5. ochtendritueel der pelikanen



    Ik dank jullie voor het lezen van ons reisverslag, en ik hoop dat verschillende mensen er iets aan gehad hebben om hun vakantievoorbereidingen in goede banen te leiden.

    Saluukes,

    Belgske

  8. Top | #18
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard

    Hallo Florida fanaten,

    In oktober '08 ben ik met mijn gezin naar Orlando geweest. Mijn reisverslag kun je lezen in 'reisverslagen'. Op één of andere manier lukte het mij niet om daar foto's bij te plakken.
    Intussen zijn we een kleine 8 maanden verder, en kan ik jullie onze Florida trip presenteren in de vorm van beelden.

    Veel kijkplezier.

    SEAWORLD :


    MAGIC KINGDOM DEEL 1


    MAGIC KINGDOM DEEL 2


    De chronologische volgorde van de filmpjes is ver te zoeken.
    De intro werd telkens geweigerd door Youtube, omwille van een muziekkeuze. Daarom heb ik het gemakshalve maar ingekort.


    Tot hier mijn eigen filmmateriaal. Zoals je mss al gehoord hebt in bovenstaand filmpje, geraakte mijn videocamera stuk.
    Met behulp van een mix van filmpjes gevonden op internet en gemaakte foto's heb ik onze reis zo realistisch mogelijk proberen te maken.

    ANIMAL KINGDOM


    Dan volgde EPCOT. Bij ons allen was dit, weliswaar om verschillende redenen, het minste vd 4 Disneyparken.
    De kinderen vonden worldcase niks, hoewel ze daar met bijna alle princessen op de foto zijn gegaan.
    Rikie, mijn vrouw, had de ganze dag last van hevige hoofdpijn.
    En ik... tja, van mij had het gerust langer mogen duren, want nu hadden we wel Illuminations gemist. Maar goed, dat komt dan in 2010 wel aan de beurt.


    Hollywood Studios : deel 1


    Hollywood Studios : deel 2


    KENNEDY SPACE CENTER


    nog te gaan : Big Toho airboatride - Lido Key - Tot slot


    Nog te gaan : - Golf van Mexico, Sarasota, Lido Key

    De laatste 3/4 dagen verbleven in Helmsley Sandcastle, Sarasota-Lido Key, aan de Golf van Mexico. Een kleine impressie :


    Het slotakkoord komt van Jessica en Kelly. Hun, en ook de rest van de family, wachtte nog een leuke verrassing.


    Zo, dit was onze reis dan in beeld en geluid. Ik hoop dat je het een beetje aangenaam vond.
    Nu ga ik me volledig storten =P~ op de voorbereidingen voor onze Florida trip in augustus '10, elke dag neuzen in de ditjes en datjes op dit forum.

    Dit gezegd zijnde wil ik hierbij zeggen da'k gezegd heb.
    Groetjes,
    Belgske
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-03-13 om 12:59. Reden: 1+1+1



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •