Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 11 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 103

Onderwerp: Belastingvrij invoeren (tot €430 p.p.)

  1. Top | #21
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Ja, daar komt'ie weer, er is zojuist besloten dat er weer een "sales tax holiday" komt van 23 to 31 juli. Dat betekent dat de schoolspullen tot $ 10, boeken tot $ 50 en kleding en schoenen tot $ 50 zondcer salestax worden verkocht. Dat scheelt me toch weer behoorlijk wat $$$$$$!!

    Details:
    http://www.myflorida.com/dor/taxes/tax_holiday.html
    En de verkopers-flyer:
    http://www.myflorida.com/dor/tips/gt-400156.pdf
    En de kopers-tips:
    http://www.myflorida.com/dor/tips/tip05a01-02.pdf

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #22
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Berichten
    37

    Standaard

    Allemaal leuk en aarig, dat tax free shoppen voor buitenlanders maar officieel moet je het in NL dan aangeven en 19% betalen! Oftewel, die actie is alleen interessant als de belasting in het buitenland hoger is dan de belasting in het eigen land....

  3. Top | #23
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Ja, ik zie me al naar de Nederlandse Douane rennen dat ik in Amerika een paar Nikes belastingvrij heb gekocht, en dat ik er graag belasting over wil betalen....
    Ik heb zelf een aantal jaren geleden een mooie zonnebril gekocht in New York, toen daar een actie was dat er geen belasting werd geheven in een bepaald gebied (Lower Manhattan), om het toerisme na de aanslagen te promoten, en dat scheelde toch $ 12.00 !! Maar dit echt niet aangegeven, en aangezien ik voor de rest niet zo heel veel had gekocht, maakte niemand een aanmerking. Lekker meegenomen toch?
    Eric
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-04-09 om 05:46.

  4. Top | #24
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    En het geldt alleen voor artikelen met een beperkte waarde per stuk!!!
    Deze belasting-holiday is vooral bedoeld om de lokale (wat armere) bevolking de kans te bieden voldoende schoolspullen te kunnen kopen voor hun kinderen en die kids redelijk gekleed naar school te laten gaan. Het is niet toevallig dat de taxfree-periode de laatste week van de vakantie beslaat.

    En de NL-douane zal niet op z'n kop staan van die Nike's van $ 50 waar je geen tax over hebt betaald .... of die Levi's van $ 35, of die .....
    Het gaat altijd om artikelen die goedkoper zijn dan $ 50.

    Het zou wat anders zijn als het ook gold voor duurdere electronische artikelen, zoals digitale cameras, I-pods etc.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #25
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Jaaaa, als ik daar nou een laptop kon kopen zonder tax, zou het echt interessant worden, om die te proberen mee te krijgen zonder dat de douane je aanhoud !!
    Maar inderdaad, het geld jammer genoeg alleen voor art. onder de $ 50,00, dus doe er je voordeel mee.
    Eric
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-04-09 om 05:47. Reden: full quote eruit

  6. Top | #26
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Berichten
    37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ebelix
    Heb jij dan alles aangegeven wat je gekocht hebt in Florida toen je terug kwam in Nederland :?:
    Natuurlijk niet maar 175 euro pp is een hoop als je met zijn vieren bent. Genoeg mee te nemen dus.

    Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat het voor óns niet interessant is, maar andersom wél. Dus voor Amerikanen die hier iets moois kopen, tax free, en dan in de usa minder belasting betalen. Daar is die regel dus voor bedoeld....

  7. Top | #27
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard Voor hoeveel mag je invoeren?

    Weet iemand eigenlijk hoeveel je per persoon over de grens mag meenemen. Vorig jaar kwam ik mensen tegen die hadden voor 500 euro pp meegenomen (mag dat ? ). Ik ben voorzichtig geweest omdat ik het steeds niet zeker wist. Weten jullie het? Als je gewoon disney t-shirts mee neemt valt dat toch niet onder deze catagorie.?Groetjes marisca. :roll:

  8. Top | #28
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Merk kleding.

    Sorry Marisca,
    Als ervaren bezoekster kan je hierover op dit forum het nodige vinden of kijk eens bij de douane.
    Bijv. hier:
    http://www.douane.nl/particulier/rei...bagage-05.html

    Groeten
    Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-01-09 om 16:41. Reden: full quote eruit

  9. Top | #29
    Stamgast remon's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    200

    Standaard

    Gewoon kaartjes er uit knippen en bonnetjes weg gooien.

  10. Top | #30
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard kleding.

    Thanks, Remon Zo iets dacht ik al. Op die douane site wordt ik ook niets wijzer. Daar mag je gewoon niets meenemen, je moet al voor een vulpen tax betalen. no way ! Maar zo als je zei, zo hebben wij dat vorig jaar ook gedaan. Leuke kleding en goedkope merk kleding voor kids ook. Groetjes shop o'holic!!!!! :roll:

    Getrouwd in orlando 16 mei 1996, Rondreis 3 weken. 1997: 4 weken Californie en Lasvegas. 1998 Ny/LasVegas.Florida 00,03,04,05,06,07 LV en 07 Orlando en bahama's http://ris32.hyves.net/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •