Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 6 van de 11 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 103

Onderwerp: Belastingvrij invoeren (tot €430 p.p.)

  1. Top | #51
    Stamgast sleepwalker's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    148

    Standaard Re: Merk kleding.

    of gewoon vrienden maken met een amerikaan en het door hem op laten sturen als cadeautje, over een geschenk hoef je namelijk geen invoerrechten te betalen.....

    groeten van oom Bob en gefeliciteerd met je verjaardagkaartje erbij....

  2. Top | #52

    Standaard Re: Merk kleding.

    Wij hadden ook behoorlijk geshopt, en aangezien wij met vier kinderen reisden, vroegen we ons af of we dan voor 1050 Euro (6 personen x 175 Euro) konden meenemen (ook al was het voornamelijk kleding en aankopen voor volwassenen). Technisch gezien, houd je je aan de regel van 175 Euro per reisgenoot, maar ik kan me ook voorstellen dat de douane ook niet achtellijk is en dit niet de bedoeling kan zijn als wij voor 1000 Euro voor onszelf NL binnenkomen ...

    Uiteindelijk toch gedaan, en zoals verwacht werden we niet aangehouden. Volgens mij word je amper aangehouden in NL ... Wellicht als je met een grote vage doos binnenkomt. Zo zag ik ook een aantal reizen..
    Laatst gewijzigd door Sandy; 01-11-07 om 00:25.

  3. Top | #53
    Stamgast Michael's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    208

    Standaard Re: Merk kleding.

    Vanaf 1 januari wordt, voorzover ik begrepen heb, de belastingvrije invoer van buiten de EU, verhoogd naar 430 Euro per persoon.
    http://www.overgeld.nl/nieuws/195802..._EU_later.html

    Komt die laptop, met de huidige dollarkoers, lekker in beeld.
    Laatst gewijzigd door Michael; 01-11-07 om 01:59.

  4. Top | #54
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Merk kleding.

    Laten we het hopen (of anders op z'n laatst 1 Maart ;-) ), maar Brussel blinkt niet uit door snelheid.
    Het voorstel staat al vanaf Feb. 2006 en is Sept. 2006 al goedgekeurd door de Europese commisie. Het moest alleen nog "even" langs de diverse landen en dan zou het ingevoerd gaan worden :-?.
    Maar het duurt maar en duurt maar, dus laten we maar blijven hopen :-k.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-01-09 om 16:43. Reden: full quote eruit
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  5. Top | #55
    Florida Groupie bono's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    603

    Standaard Re: Merk kleding.

    Hoop doet wonderen verrichten dus...................

    Laten we de hoop nu maar onzetten naar het eggie!

    Gr. Monique
    2006 miami,key-west,the everglades,naples,maimi.
    2007 orlando, st augustine, daytona beach, fort lauderdale, clearwater beach.
    2008 Oregon en Washington met alle NP's. En het was super gaaf!!

  6. Top | #56
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Belastingvrij inkopen buiten de Europese Unie

    Als je "gepakt" wordt vervalt uiteraard de vrijstelling, of die nou 175 of 450 euri's is. En je betaald invoerrecht en BTW + een boete van 50% van deze belastingen.
    De belastingen worden bepaald aan de Nederlandse waarde van het artikel, dus niet aan de US aanschafwaarde.
    Over de Macbook moet je zowiezo de volledige BTW en invoerrecht betalen omdat hij de belastingvrije invoer overschrijdt, dus geen aftrek van €175,- (of €450,-) helaas :-(
    En volgens mij zijn dat Europees geldende regels.
    Zie ook http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage.html

    Oh ja, en de upgrade naar 450 euro zit nog in de pen :-(
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  7. Top | #57

    Standaard Re: Belastingvrij inkopen buiten de Europese Unie

    't is vaak al heel snel dat je aan die top zit, het gaat immers niet om wat je er in de VS aan hebt uitgegeven maar wat je in Nederland voor hetzelfde product betalen zou. Laten we als voorbeeld levis broeken nemen. Als je 3 levis koopt in de VS á 30 dollar = 90 dollar = 61 euro, denk je nog lang niet aan je limiet te zitten, echter diezelfde broeken kosten in NL al snel 90 euro, dus dan zit je eigenlijk met 2 broeken al over de limiet. Met die 430 euro zit je dus ook al vrij snel op je invoerlimiet.

  8. Top | #58
    Vaste Bezoeker Mirrick's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    51

    Standaard Re: Belastingvrij inkopen buiten de Europese Unie

    Hier staat ook dat het pas 01-12-"08 ingaat dus ik ga er maar vanuit dat wij hier geen gebruik meer van kunnen maken.

    http://rechtennieuws.nl/17439/meer-b...mber-2008.html

    Groetjes Mirrick

  9. Top | #59
    Vaste Bezoeker xl1067's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Berichten
    60

    Standaard Re: Belastingvrij inkopen buiten de Europese Unie

    Zo dat zou fijn zijn. Ik koop de hele Abercrombie en Hollister leeg en kan er zo mee langs de douane lopen. Tja in Nederland kost het €0,- aangezien het hier niet te koop is.

    Nee het gaat er dus wel om wat je in de VS hebt uitgegeven. Ik reken aan het einde van de vakantie met een aantal bonnetjes een bedrag bij elkaar wat rond de 250 dollar zit en vind het dan wel prima. Laat ze maar is bewijzen dat ik het Abercrombie shirt deze keer heb gekocht en niet op een van de vorige vakanties.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 14-03-09 om 03:25. Reden: full quote eruit

  10. Top | #60
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Berichten
    74

    Standaard Re: Belastingvrij inkopen buiten de Europese Unie

    Helaas ligt de bewijslast in het geval van belastingen bij jou en niet bij de belastingdienst/douane, dus jij moet aantonen dat je iets al had en niet tijdens je reis hebt gekocht.
    Bij kleding zullen ze volgens mij niet zo moeilijk doen,mits je geen koffers namaakkleding meeneemt.

    Didier



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •