Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Onderwerp: Handicap / mindervalide: Faciliteiten

  1. Top | #1

    Standaard Parkeren voor mindervaliden

    Hallo allemaal,

    In Disney Parijs krijg je korting op de toegangskaarten als je in bezit bent van een invalde kaart(en in een rolstoel zit). Wie weet of dat ook in Florida is? Het reisburo kan mij niet verder helpen (konden ze toen in Parijs ook niet). En ik kan er maar weinig op internet over vinden. En hoe zit het met parkeren (met invalide kaart) in Florida? Wie kan mij verder helpen?

    alvast bedankt

    gr Joyce

  2. Top | #2
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: naar Florida met Invalide kaart

    Er zijn geen kortingen voor kaartjes bij Disney (of de andere parken) voor zover ik weet.
    Wel kun je een kaart afhalen waarbij je niet in de normale rij hoeft te gaan staan/zitten.

    Een tip: koop dit boekje:
    http://www.amazon.com/PassPorters-Mo...033554&sr=8-13
    Het gaat over allerlei mogelijke handicaps in de parken en hoe dat werkt enz enz. En het voordeel is, hij is net nieuw verschenen.

    Over parkeren heb ik even het volgende van een ander forum gekopieerd, dit is geschreven door iemand die nu in Florida zit of net alweer terug is en in een rolstoel leeft.
    Even een opmerking/tip: Wellicht zijn er meer forummers die gehandicapt zijn en/of wel/geen ervaring hebben in het verkrijgen van een temporary disabled parking permit. Vroeger maakte ik gewoon een kleurenkopie van mijn nederlandse kaart en dat werd geaccepteerd, maar tegenwoordig willen ze dus echt een Amerikaans exemplaar. Zelfs duidelijk gehandicapte personen riskeren een boete bij constateren van een overtreding (= Het actief gebruiken van {een Kopie van} de Europese Gehandicaptenkaart). De Amerikaanse versie kun je echter NIET vooraf aanvragen. (Dat kan namelijk alleen als je zelf een woning of auto in Florida bezit). Ook de firma waar je de auto huurt kan dit niet voor je regelen. Je zal je dan dus z.s.m. moeten vervoegen bij het lokale County-Tax Collectors Office en daar voor enkele dollars een Temporary Disabled Parking Permit halen. Deze is maximaal 1 jaar geldig. Zorg er wel voor dat je je kan legitimeren en je moet ook (een kopie van) je europese parkeerkaart meenemen. Dit is een zeer raadzame optie want je kan daardoor vlak bij de ingangen van elk park parkeren. Je wordt dan vlak na de betaling van je parkeergeld via een aparte route (vaak meteen rechts; volg de blauwe lijn) naar deze speciale parkeerplaatsen geleid.

    Hopelijk heb je wat aan deze informatie.

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  3. Top | #3

  4. Top | #4

    Standaard Re: naar Florida met Invalide kaart

    Hai,

    Hartsikke bedank voor je antwoord, hier heb ik zeker wat aan.

    gr JOyce

  5. Top | #5

    Standaard Re: Naar Florida met Invalide kaart

    Ik ben dit jaar naar Florida met vakantie geweest en ik ben in het bezit van een invalideparkeerkaart. Ik heb deze gewoon meegenomen en gebruikt zonder enig probleem. De mensen bij de parkeerplaatsen van de parken herkennen hem gewoon en je hoeft dus geen enkele moeite te doen om een vervanging te halen. Ook op andere plekken kun je deze gewoon gebruiken.

    Binnen de Disney parken kun je een kaart halen waarmee je in alle disney parken met voorrang overal in kunt samen met je gezelschap.

    Maar pas op! Bij Universal gelden andere regels. Als in geen regels dus. Bij iedere atractie gelden andere regels en je word er gek van.

  6. Top | #6

    Standaard Handicap / mindervalide: Faciliteiten

    Hoi allemaal,

    Heb even een vraagje aan de Orlando expers hier,iets waar ik me een beetje druk over maak van te voren omdat het voor mij nog onbekend terrein is,ik ga pas voor de eerste keer naar Orlando.

    Heb al even op de officiele sites gekeken van de grote parken en ik lees er van alles over de faciliteiten voor mensen met een handicap maar ik kom er niet echt uit.Ik wil graag in gewoon nederlands horen hoe het zit zodat ik me een beetje kan voorbereiden.
    Ik kan namelijk niet langdurig staan,nou gaan we in Jan.2009 dus niet de drukste tijd van het jaar maar toch...
    In Disneyland Parijs hadden ze een kaartsysteem die je op vertoon van de invalideparkeerkaart en medische doktersverklaring kreeg zodat we via de uitgang naar binnen konden zodat ik ook in de attrakties kon maar hoe zit dat in Orlando?Weet iemand dit of kan iemand me er iets over vertellen?Alle info is welkom.Ik loop op krukken dus kan me wel zelf in en uit een attraktie krijgen maar het lange wachten das voor mij echt een probleem helaas.Alvast bedankt!

    Groetjes Debby

  7. Top | #7
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Handicap&faciliteiten

    Ik heb twee jaar terug bij mijn eerste skate-poging alles afgescheurd in mijn linkerenkel wat je zo'n beetje kunt afscheuren. Dat was anderhalve maand voor mijn vakantie, dus toen heb ik van (te) dichtbij kunnen meemaken hoe het daar allemaal gaat al minder-mobiel mens.

    Allereerst: vraag assistentie aan bij de maatschappij waarmee je vliegt. Instappen en zo gaat nog wel, maar als je in de VS aankomt en langs immigrations moet kan het wel eens erg lang duren (vaak een uur, soms zelfs langer) en er is geen mogelijkheid om te zitten. Met rolstoel-assistentie kun je er sneller langsgeloodst worden.

    In de pretparken raad ik je aan een rolstoel te gebruiken. Eigen of daar gehuurd ($10 per dag). Bij de meeste attracties ga je met rolstoel ook gewoon de normale rij in. Gewoon geduld hebben, net als ieder ander. Wachtrijen zijn meestal breed genoeg. Alleen bij shows is er vaak een aparte wachtrij voor rolstoelers, want er zijn ook vaste plaatsen voor diegenen, waardoor lang of kort wachten geen verschil maakt.

    Ik heb er deestijds voor gekozen die rolstoel te huren. Zoveel mogelijk gelopen, maar als het nodig was had ik tenminste een plekje om te zitten. En de rolstoel diende ook om de tas en de meegebrachte drankjes te vervoeren. Altijd handig. En ook om mijn 7-jarige zoon af en toe wat uit te laten rusten, het was nl. het eerste jaar dat de buggy niet meeging.

    Meer ervaringen e.d. kun je in mijn reisverslag van zomer 2006 lezen.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #8

    Standaard Re: Handicap & faciliteiten

    Hoi Michael,

    Kijk hier heb ik wat aan!Hartstikke bedankt!Ik ga je tips zeker opvolgen!
    En dat het wachten net zo lang duurt vind ik niet erg,dan voel ik me iig "normaal"net als een ander keurig in de rij maar fijn dat alles breed genoeg is voor met een rolstoel.
    Hoe vraag je assisitentie aan bij United Airlines??Ja erg hoor maar ik weet dus helemaal niks meer van vliegen,heb jaren niet op vakantie gekunt door ziekte en nu kan het gelukkig weer maar ik weet nog helemaal niet hoe het is om met mijn handicap te vliegen want vroeger had ik die nog niet.Moet ik bellen?Mailen?Brief schrijven?Of via reisbureau?(we hebben via internet geboekt dus anders had ik dat allang gevraagd natuurlijk).

    Groetjes Debby

  9. Top | #9
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: Handicap & faciliteiten

    Je kunt bij het inchecken op schiphol vragen om rolstoelassistentie.

    In de pretparken is alles idd heel gemakkelijk ook ik heb een vakantie in een rolstoel moeten doorbrengen.
    Je huurt er 1 bij de ingang van het park, je hebt de keuze tussen een duwrolstoel en een elec. rolstoel.
    Je kunt dan naar guest relations toe waar je een kaart kunt halen zodat je gebruik mag maken van aparte rijen om een attractie binnen te gaan en ook gebruik mag maken van speciale rolstoelparade en vuurwerk plaatsen.

    Verder zijn er in de florida mall en wal mart ed gewoon rolstoelen te gebruiken, het is daar dus normaal om er 1 even te lenen.

    Suc6!!!

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  10. Top | #10

    Standaard Re: Handicap & faciliteiten

    Hoi Yvet,

    Hartstikke bedankt!Ik was bij het plaatsen van mijn 'vraag' eventjes bang geen reacties te krijgen omdat de meesten(gelukkig!)niet bekend zijn met handicap/rolstoel issues dus ik ben heel erg blij met jullie reacties!Dan weet ik straks het één en ander als we gaan,dat voelt wat fijner,ik schrijf het allemaal op in mijn schriftje zodat ik niks kan vergeten(ook al een handicap,hahaha,nee echt ik ben een zeef momenteel).
    Nogmaals bedankt!!!!!!

    Gr.Debby



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •