Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 5 van de 22 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 212

Onderwerp: Autostoeltje / kinderstoeltje / kinderzitje

  1. Top | #41
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    11

    Standaard Re: Vliegen met Autostoeltje voor 1 1/2 jarige

    Yep, ik zou ook een stoel nemen voor de kleine. Dat is denk ik toch wat meer ontspannen reizen, zo leuk is dat vliegen toch al niet ;-).

    Ben wel erg benieuwd hoe onze dochter het gaat vinden en of ze niet het hele vliegtuig wakker houdt ;-).

  2. Top | #42
    Regelmatige Bezoeker Anita's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Herkingen
    Berichten
    23

    Standaard Re: Vliegen met Autostoeltje voor 1 1/2 jarige

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansem Bekijk Berichten
    Ben wel erg benieuwd hoe onze dochter het gaat vinden en of ze niet het hele vliegtuig wakker houdt ;-).
    Misschien heb ik het hier weleens gepost, maar ik weet het niet meer. Toch wel een grappig verhaal in deze draad:

    Ons dochtertje was dus 20 maanden toen ze voor het eerst meeging naar Florida. Ze had nog nooit eerder gevlogen, dus het was voor ons best spannend. Zou ze het leuk vinden, of niet?!
    Alles ging goed; tijdens het taxiën viel mevrouw in slaap (in haar "grote" autostoel dus in de vliegtuigstoel). Dus wij waren al opgelucht! Dat ging een goeie vlucht worden!
    Toen we eenmaal op goeie hoogte waren en de gordels los mochten, werd mevrouw echter ineens wakker en begon gelijk een keel op te zetten :shock: . Wat we ook probeerden; mevrouw hield haar mond niet meer dicht ops: . Ik had een rugzakje voor haar ingepakt met wat speeltjes, cadeautjes, snoepjes en drinken, en ze had van Martinair ook een rugzakje gekregen met vanalles en nog wat. Dus wij dachten dat ze dat wel leuk zou vinden.... Niet dus; wat we ook gaven, ze moest niks hebben. Alleen maar huilen. Dat ging echt een héle lange tijd zo door (lijkt ook nogeens langer natuurlijk...) De steward en stewardessen kwamen ook geregeld proberen of ze krentjes ofzo wilde, maar nee hoor. Ze wilde écht niks!
    Op een gegeven moment kwam de steward weer langs (Sebastiaan, een echte "stewardess".) en vroeg of Meike misschien even wilde "helpen" in het keukentje. Wij zaten op de laatste rij, dus tegen het keukentje aan. Hup, mevrouw uit haar autostoel en mee met Sebastiaan. En ze hád me toch een lol daar!!! De steward en stewardessen waren met haar aan het zingen, ze deden dansjes, ze mocht helpen... helemaal goed! Toen heeft Sebastiaan dus het autostoeltje ergens anders gezet, ze kon dus in de grote vliegtuigstoel gaan zitten. En toen was het goed!!! Mevrouw wilde allebei de rugzakjes, ze wilde alle snoepjes, ze wilde drinken, cadeautjes uitpakken, spelen, kleuren en ga zo maar door. We waren heel erg opgelucht natuurlijk.
    Wat later kwam de purser om te vragen of mevrouwtje zin had om een eindje te gaan wandelen :lol: , dat was natuurlijk prima. Ze zijn een poosje weggeweest. Wij zagen hen naar voren lopen en ze bleven maar weg. Na een tijdje werd mevrouw weer bij ons gebracht. Ze was even de piloten gedag wezen zeggen en had dus in de cockpit gezeten! Wij vlogen in december 2001 en toen was het niet meer toegestaan om in de cockpit te komen, maar zij mocht mee! (met de purser wel te verstaan...)
    De rest van die vlucht hebben we geen kind meer aan haar gehad. Onze ervaringen met het vliegtuigpersoneel (Martinair in dit geval) is heel erg goed. Dus mocht je kindje vervelend gaan doen, dan doen de stewardessen echt wel hun best om het kindje wat op te beuren.

    In 2004 vlogen we van San Francisco terug naar Amsterdam. Op de luchthaven zeiden we tegen Meike: "kijk, die stewardessen gaan ons terug naar huis brengen" en Meike ging (natuurlijk...) gelijk staan kletsen met die meiden (ze was toen vier jaar). In het vliegtuig werd ze "herkend" door twee stewardessen. Ze zeiden dat ze wel wat hulp konden gebruiken en of Meike hen wilde assisteren. Dat werd niet tegen een dove gezegd natuurlijk. Hup, Meike op het karretje met tax-free spullen, stewardessenschort en -jasje aan en daar ging ze! Heel het vliegtuig door, in uniform, om spullen te verkopen. Was echt super (was KLM).

    Nu vliegen we weer met Martinair en Meike vroeg al of ze weer zou mogen helpen in het vliegtuig :razz: ! Wij zijn benieuwd.....

    Ik zal eens proberen of ik een foto van ons mevrouwtje in stewardessen uniform hier op kan krijgen...





    Ik heb geprobeerd de foto's zelf hier te plaatsen, maar ik krijg het niet voor elkaar! Dan de links maar...
    Laatst gewijzigd door Njit; 18-06-07 om 08:24. Reden: Foto's alsnog in topic geplaatst

  3. Top | #43
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard Re: Vliegen met Autostoeltje voor 1 1/2 jarige

    Wij zijn net terug van een tripje Florida, met onze 10 maanden oude dochter. We hebben haar autostoel (een Maxi-Cosi Tobi) meegenomen in het vliegtuig (Delta) en hadden ook een vliegtuigstoel voor haar betaald. Als je geen stoel gekocht hebt, dan mag je ook het autostoeltje niet mee de cabine in nemen, zelfs niet als er "toevallig" wel plaats is. Normaal gesproken zetten we dat autostoeltje met een driepuntsgordel vast, maar in het vliegtuig werkt het met alleen de heupgordel (om de basis van het stoeltje) ook prima. We hebben in 4 Delta-vliegtuigen gezeten en als laatste in een klein KLM-toestel van Kopenhagen naar Amsterdam. Die begonnen ineens wel moeilijk te doen over het autostoeltje. Officieel mag je van KLM alleen een autostoeltjes gebruiken dat geen bevestigingspunt voor een gordel aan de bovenzijde heeft, dus alleen met een heupgordel. Wij gaven aan dat ons autostoeltje die niet had (terwijl elke leek kon zien dat er wel twee gordelsloten aan de bovenzijde zaten) en mochten toen bij de gratie van de purser het stoeltje wel meenemen in de cabine.

    We hebben zelf ook een Stokke Xplory en die ook meegenomen. Daarvoor hebben we ook de speciale transporttas aangeschaft, waar de gehele Stokke in kan (zowel met de bak als met het zitje - niet allebei tegelijk natuurlijk). Aan de gate checken we de ingepakte Stokke in en krijgen die op bestemming ook weer aan de gate terug, niet bij de normale bagage dus. Houd er wel rekening mee dat je in de USA zowat elke 50m wordt aangesproken op die "excellent stroller" en vragen krijgt waar je die kunt kopen, of die duur is en aansluitend het verhaal hoe een dochter/buurvrouw/achternicht nu zwanger is en op zoek is naar een stroller en dat deze wel heel geweldig is....
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-03-10 om 23:27. Reden: full quote eruit

  4. Top | #44
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    88

    Standaard Autostoeltje

    Weet iemand tot hoeveel jaar kinderen in een autostoeltje moeten zitten.

    Mijn kleinkinderen van 6/7 /en 8 jaar gaan volgend jaar mee

  5. Top | #45
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: autostoeltje?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kiamzo Bekijk Berichten
    Weet iemand tot hoeveel jaar kinderen in een autostoeltje moeten zitten. Mijn kleinkinderen van 6/7 /en 8 jaar gaan volgend jaar mee
    Moeten zitten ... geen idee. Maar het is wel zo veilig om een autostoeltje te gebruiken. Of in ieder geval een stoelverhoger (ook handig dat de kids wat makkelijker naar buiten kunnen kijken ....).
    Voor mijn zoon van 7 1/2 jaar is afgelopen zomer gewoon zijn eigen autostoeltje meegegaan in een koffer, en volgend jaar gaat 't ook weer mee.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fam.z'meer Bekijk Berichten
    wij hadden ook een vraag over het autostoeltje, voor onze kleine, van dan ca. 9 maandenis deze ook te huur bij een autoverhuur bedrijf?
    Ja, zijn te huur voor zo'n $ 5+tax per dag. Maar vaak van matige kwaliteit en in matige staat. Neem zo mogelijk je eigen stoeltje mee (in het vliegtuig mag het mee de cabine in, of als ruim-bagage). Als je huurt ben je al gauw ruim $ 70 kwijt voor twee weken, en voor minder koop je al een leuk stoeltje bij WalMart. Zie www.walmart.com. Kopen is dus ook een optie.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #46
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: autostoeltje?

    All children under the age of 18 must be buckled up while riding in any car, pickup truck, or van on Florida's roads, no matter where they are sitting in the vehicle.
    Children through the age of 3 must be secured in a federally approved child-restraint seat.
    Children ages 4 through 5 must be secured by either a federally approved child-restraint seat or a safety belt.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-03-10 om 23:27. Reden: full quote eruit

  7. Top | #47
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    189

    Standaard Re: autostoeltje?

    Wij hebben nu al twee keer ons eigen autostoel meegenomen en de ervaring daarmee is gewoon uitstekend. Als je er een daar koopt bij de WalMart zou je toch vanaf de luchthaven al iets moeten verzinnen. Verder zit je kind heerlijk in het vliegtuig en zal het ook lekker slapen omdat de stoel bekend is, bij ons was dat in ieder geval zo.

    Ik ga zekers niet meer zonder naar de States zolang ze in een stoel moet.

    Groetjes

    Gwenda

  8. Top | #48
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: autostoeltje?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raygwencaith Bekijk Berichten
    Verder zit je kind heerlijk in het vliegtuig en zal het ook lekker slapen omdat de stoel bekend is, bij ons was dat in ieder geval zo.
    Bij ons meestal ook zo, heerlijk in slaap zodra we het vliegveldterrein verlaten. Alleen dit jaar niet. Stoeltje zat in koffer en alle koffers waren onderweg ergens anders achtergebleven .... dus maar even zonder stoeltje richting villa gereden.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #49

    Standaard Re: autostoeltje?

    waar zetten je kind & stoel neer dan?
    Baby moet toch op schoot?

  10. Top | #50
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    752

    Standaard Re: autostoeltje?

    Baby moet alleen op schoot als je geen stoel betaald hebt. Wij betalen altijd gewoon een stoel en plaatsen dan de autostoel op de vliegtuigstoel. Ze slaapt héérlijk tijdens de reis - en wij ook.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •