Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 16 van de 22 EersteEerste ... 61415161718 ... LaatsteLaatste
Resultaten 151 tot 160 van de 212

Onderwerp: Autostoeltje / kinderstoeltje / kinderzitje

  1. Top | #151
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Berichten
    70

    Standaard Re: Autostoeltje / kinderstoeltje

    Nog maar eens over een autostoel.

    Twijfelen nog steeds of de stoel zelf meenemen, de oudste kan dan in t vliegtuig fijner zitten en daar meteen een stoel. De jongste zit nog in de maxi cosi maar niet voor heel lang meer. Nu willen we zo ie zo in NL voor hem achteruit blijven vervoeren, wat dus hier in Europa dure stoelen zijn. In florida bij de walmart heb je dus ook erg mooie stoelen die meteen tot 18 kg achteruit kunnen. Maar dan voor $180.
    bv deze http://www.walmart.com/ip/Evenflo-Sy...Ocala/21670114

    Volgens mij een goed merk en goede stoel. Maar kan je die dan mee naar NL meenemen terug? Gaat in t ruim denk ik dan....blijft hij dan heel?
    En mag je die in NL in de auto hebben.....is natuurlijk niet voor de eu markt...

  2. Top | #152
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Locatie
    Florida
    Berichten
    43

    Standaard Re: Autostoeltje / kinderstoeltje

    Dat is inderdaad een goede stoel, vooral met de infinite slide system. Ik heb een iets andere voor ons jongste en vind het zo handig dat ik alles zo makkelijk kan verstellen. Maar of zo'n stoel in Nederland gebruikt mag worden...dat weet ik niet zeker. Ik weet dat Amerikanen die in Schinnen werken gewoon hun Amerikaanse stoeltjes mogen gebruiken maar ik weet niet of dat ook voor Nederlanders zo is. En dan ook nog de vraag of je zo'n stoeltje goed kan installeren. Heb je in Europese auto's ook LATCH haken? Dat stoeltje is met de gordel te installeren maar LATCH is toch ietsje beter. En ik weet ook niet zeker of de Nederlandse gordels en Amerikaanse gordels hetzelfde werken. Ons Duitse Romer King stoeltje kon ik niet goed in onze Dodge Caravan installeren met de gordel en er zaten geen LATCH haken aan de stoel. We hebben toen maar een Amerikaans stoeltje gekocht voor onze zoon ondanks dat de Romer op zich nog goed was.

    Stoeltjes die mee gaan als ruim bagage kunnen beschadigingen oplopen die ernstig genoeg zijn om het stoeltje onveilig te maken. Probleem is dat je dat niet altijd kan zien aan de buitenkant. Maar aan de andere kant, veel van die stoeltjes worden ook flink heen en weer gegooid onderweg naar de winkel.

  3. Top | #153
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Berichten
    70

    Standaard Re: Autostoeltje / kinderstoeltje

    ow goed dat je zegt dat jullie romer king niet goed in de dodge caravan paste...

    Dat is weer meer stof tot denken...want past onze maxi cosi tobi er wel in dan? We hebben als t goed is straks ook een dodge caravan....

    Wat een gedoe.....2 stoeltjes huren gaat nml $340 kosten, erg veel geld hoor. is het nog steeds goedkoper om 2 te kopen voor rond de 50-80$

  4. Top | #154
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Locatie
    Florida
    Berichten
    43

    Standaard Re: Autostoeltje / kinderstoeltje

    Volgens de certified carseat technician zijn er meerdere Europese modellen die goed in Amerikaanse auto's te installeren zijn en de Romer King is daar 1 van. Ik heb ons stoeltje aan haar gegeven om mee te oefenen en voor demonstraties en er waren een paar auto's (geen minivans) waar de RK wel goed stevig stond. Maar in onze Caravan lukte het echt niet, de gordel bleef niet goed op z'n plaats dus het stoeltje viel om in de bocht. Sindsdien gebruik ik altijd de LATCH i.p.v. de gordel.

    Maar ik weet van een ander Amerika forum dat er aardig wat mensen zijn die hun stoeltje meenemen in Nederland en er geen problemen mee hebben. En dan zijn er natuurlijk ook weer mensen met problemen zoals wij hadden. Het verschilt per stoeltje en per auto.

  5. Top | #155
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Berichten
    33

    Standaard Re: Autostoeltje / kinderstoeltje

    Wij hebben ook getwijfeld of we een zitverhoger moesten huren of ter plekke aanschaffen voor onze dochter van 7 (ze is 135 cm groot). Hebben het niet gedaan. Bij aankomst in onze villa, bleek er een aanwezig te zijn. Deze villa hebben we bij engelse eigenaren gehuurd. Misschien een tip om bij de eigenaren van een villa of de organisatie na te vragen of er een autostoel of zitverhoger aanwezig is.

  6. Top | #156

    Standaard Re: Autostoeltje / kinderstoeltje

    Even dit onderwerp een hubje geven, want de regels hieromtrend lijken te zijn vereenvoudigd. Allereerst kan ik uit ervaring zeggen: denk om taxi-ritten en kleine kinderen. In de taxi moeten kleine kinderen in een stoel of booster-seat (afhankelijk van leeftijd), maar deze zijn niet standaard in de taxi aanwezig. Oftewel, deze moet je zelf meebrengen! Dus denk niet dat je zoals in NL zonder stoeltje naar het hotel kan... sommige taxi-chauffeurs laten je gewoon staan.

    Zelf rijden? De regels zijn eenvoudig op leeftijd: http://www.dmvflorida.org/seat-belt-laws.shtml
    - Bij kinderen van 3 jaar of jonger is een goedgekeurd kinderstoeltje verplicht (dus ook in de taxi!)
    - Bij kinderen van 4 t/m 5 mag je i.p.v. een goedgeekeurd autostoeltje ook al volstaan met een gordel alleen. Wel verstandig om een zitverhoger te gebruiken.
    - Kinderen van 6 jaar en ouder mogen gewoon alleen met de gordel vervoert worden. LET OP! De bestuurder is altijd verantwoordelijk voor het dragen van de gordel... klinkt logisch, maar ga dus niet de discussie met de agent aan, als je oogappeltje zelfstandig de stoel is uitgeklommen...
    Smile today! Tomorrow could be worse...

  7. Top | #157

    Standaard Re: Autostoeltje / kinderstoeltje

    Hallo,
    ik heb met veel interesse jullie discussie gevolgd.
    ook wij hebben een dodge grand caravan gehuurd voor 30/6 tot 30/7
    wij zijn met 2 volwassenen en 3 kindjes van 2j, 6,5j en 7,5j.
    wij dachten ginder de auto af te halen, naar een hotel in de buurt te rijden en te slapen (8km) zonder stoeltjes
    en dan de dag erna in de wallmart (6km)een autostoel en 2 verhogers te halen.
    is het mogelijk dat ze me de auto niet meegeven zonder dat ik autostoeltjes erin zet?
    ik zou in uiterste nood zelf een maxi cosi priori kunnen meenemen uit onze 2de auto, maar past die dan?(we hebben ook nog een reboarder achterwaartskijkend stoeltje maar dat ding is echt niet te transporteren.)
    En zou deze auto geschikt zijn voor onze familie, of moet ik een large SUV upgrade nemen?

  8. Top | #158

    Standaard Re: Autostoeltje / kinderstoeltje

    Ik heb geen ervaring met verhuurbedrijven, maar heb begrepen dat sommige taxi-chauffeurs een gezin met kinderen kunnen weigeren, als je geen booster-seat hebt. Ze willen dan de verantwoordelijkheid niet dragen. Dit verschilt per bedrijf/chauffeur en heeft zeer waarschijnlijk een 1-op-1 relatie met de 'lawsuit'-drift van de amerikaan...

    Ik denk niet dat autoverhuurders hier moeilijk om zullen doen, aangezien zij niet verantwoordelijk zijn voor de passagiers.. Ze zijn niet de chauffeur. Maar ik kan je uiteraard helaas geen enkele garantie geven. Misschien de moeite om even een mailtje naar het betreffende bedrijf te sturen?
    Smile today! Tomorrow could be worse...

  9. Top | #159
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Berichten
    40

    Standaard Re: Autostoeltje / kinderstoeltje

    Toen mijn zoontje 4 jaar was hadden we geen stoeltje mee (van plan bij de Walmart te kopen). Toen we de Alamo wilden verlaten werden we bij het uitgangsloket tegengehouden omdat hij niet in een stoeltje of ophoger zat. We moesten terug, een stoeltje huren en dat heeft ons 80 dollar gekost.... als we hem op een koffer hadden gezet was het hen niet opgevallen denk ik. Maar nu zat hij op de achterbank in de gordels.

    Sindsdien neem ik altijd een booster seat mee. Ooit voor 15 dollar gekocht bij de Target en zit zo'n handig ding aan om om je trolley te doen.

    Overigens hebben wij toen hij jonger was vaak het autostoeltje meegenomen (gekocht bij de Target) en dat ging altijd prima. Gewoon inchecken in een zak met bubblewrap erom heen.

  10. Top | #160
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Autostoeltje / kinderstoeltje

    Voor de belanghebbenden even een update van de Walmart; booster en stroller voor weinig. Hoef je ze ook niet mee te slepen.

    En voor die prijs is er aan het eind van de vakantie altijd nog een groene WM bak. Hoeven ze ook niet meer mee terug.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 08-06-14 om 07:31.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •