Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 14 van de 22 EersteEerste ... 41213141516 ... LaatsteLaatste
Resultaten 131 tot 140 van de 212

Onderwerp: Autostoeltje / kinderstoeltje / kinderzitje

  1. Top | #131

    Standaard Re: Autostoeltje

    Hier zijn we dan, aangekomen in Atlanta (en onderweg naar Florida).
    Voor zij die nog twijfelen ivm gebruikt autostoeltje in vliegtuig. Ons advies is DOEN !
    Onze 1,5 jarige was happy in his seat, sliep confortabel, en dat voor een vlucht van 9,5 uur (wij hielden ons hart vast, maar goed verlopen !)

    Ik zie veel discussies omtrent afmetingen, types van autostoeltjes die kunnen gebruikt worden.

    * Onze was Romer King Plus. Paste perfect, ook heel gemakkelijk met 2puntsgordel vast te maken. (KLM vlucht op Delta Vliegtuig)
    * de stewardessjes leken het allemaal prima te vinden.
    * wat absoluut noodzakelijk is, zijn wielen voor je kinderstoel anders sleur je je een breuk doorheen alle luchthavens. Wij gebruikten de Gogo Kids Travelmate (besteld in de US bij Overstock.com). Zeer confortabel om met de kinderstoel overal rond te rijden en veel bekijks ook (menig passagier maakte foto van het ding). De Romer King Plus staat niet op de lijst van compatibele kinderstoeltjes van de Travelmate (vooral amerikaanse modelletjes op de website), maar paste perfect.

    Greetz,
    Koen.

  2. Top | #132
    Vaste Bezoeker dennis-oostveen's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    96

    Standaard Re: Autostoeltje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennis-oostveen Bekijk Berichten
    Wat betreft het dragen van het stoeltje: Mijn zoontje heeft op de luchthavens los gelopen en de buggy gebruikte ik om het stoeltje in te zetten. Je hoeft niet te dragen en je kan nog een tas in het stoeltje zetten, zodat je ook niets om je schouder hebt hangen.[/URL]
    Zoals ik al eerder zei, dit is een perfecte oplossing als je kindje al los loopt.

  3. Top | #133
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Berichten
    40

    Standaard Re: Autostoeltje

    Wij gingen vorig jaar met peuter van 3,5 jaar en wilden ook gewoon een stoeltje kopen in de Walmart (hadden we vaker gedaan). Helaas wilde de mevrouw bij de uitgang van Alamo (bij de slagbomen) ons niet laten gaan voordat ik een autostoeltje ging halen. Autostoeltje van Alamo gehaald (was schoongemaakt en zat keurig in een plastic zak) en achteraf dus rekening van ongeveer USD 80. Hij zat alleen in de gordels, als hij op zo'n ophoging had gezeten had het geen probleem geweest kreeg ik het idee.

    Hij is nu 4 en eigenlijk willen we alleen de booster seat meenemen in oktober. Ik begrijp echter niet helemaal de wetten v.w.b. autostoeltje. Mag hij nu wel of niet met 4 jaar en ruim 16 kilo op een booster seat met autoriem of niet? Weet iemand dit precies?

    Alvast bedankt!

  4. Top | #134

    Standaard Re: Autostoeltje

    Hi Koen,

    We sluiten ons helemaal aan bij je! Misschien nog een handige tip, want de Go-Go Kidz Travelmate en zijn vier wielige broertje de Infant Cruizer (ook best handig, kan je ook een maxi-cosi op kwijt!) hebben wij inmiddels in Nederland ook gevonden.

    Wij hebben er ook veel bekijks mee en gebruiken zelf de Infant Cruizer, nu voor onze jongste telg.

    groetjes Noor
    Laatst gewijzigd door Michael66; 24-10-11 om 19:55. Reden: link eruit

  5. Top | #135
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    83

    Standaard Ervaringen autostoeltje KLM/Air France?

    Volgende week vertrekken met onze kleine man (1,5 jaar) richting Florida.
    vorig jaar ging het prima om schoot, maar dit jaar toch maar een eigen stoel geboekt.
    we vliegen vanaf Schiphol via Parijs naar Miami waarbij AMS-CDG met KLM en CDG-MIA met Air France.

    Nu dacht ik dat ik alles goed geregeld had. Op de site van KLM gelezen dat hij in het vliegtuig in zijnneigen autostoeltje mocht, met als voorwaarde dat je dit even telefonisch moest melden.
    Gisteren vertelde de medewerkster mij echter dat het stoeltje niet breder mag zijn dan 42cm.
    je raad het al, ons stoeltje (maxi cosi priori) is 44cm breed.
    ik heb inmiddels het hele internet afgezocht, maar voor zover ik kan vinden bestaan er geen stoeltjes in Cat 1 (9-15 kilo) welke 42cm breed zijn (er is een nieuwe dure van Chicco van 43cm)

    heeft iemand ervaringen hoe de KLM hier mee omgaat? Op de site van Air France zijn ze namelijk weer een stuk makkelijker en daar staat: Als het past, dan past het...
    weet iemand uberhaupt of een Maxi Cosi Priori in een vliegtuigstoel past?

    we willen graag ons eigen stoeltje meenemen want het stoeltje dat we vorig jaar (voor twee keer de nieuwwaarde) hadden gehuurd bij Dollar was echt een vies en onhanding ding!
    Mocht het niet lukken zullen we het stoeltje moeten inchecken als ruimbagage. (Kleine heeft geen eigen koffer, maar mag wel gewoon 23kg mee...)

  6. Top | #136
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    252

    Standaard Re: Ervaringen autostoeltje KLM/Air France?

    Ik heb even ge-googled en o.a. dit gevonden:
    http://www.duikforum.nl/lounge/30082...stoel-mee.html
    De KLM site is in ieder geval duidelijk:

    (Auto)kinderzitjes
    Als u een stoel voor uw kind heeft geboekt, kunt u het beste uw eigen (auto)kinderzitje (kinderbeveiligingssysteem) meenemen aan boord.
    • Dit zitje dient tussen de armleuningen van de vliegtuigstoel (42 cm/16,5 inch) te passen.
    • Uw kind en het zitje moeten volgens de aanwijzingen van de fabrikant van het kinderzitje worden vastgezet.
    • Het zitje mag geen defecten vertonen en moet zichtbaar zijn voorzien van een keurmerk voor gebruik aan boord van een vliegtuig van de Europese Unie of een andere officiële overheidsinstantie.

    http://www.klm.com/travel/nl_nl/prep...dren/index.htm

  7. Top | #137
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Berichten
    33

    Standaard Re: Autostoeltje

    Weet iemand of je voor een kind van 7 (130 cm groot) nog een zitverhoger of een autostoeltje moet gebruiken in Florida ?
    Ik kan niet goed de regels vinden op internet en de ANWB beantwoord mijn vraag niet.
    Thuis gebruiken we alleen een zitverhoger.

  8. Top | #138
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Autostoeltje

    Via google dit gevonden: http://www.sheriff.org/safety/carseat.cfm Misschien heb je daar wat aan?

  9. Top | #139
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Berichten
    33

    Standaard Re: Autostoeltje

    Ja, dankje Mushu. Hier heb ik inderdaad wat aan !

  10. Top | #140
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Re: Autostoeltje

    Een tip die ik eens heb gelezen is een spanband meenemen.
    Hiermee kan je op de luchthaven het stoeltje bijvoorbeeld aan je handbagage koffertje binden.
    Dan heb je er geen last meer van.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •