Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 20 van de 22 EersteEerste ... 101819202122 LaatsteLaatste
Resultaten 191 tot 200 van de 212

Onderwerp: Autostoeltje / kinderstoeltje / kinderzitje

  1. Top | #191
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Berichten
    127

    Standaard Re: autostoel

    Hoi rachel,

    onze jongste was 6 toen we de eerste keer gingen en wij hebben toen een Stoelverhoger gekocht in de aanbieding bij de kruidvat en deze meegenomen en daar gelaten toen we weggingen. WE hebben 6 euro betaald en dat was goedkoper dan huren. Een echte autostoel heb ik geen ervaring mee.

  2. Top | #192
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2016
    Berichten
    97

    Standaard Re: autostoel

    In 2015 hebben we een autostoeltje gekocht bij de Super Target voor $ 24. En toen kwamen we bij onze villa en bleek daar een stoeltje te liggen (dus weer terug naar de Super Target...)Als je een villa gaat huren is het in algemene zin aan te raden om te informeren wat er allemaal al is. Onze zoon was toen 5 jaar. Toen ie 2 jaar was hebben wij bij de camper een stoeltje bijgehuurd. In het vliegtuig gewoon een los ticket geboekt, geen extra stoeltje mee genomen.
    Reisverslag NYC - Chicago 2012: http://www.hoesjesintheUSA.weebly.com
    Weblog Las Vegas, New Orleans, Memphis: http://www.haccpintheUSA.weebly.com
    Liveblog: Florida 2015: http://www.travelpod.com/members/hoesen
    Blog: Florida 2017: https://chillen-cruisen-florida2017.blogspot.nl/

  3. Top | #193
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    248

    Standaard Re: autostoel

    Wij namen de autostoel altijd mee (als ruimbagage, goed verpakt) en ook nu de zitverhogers.
    Kosten van de huur van een autostoel is meestal erg duur.
    Laatst gewijzigd door Lelli Kelly; 08-07-17 om 14:56.
    Vakanties in Florida: 1998, 2010 en 2014
    Weblog vakanties met de kids: http://wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
    Vaste gastblogger van de website over (verre) reizen met kinderen: https://www.gezinopreis.nl
    Zomer 2018: camperreis van Las Vegas naar Denver

  4. Top | #194
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    83

    Standaard Re: autostoel

    Volgens mij verschilt het per maatschappij.
    paar jaar geleden hadden wij wel een autostoeltje meegenomen. Dit was bij KLM en was gratis.
    meeste stoeltjes zijn echter te groot voor de cabin en moeten als bagage worden ingechecked.

    Als "bijzondere bagage" was het stoeltje uiteindelijk zoek geraakt en pas 3 dagen later op de plaats van bestemming aangekomen. Hebben dus alsnog een stoeltje moeten huren. (Wel netjes kosten terug gehad vam KLM!).
    sindsdien huren we een stoeltje bij de auto.
    Ja, het is duur... maar scheelt een hoop gesleep.

  5. Top | #195
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    458

    Standaard Re: autostoel

    Bij Airberlin mag je en de autostoel en de buggy gratis meenemen. Toppie dus
    Wij heben vorig jaar de autostoel laten sealen, dit voldoet wel maar is evengoed niet handig met vervoeren. Je hebt al zoveel bagage.
    Wij hebben ons nu een speciale tas gekocht voor de autostoel te vervoeren, kan ik hem op de rug hangen en hij is beschermd.
    2010 Rondreis Florida/ 2011 Orlando-Miami/ 2012 Orlando-LA/ 2013 West USA/ 2014 Orlando/ 2014 Rondje zuid Florida/ 2015 New York-Boston-Orlando/ 2017 Mia - Fort Lauderdale - Orlando - Mia/ 2018 Orlando/ 2019 Orlando




  6. Top | #196
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Berichten
    97

    Standaard Re: autostoel

    Wij hebben afgelopen jaar een stoeltje gekocht in de US (Walmart). Omdat onze dochter toen 1 was hebben we er een gekocht die zowel front faced als rear faced kan.
    Daarnaast wil ik niet dat er met onze stoeltjes hier gegooid wordt. Je weet nooit wat er van binnen kapot kan gaan. Idem als je een stoeltje huurt. Die wij kregen bij Dollar (we hebben pas op dag 1 zelf gekocht) was smerig. En ook hier kan een ander ermee geslingerd hebben natuurlijk.
    Deze stoel hebben we mee terug genomen als ruimbagage. Onze dochter was op dat moment namelijk een lap-child. We vlogen met UA en mochten het stoeltje inchecken en de buggy (paraplumodel) meenemen tot de gate.
    Komend jaar vliegen we echter met Iberia waarbij een paar vluchten door AA worden uitgevoerd. Hoe dit werkt zijn de meningen over verdeeld.
    Ik heb dit document gevonden wat zou zeggen dat je wederom zowel een autostoel als een buggy mee mag nemen (http://www.iberia-groups.com/SWK1821..._Allowance.pdf). Echter via de chat van Iberia op Facebook werd mij vertelt dat we dit als extra koffer moeten inchecken (en dus 75 euro betalen) en vervolgens verplicht zijn dit mee de cabin in te nemen om onze dochter in te laten zitten. Dit moet dan dus ook een FAA goedgekeurde stoel zijn.....
    Wij gaan hem dus meenemen naar de luchthaven en wachten wel af wat daar gezegd wordt.
    Andere optie is geen koffer mee te nemen voor onze dochter en alleen het stoeltje. Maar dit wordt vaak als speciale bagage gezien dus om deze dan vol te stoppen met spullen is ook niet echt handig.

  7. Top | #197

    Standaard Re: autostoel

    Hallo allemaal,

    dank voor al jullie reacties. Met onze oudste zijn we al een keer naar Florida geweest en toen onze eigen autostoel meegenomen. Deze kon gratis mee. Echter ik vond het een heel gesleep met zo'n stoeltje, je bagage, handbagage en een buggy. Dan nu met 2 kinderen. Ik word al moe als ik er aan denk. Daar kopen is een optie alleen weet ik niet hoe we van het huurbedrijf naar de dichtstbijzijnde Walmart gaan komen. Iemand daar ervaring mee? En huren, twijfel ivm kosten en wat dirkmuis ook ervaren heeft smerig. Ik ga nog even verder nadenken. Al jullie reacties neem ik mee in mijn overweging.

  8. Top | #198
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Berichten
    97

    Standaard Re: autostoel

    Wij vlogen op San Diego en bleven daar 3 dagen. Dus dag 1 een stoeltje van de rental meegenomen (ja inderdaad een smerige). Dag 2 eerst een eigen stoeltje gekocht en ons rental stoeltje ingeleverd.
    Zoveel slepen is het toch niet? Op de luchthaven pak je een bagagekarretje, alles erop, naar de incheckbalie en inleveren maar. Idem van je aankomst luchthaven naar de shuttle. Vaak staan er personen die helpen met tillen.

    Daar kopen werkte bij onze dochter toen ze een lap child was. Maar nu ze een eigen stoel heeft zijn we blijkbaar verplicht om een FAA goedgekeurd stoeltje mee te nemen. Als ik me niet vergis hebben wij zoiets:
    https://www.walmart.com/ip/Cosco-Sce...lor#about-item
    En volgens de site van Cosco zit er aan de binnenkant een FAA approved label.

  9. Top | #199
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Berichten
    97

    Standaard Re: autostoel

    Oke mijn laatste post moet ik toch nuanceren. Je mag niet bij iedere maatschappij zowel een opvouwbare kinderwagen als een autostoeltje gratis inchecken.

    Ik zit nu met dit probleem namelijk. Onze dochter is op moment van vliegen volgend jaar ouder dan 2. Dit houdt bij Iberia in dat je een koffer, een handbaggage en een stroller OF carseat mee mag nemen. Nu hebben wij dus de volgende opties:
    -carseat meenemen en een koffer minder meenemen zodat we hem gratis mogen inchecken
    -carseat meenemen en 75 euro per vlucht betalen (150 euro totaal dus) wat me nogal duur lijkt
    -nog een carseat in amerika kopen voor 40 dollar maar wat doe je dan met je terugreis? Je kan dat ding toch niet zomaar op de airport ergens laten slingeren?
    -carseat huren

    Wellicht iemand die dit probleem eerder heeft meegemaakt. Huren doen wij liever niet (hooguit voor 1 dag om zelf een nieuwe te kopen) omdat die dingen vaak smerig zijn en je weet niet wat een ander ermee gedaan heeft. Je gebruikt ze uiteindelijk toch voor veiligheid.

  10. Top | #200
    Florida Groupie tomenvalesca's Avatar
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Hasselt
    Berichten
    324

    Standaard Re: autostoel

    Wij vliegen binnen enkele weke met Delta, wij nemen voor ieder 1 koffer mee, een reisbedje en een autostoel. Een buggy kopen we ginder wel (een stuk goedkoper dan een kinderwagen...),
    reisbedje mogen we gratis inchecken aan de zijkant van de incheckbalie (zouden we dus ook niet extra voor moeten aanschuiven) en de autostoel nemen we mee in het vliegtuig zodat onze dochter hierop kan zitten (samen met 2 rugzakken-handbagage, 1 met de hoogstnodige spullen voor ons en 1 met spullen voor de dochter),ze is het gewend om in haar autostoel te zitten, en als ze in slaap valt kunnen we deze omkiepen zodat ze meer 'ligt' , via de website van Delta staat inderdaad dat een autostoel bepaalde afmetingen en keurmerken moet hebben, maar we hebben in een chatsessie met Delta zelf nagevraagd en goedkeuring gekregen, dus gewoon het mailtje afdrukken en meenemen



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •