Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 8 van de 22 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 212

Onderwerp: Autostoeltje / kinderstoeltje / kinderzitje

  1. Top | #71
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Autostoeltje

    In het vliegtuig inderdaad met een tweepuntsgordel. Geen probleem, past er goed omheen, strak aantrekken en alles zit goed vast.

    In de auto: gewoon achterin met een driepuntsgordel. Net zoals in NL/BE.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #72

    Standaard Re: Autostoeltje

    En weet je ook hoe het in een camper gaat? Alvast heel erg bedankt. Ik maak me gelukkig geen zorgen meer.

    groetjes

  3. Top | #73

    Standaard Re: Autostoeltje

    Wie heeft er recente ervaring met het meenemen van een autostoeltje (categorie 9-18 kg, dus géén maxi cosi) op een vlucht van Martinair?

    Op hun site staat dat het mag, maar ik vind op internet ook verhalen over dat de bemanning het alsnog kan weigeren en dat het niet gebruikt mag worden tijdens starten en landen.

    Vandaar dat ik benieuwd ben naar recente ervaringen.

  4. Top | #74
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Autostoeltje

    Wij hebben vorig jaar voor onze zoon van toen 3 jaar een auto stoel verhoger meegenomen en gewoon in het vliegtuig gebruikt, echter werd ons bij de 3e vlucht verteld dat het met starten en landen niet gebruikt mocht worden.

    Dus daarna hebben wij hem bij starten en landen onder de stoel geschoven en tijdens het vliegen de kleine erop laten zitten, zo kon hij spelletjes spelen op het schermpje van de stoel voor ons.

    Bewust hebben wij toen niet zijn grotere (lees uitgebreidere) autostoel meegenomen die wij gebruiken voor de langere autoritten thuis.

    Verder in Amerika hadden wij de equinox met 3 punt gordels.


  5. Top | #75

    Standaard Re: Autostoeltje

    Vorig jaar zijn we onze stoel kwijt geraakt na het inchecken, waarschijnlijk gestolen. Nu willen we de stoel meenemen het vliegtuig in maar het lijkt me niet echt handig zo'n bakbeest mee het vliegtuig in en door de gangpaden.
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

  6. Top | #76
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Ede GLD
    Berichten
    117

    Standaard Re: Autostoeltje

    Weliswaar geen ervaringen met Martinair, maar wel met Lufthansa.
    We hebben een autostoeltje gekocht in de US bij de Walmart. Eentje die goedkoop, licht en FAA approved was. Laatste was wel belangrijk, omdat ze op de terugvlucht op beide vluchten (MCO-FRA en FRA-AMS) daarnaar gekeken hebben. Dochter heeft er heerlijk in gezeten.
    Volgend bezoekje Jun/Jul 2014
    Vorige keren: Nov. 2013, Nov. 2012, Jun. 2012, Sep. 2010, Apr. 2010, Okt 2009, Apr. 2009, Sep. 2008 en Apr. 2004

  7. Top | #77
    Regelmatige Bezoeker annette's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Locatie
    Nijmegen (voorheen Oosterhout)
    Berichten
    29

    Standaard Re: Autostoeltje

    Wij hebben vorig jaar gebruik gemaakt van een heel handig systeem ´wielen onder je autostoeltje´ Het had wel wat aanpassingen nodig voor een EU autostoel (wij hebben een Romer King), maar ik moet zeggen het is echt een uitkomst. Kijk maar een op http://www.travelingwithkids.com/pro...l.php?prod=434 Bij Delta was het in ieder geval geen enkel probleem en we konden het autostoeltje op deze manier ook door het gangpad heen krijgen.
    Mocht je interesse hebben je mag hem van ons overnemen als je wil.

    Groet Annette...

  8. Top | #78
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    Boxtel
    Berichten
    12

    Standaard Re: Autostoeltje

    Onze kinderen van 6 en 7 gaan deze keer mee, vorig jaar naar Madeira hebben ze in het vliegtuig gewoon op de stoelverhoger gezeten. Ik wil die stoelverhogers ook meenemen in het vliegtuig naar Miami (martinair). Zijn ze verplicht om in de huurauto in een stoelverhoger te zitten ? Een gordel om is natuurlijk vanzelfsprekend en voor de kinderen is het ook makkelijk omdat ze dan wat meer naar buiten kunnen kijken, maar wat zegt de wet ? In de reispapieren staat dat ze tm 6 in een stoelverhoger moeten.

  9. Top | #79
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Autostoeltje

    Per staat verschillend. Zie hier: http://www.iihs.org/laws/childrestraint.aspx
    Maar ik zou persoonlijk gewoon voor de meest veilige optie gaan...
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #80
    Newbie
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    Boxtel
    Berichten
    12

    Standaard Re: Autostoeltje

    THx, duidelijke site !!
    tussen 4 en 5 jaar mogen ze in een volwassenen gordel. Ik ga voor de veilige optie en neem voor allebei de kinderen de verhoger mee.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 11-03-10 om 23:29. Reden: full quote eruit



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •