Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 21 van de 22 EersteEerste ... 1119202122 LaatsteLaatste
Resultaten 201 tot 210 van de 212

Onderwerp: Autostoeltje / kinderstoeltje / kinderzitje

  1. Top | #201
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Berichten
    97

    Standaard Re: autostoel

    Tja, wij vliegen met Iberia deze keer en als je kind ouder is dan 2 jaar is een stoel niet meer verplicht en moet je er dus voor betalen als je die mee wilt nemen. Of je hem nu incheckt of als kinderzit gebruikt. En om nu 75 euro heen en 75 euro terug te betalen. Dan verdelen we de koffers wel anders ofzo.

    Trouwens, niet iedere Europese stoel krijg je in een vliegtuig. Zeker niet als je in Amerika gaat inchecken. Het moet volgens mij ergens een FAA aproved sticker hebben. Ze kunnen je alles vertellen over chat maar als het ter plaatse niet mag dan zit je daar alsnog met je stoel.

    Het vreemde is dat onze Nederlandse Maxi Cose Axis van 300 euro+ destijds niet FAA approved is maar een Cosco van 45 dollar uit de Walmart wel.
    Het zal er wel mee te maken hebben dat de Nederlandse met een 3 punts gordel vastgezet wordt en de Amerikaanse alleen met een heupgordel.

  2. Top | #202
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2018
    Berichten
    28

    Standaard Re: Autostoeltje / kinderstoeltje / kinderzitje

    Even dit topic omhoog! Wij gaan komende zomer met onze twee meiden naar Florida. De oudste is dan bijna 12 jaar en bovendien al 1m60. De jongste is dan 9,5 maar net als haar mama wat kleiner uitgevallen....
    Ze zal rond de zomer 1m35 aantikken, denk ik. Ik heb al diverse websites doorgespit, maar kom HET antwoord niet tegen. Moet zij nu op een zitverhoger (booster Seat) of niet? Volgens mij wordt aangeraden van wel, maar is het niet verplicht. Mijn idee is namelijk dan om van het vliegveld eerst naar onze eerste bestemming te rijden en dan de volgende dag eventueel een zitverhoger bij denWalmart te kopen. Ik zag dat die er al waren vanaf $12 en huren kost $150 voor onze periode.......
    Of zelf de onze meenemen? Maar hoe dan, we hebben maar 2 koffers om in te checken.......
    Wie heeft raad!

  3. Top | #203
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    451

    Standaard Re: Autostoeltje / kinderstoeltje / kinderzitje

    Onze dochter is nu 3. Wij nemen voor de 3de keer de stoel mee. Bij Delta mocht je buggy en kinderstoel gratis meenemen tot bepaalde leeftijd. Dit keer vliegen we met Lufthansa en hier mag je maar 1 van deze items gratis meenemen. 1 van onze kinderstoelen kun je makkelijk demonteren en de zit verhoger en leuning verdelen in de koffers. Zo nemen wij de kinderstoel mee. En dan kan de buggy gratis mee. In plaats daarvan hebben wij wel de max maat handbagage en in een handbagage koffer gaan dan kleren. Als jullie 2 koffers hebben met 4 man is dat misschien wat krap? Zo niet de booster in een koffer en kleren eromheen en dan 4 handbagage koffers aan de maximale maat meenemen?

  4. Top | #204

    Standaard Re: Autostoeltje / kinderstoeltje / kinderzitje

    Ik heb destijds een opblaasbaar zitverhoger (sowieso handig om te hebben) meegenomen voor het eerste ritje vanaf de auto-verhuur. Vervolgens hadden we voor $60 een autostoel gekocht bij Walmart, die we na de vakantie gedoneerd hebben bij Salvation Army. Misschien is dit een tip voor jou?

  5. Top | #205
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2018
    Berichten
    28

    Standaard Re: Autostoeltje / kinderstoeltje / kinderzitje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petradk Bekijk Berichten
    Ik heb destijds een opblaasbaar zitverhoger (sowieso handig om te hebben) meegenomen voor het eerste ritje vanaf de auto-verhuur. Vervolgens hadden we voor $60 een autostoel gekocht bij Walmart, die we na de vakantie gedoneerd hebben bij Salvation Army. Misschien is dit een tip voor jou?
    Een opblaasbare zitverhoger? Die ken ik niet,, even googelen........Daarna hebben we genoeg aannen simpele zitverhoger

  6. Top | #206

    Standaard Re: Autostoeltje / kinderstoeltje / kinderzitje

    Ik heb ook even mee-gegoogled ;-) Deze heb ik https://www.bubblebum.co/us/. Ik gebruik hem niet de gehele vakantie, daarvoor is ie net niet handig genoeg, maar voor het begin of een taxi-vakantie is ie prima!

  7. Top | #207
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2018
    Berichten
    28

    Standaard Re: Autostoeltje / kinderstoeltje / kinderzitje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petradk Bekijk Berichten
    Ik heb destijds een opblaasbaar zitverhoger (sowieso handig om te hebben) meegenomen voor het eerste ritje vanaf de auto-verhuur. Vervolgens hadden we voor $60 een autostoel gekocht bij Walmart, die we na de vakantie gedoneerd hebben bij Salvation Army. Misschien is dit een tip voor jou?
    Een opblaasbare zitverhoger? Die ken ik niet,, even googelen........Daarna hebben we genoeg aannen simpele zitverhoger

    Edit: top zeg, ik heb een Bubblebum opblaasbare zitverhoger gekocht! Lijkt me echt superhandig!
    Laatst gewijzigd door NaMiSe; 28-01-19 om 19:58.

  8. Top | #208
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: Autostoeltje / kinderstoeltje / kinderzitje

    Zonder me er verder in te verdiepen let er even op of deze ook is goedgekeurd. Hier in NL moet hij aan bepaalde EU regels voldoen (/keurmerk hebben) anders kan je alsnog een boete krijgen.

  9. Top | #209
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2018
    Berichten
    28

    Standaard Re: Autostoeltje / kinderstoeltje / kinderzitje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattie Bekijk Berichten
    Zonder me er verder in te verdiepen let er even op of deze ook is goedgekeurd. Hier in NL moet hij aan bepaalde EU regels voldoen (/keurmerk hebben) anders kan je alsnog een boete krijgen.
    Absoluut, maar deze is dus ook goedgekeurd! https://www.bubblebum.nl/veiligheid-bubblebum/
    Top toch?

  10. Top | #210
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2010
    Berichten
    112

    Standaard Re: Autostoeltje / kinderstoeltje / kinderzitje

    Via Amazon.de voor 33€ nieuw te bestellen en gratis thuisbezorgd. link: https://www.amazon.de/dp/B0092MB0O2/..._u5kuCbT7QXC7X
    Laatst gewijzigd door laredo; 29-01-19 om 21:52.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •