Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 22 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 212

Onderwerp: Autostoeltje / kinderstoeltje / kinderzitje

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    spijkenisse
    Berichten
    5

    Standaard Autostoeltje / kinderstoeltje / kinderzitje

    Wij willen volgend jaar met ons gezin een rondreis in Florida maken.
    We hebben 3 kinderen die dan 9,7 en 5 jaar zijn.
    De laatste keer dat we geweest zijn waren de twee oudsten nog zo klein dat ze in een babystoeltje met Martinair mee mochten en dat konden we dan gelijk in de minivan gebruiken. Nu zijn ze dus duidelijk te groot voor het babyzitje en vroeg ik me af hoe het staat met de wetgeving voor kinderen in Florida, moeten ze in een zitje en zo ja tot welke leeftijd of gewicht. Is het dan handig om het in het vliegtuig mee te nemen of daar ter plekke te kopen. Ik heb gehoord dat huren zo duur is dat je net zo goed een nieuwe kunt aanschaffen........
    Wie weet hier meer over.

    Bedankt
    Simone

  2. Top | #2
    Stamgast petra's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    219

    Standaard

    Hoi Simone,
    Als je jongste dan 5 is, is het makkelijk om zo'n 'kussen' mee te nemen en in de auto te zetten, de anderen kunnen 'gewoon' in de gordel. Je kent ze vast wel, de kussens bedoel ik dan :lol: . Onze oudste was ook 5, de eerste keer en toen hebben we 2 van die kussens in plastic gedaan als baggage en daar in de auto gezet........

  3. Top | #3
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Ik heb één keer een autostoeltje gehuurd, maar daarna nooit meer. Kostte me $ 5 per dag voor 14 dagen = $ 70. Daar koop je een nieuw stoeltje voor. En ik kreeg nog eens een oud vies kreng mee, er was niets anders beschikbaar.
    Sindsdien neem ik m'n eigen autostoeltje mee. Heb zo'n MaxiCosi Rodi, die past precies in een grote koffer. Op de heenweg zit'ie "solo" in de koffer, samen met een lege tas, op de terugweg issie niet meer alleen: de koffer is dan geheel opgevuld met allerlei zooi en zo, en de extra tas is dan inmiddels ook niet meer leeg.


    Maar wat precies de wettelijke regels zijn? Ik zoek nog even verder op internet.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #4
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Gevonden op het "oude" florida-prikbord: een uitgebreid onderwerp overkinderzitjes.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    41

    Standaard Autostoeltje / kinderstoeltje

    Ik zag al eerder op dit forum een vraag over een autostoeltje!
    Wij hebben zelf ook een huurauto voor 3 weken en hebben voor ons zoontje van 2,5 jaar dus ook een autostoeltje nodig!
    Nou kost dat bij Alamo en Dollar $6,00 per dag (heb ik vernomen van het reisbureau)!
    Dat is dus $126 (kan je beter leuke dingetjes voor kopen,toch?)
    Ik heb met Martinair gebeld en je kan je eigen autostoeltje gewoon meenemen!
    Er zijn 2 opties:Of je neemt hem mee het vliegtuig in en laat je kind er gewoon in zitten,op de stoel(hij mag dan niet breeder zijn dan 46 cm), of hij gaat bij de bagage en telt gewoon mee als bagage, aangezien je voor je kind al 64 kg mag meenemen moet dit geen probleem zijn!

    Groetjes,Maureen.

  6. Top | #6
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard

    Afhankelijk van welk formaat je gebruikt.

    Maxi cosi (tot max. 9 maanden): zelf meenemen, in het vliegtuig op de stoel zetten en baby lekker laten slapen!

    Maatje maxi cosi "priori": Is een erg duur kinderzitje, dus zelf meenemen in het vliegtuig, in de stoel zetten en daar je kind in laten zitten. Of - als je kind daar bijna uitgegroeid is - zie optie drie.

    Maatje maxi cosi "Rodi": stoelverhoger met of zonder rugdeel. Heb ik de afgelopen jaren zelf meegenomen in een koffer. Grootste model "harde" Carlton-koffer met op de heenweg allen het kinderzitje en een weekendtas erin, op de terugweg naast het kinderzitje ook helemaal volgestopt met "aankoopjes". Alternatief is om daar iets te kopen: in de Walmart heb je al kinderzitjes voor minder dan $ 60, die voldoen echt wel voor de 2-3 weken dat je daar bent. En laat dat ding dan daar achter, of neem het mee. Kijk maar eens op de site van Walmart

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  7. Top | #7
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    37

    Standaard Re: Autostoeltje huurauto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maureen
    aangezien je voor je kind al 64 kg mag meenemen moet dit geen probleem zijn!
    64 kilo persoon, lijkt mij een beetje erg veel, weet je dat wel zeker?
    Het verschilt natuurlijk bij veel maatschappijen, maar het maximale was volgens mij 32 kilo per persoon?

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Voorschoten
    Berichten
    80

    Standaard

    Let wel op met een stoeltje daar kopen:
    als je de auto gelijk vanaf het vliegveld meeneemt, krijg je de auto niet mee als het kind niet in een stoeltje zit en dan ben je dus nog verplicht er er 1 bij de verhuurmij te huren. Wat je wel kunt doen: zo'n kleine stoelverhoger meenemen en dan daar een echt stoeltje kopen.
    Ooit zal het er weer van komen, want Florida is HET gewoon. Plannen voor nu: New York na groep 8.

  9. Top | #9
    Stamgast
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    maarssen
    Berichten
    162

    Standaard

    Een van jullie kan ook met kindlief biuten blijven wachten hebben wij ook altijd gedaan.Bij het uitrijden wordt er wel wat van gezecht,maar als je zegt dat je er gelijk een gaat kopen kun je toch zo doorrijden.

  10. Top | #10
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    41

    Standaard

    Ik heb gewoon de perfecte oplossing!(voor mij dan hé).
    Ik neem gewoon mijn eigen autostoel mee, kan met Martinair gewoon mee in de bagageruimte of zelfs het vliegtuig in(dan moet je kind er wel inzitten), dus dat is net zo makkelijk en scheelt weer een hoop geld! (wat je vervolgens weer uit kan geven om nieuwe dingen mee terug te slepen,haha)


    Groetjes,Maureen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •