Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 19 van de 22 EersteEerste ... 91718192021 ... LaatsteLaatste
Resultaten 181 tot 190 van de 212

Onderwerp: Autostoeltje / kinderstoeltje / kinderzitje

  1. Top | #181

    Standaard Re: Autostoeltje nieuwe regelgeving

    Wij gaan in mei ook met een 3 jarige naar Florida. Hij is zelfs nog iets langer. Ik was ook aan het lezen over de eisen voor een autostoel. Ik dacht dat je een 3 jarige verplicht in een autostoel moet vervoeren.
    Heb ergens gelezen dat mensen niet mochten vertrekken bij de autoverhuurder zonder stoeltje.
    Wij twijfelen nu nog of we een autostoel meenemen tijdens de reis, of bij de verhuurder één huren voor ongeveer $70. Dat scheelt een hoop gesleep.

  2. Top | #182
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    330

    Standaard Re: Autostoeltje nieuwe regelgeving

    Meestal zijn ze iets duurder dan 70 dollar. ALs je een walmart in de buurt hebt van je vliegveld is dat bijna altijd voordeliger dan het verhuurbedrijf. Hetzelfde met navigatie overigens....
    2010: Florida | 2012: Washington DC | 2013 : Las Vegas | 2014 : California | 2015 : NYC/AC/WasDC | 2016: Florida


  3. Top | #183
    Vaste Bezoeker EddieG's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    53

    Standaard Re: Autostoeltje nieuwe regelgeving

    Hoi Lesli795,

    Wat voor stoeltje gebruiken jullie hier in Nederland? Die van ons is een paar maanden geleden over gegaan van een stoeltje met een 5-punts gordel naar eentje waarbij je kleine vastzet met de gewone autogordel (Romer Kidfix XP) en dat gaat helemaal top. Het liefst willen we dat ze in Florida eigenlijk op dezelfde manier in de auto zit.

    Nou is het bij het huren bij de autoverhuurder altijd maar de vraag wat je krijgt? En ze helpen je sowieso niet bij het installeren (dat heeft een juridische reden). En daarnaast ben je dan "veel" kwijt voor een stoeltje dat behelpen blijft. Wat dat betreft is de tip van Niels erg goed......even langs de Walmart.

    Vraag blijft: laat de autoverhuurder je wegrijden als je kind van 3 jaar alleen op een booster seat zit? Ik ga maar gewoon een mail sturen naar de autoverhuurder. In mijn geval Alamo. Zodra ik een reactie krijg laat ik het weten.

    Groet,
    Eddie

  4. Top | #184
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    330

    Standaard Re: Autostoeltje nieuwe regelgeving

    Je leest er verschillende verhalen over. de een heeft wel een probleem de ander niet.
    Als je er teveel aan twijfelt is het eigenlijk simpel, je vrouw en kind blijven buiten beeld voor de medewerker, maw bij de koffers bij bv de ophaal plek op het vliegveld, jij haalt de auto en pikt je familie op. Ben je dan nog steeds bang dat er iets gebeurt of dat je bekeurt wordt, haal de auto op, rij naar de Walmart voor alleen het stoeltje en rij weer terug, moet in een hele korte tijd kunnen .

    Hou er rekening mee dat de medewerkers bij alamo/budget/dollar/etc. op provisiebasis werken, des te meer ze verkopen, des te meer ze verdienen (vandaar altijd het gedoe rondom upgrades, verzekeringen etc.)
    2010: Florida | 2012: Washington DC | 2013 : Las Vegas | 2014 : California | 2015 : NYC/AC/WasDC | 2016: Florida


  5. Top | #185

    Standaard Re: Autostoeltje nieuwe regelgeving

    Hoi Eddie,

    Wij gebruiken in Nederland nog een Romer King, maar ook geregeld een verhoger (als we met anderen meerijden) die je met de autogordel vastzet, maar die zijn tot 4 jaar niet toegestaan in Florida, voor zover ik weet.
    Wij gaan denk ik voor het huren bij Alamo. Geen gesleep op het vliegveld. Als ik het autostoeltje bijboek kost het me $70. Er staat een huurprijs per dag met een maximum van $70. Maar erg schoon lijkt het me niet.
    Na zo'n lange vlucht weet ik dat wij alles zo gemakkelijk en snel mogelijk willen, dus geen gedoe met stoeltjes kopen ergens anders.

  6. Top | #186
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Autostoeltje / kinderstoeltje / kinderzitje

    In Nederland krijg je bij de autoverhuur gewoon een nieuwe kinderstoel mee en ik neem aan dat dat in Amerika niet anders is.

    Ik zou me niet druk maken of ze je wel of niet door laten bij de verhuurder aangezien zij daar NIETS over te zeggen hebben, het is immers jouw eigen verantwoording en niet die van hun. En mochten ze wel stennis maken kun je altijd je partner laten uitstappen met het kind en naar de terminal laten lopen waar je ze ophaalt. Maar de verhuurder heeft hier niets over te zeggen

  7. Top | #187
    Florida Groupie tomenvalesca's Avatar
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Hasselt
    Berichten
    324

    Standaard Re: Autostoeltje / kinderstoeltje / kinderzitje

    In augustus zijn we eindelijk weg! Voor drie weken naar ons geliefde Florida, voor het eerst met ons dochtertje die dan (net) 2 jaar zal zijn.
    Nu mijn vraag, in mijn ideale beeld neem ik onze autostoel mee in het vliegtuig, kan ze in het vliegtuig in haar eigen autostoel zitten en gebruiken we haar autostoel ook in de huurwagen.
    We vliegen met Delta en ik word hoe langer hoe meer gek van al het zoekwerk...
    Ik lees nl dat een autostoel die je meeneemt naar de US aan bepaalde voorwaarden moet voldoen en bepaalde 'stempels' moet hebben , maar als ik die voorwaarden opzoek
    kom ik als antwoord tegen dat zo goed als geen enkele autostoel in Nederland en België aan deze voorwaarden voldoet, en dat deze dus niet mee zou mogen...
    Waarom lees ik dan dat zoveel mensen toch hun autostoel meenemen? (want dat willen wij ook!!) Zie ik iets over het hoofd ofzo?

  8. Top | #188
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Autostoeltje / kinderstoeltje / kinderzitje

    We hebben 3 keer een autostoel meegnomen in het vliegtuig en nog nooit heeft iemand gekeken naar stempels of labels. Alle keren hebben we een Maxi Cosi Priori meegenomen. Gewoon doen.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  9. Top | #189
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    248

    Standaard Re: Autostoeltje / kinderstoeltje / kinderzitje

    Wij namen onze Maxi Cosi Tobi mee als ruimbagage. Goed ingepakt met extra bescherming erom heen.
    We gebruikten als beschermhoes een reishoes voor grote rugzakken. Te koop bij bijvoorbeeld Perry Sport.

    Mijn kids zijn nu groter (5 en 9 jaar) en we nemen nu 2 booster seats mee in een sporttas.

    Volgens mij moet je autostoel aan bepaalde maten voldoen om tussen de armleuningen van de vliegtuigstoel te passen. Veel autostoelen zijn te breed.
    Laatst gewijzigd door Lelli Kelly; 16-12-16 om 19:21.
    Vakanties in Florida: 1998, 2010 en 2014
    Weblog vakanties met de kids: http://wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
    Vaste gastblogger van de website over (verre) reizen met kinderen: https://www.gezinopreis.nl
    Zomer 2018: camperreis van Las Vegas naar Denver

  10. Top | #190

    Standaard autostoel

    Hallo allemaal,

    wij zijn van plan om naar Florida te gaan met onze kinderen, maar we zitten een beetje met de vraag rondom autostoeltjes (kinderen zijn 7 maanden en 3 jaar). Mag je nu wel of niet je autostoeltjes vanuit Nederland meenemen? Wie heeft ervaring met het huren van autostoeltjes? Wie heeft ervaring met het kopen van een autostoeltje daar en zo ja hoe doe je dat met het vervoer naar de winkel?

    Alvast bedankt voor het meedenken.

    Rachel



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •