Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 26 van de 26

Onderwerp: [Reisverslag] Karin17: Orlando/Bradenton, juli/aug 2008

  1. Top | #21
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    57

    Standaard Re: Reisverslag Karin: Orlando/Bradenton juli/aug 2008

    Dag 21- 3 augustus 2008
    Vandaag is het alweer vroeg warm. We vertrekken om 8.50 uur en het is al 91®F.

    We gaan naar Myakka River Statepark en onderweg verandert de omgeving, we rijden in de natuur! Na de toegang tot het park betaald te hebben ($ 5,--) rijden we naar de plek waarvandaan de rondvaartboot vertrekt. Kirsten ziet onderweg hiernaartoe 2 herten maar ze zegt het zo droog dat wij eigenlijk niet eens reageren en gewoon doorrijden. Later beseffen we dat dit toch wel bijzonder was! Om 10.00 u vertrekt de boot.



    Het is een airboat met een grote propeller achterop. Wij zitten voorin lekker buiten en onze captain Jack begint al vlot van alles te vertellen. Natuurlijk over alle mooie vogels, planten, vissen en de alligators. Van deze laatste zien wij er 2 zwemmen en daar blijft het bij want de temperatuur van het water is zo hoog dat de “schatjes” lekker in het water blijven.



    Na een uur is de leuke tocht voorbij en gaan we weer aan wal. We rijden op ons gemak langs het Myakka-lake



    en stoppen bij de birdwalk. We lopen een lange vlonder af en zien plaatjes van alle vogels die er zijn. We spotten er een paar en zien ook nog een alligator in de verte. Het is inmiddels 11.30 u en het is snikheet. We zien veel picknick-tafels en juist vandaag zijn we helemaal vergeten een gevulde koelbox mee te nemen, dom dom dom!

    De volgende stop is voor een wandeling onder de bomen. We lopen lekker door en gaan ook nog naar een uitkijktoren op 23 meter hoogte.



    Deze bereiken we via een “zwaaiende hangbrug” waar maar 4 personen tegelijk op mogen.



    Wij nemen geen enkel risico en Kirsten en ik gaan eerst samen en dan volgt Rob. Het valt ons op dat wij de enige zijn die hier lopen. Het is natuurlijk ook wel erg warm en lopen is niet echt Amerikaans…..maar het is hier zo mooi!!



    Ook op deze toren zijn er trouwens weer veel “memory-bordjes”. Deze kun je kopen en er dan bijv. de naam van een (overleden) dierbare op laten graveren. Een mooie manier van sponsoring. Als laatste brengen we nog een kort bezoek aan het Visitors Centre en gaan dan weer op huis aan. We rijden terug via Sarasota en eten onderweg wat bij Wendy’s.

    Eenmaal weer thuis pakken we snel de strandspullen en gaan naar Anna Maria Island. Onderweg kopen we bij de Albertson nog een parasolletje in de uitverkoop ($ 4,50) omdat vooral ik op het moment erg last heb van de warmte.
    We komen dus bepakt en bezakt aan op het strand. We zwemmen, zitten lekker onder de parasol en Kirsten en ik lopen nog een heerlijk eind over het strand. We besluiten wederom om op het strand te blijven eten. Rob een phylly cheasesteak (heerlijke reepjes vlees, paprika, ui en kaas op een groot broodje) en Kirsten en ik een bord vol garnalen, witvis en scalops. Denk hierbij nog de zon, live-music, vrolijk dansende mensen en wij zijn weer helemaal gelukkig!



    We krijgen nog het e-mail-adres van één van de serveersters (waar ik het gelaten heb???) en zij vraagt ons om foto’s uit Nederland. Natuurlijk sluiten we de dag traditioneel af op de pier. De garnalen om te vissen zijn uitverkocht en Rob staat griezelend een sardientje in stukken te hakken en krijgt het toch nog voor elkaar om 3 vissen te vangen. Het wordt erg donker en we zien het in de verte flink onweren. Als we naar huis rijden zien we dat het bij Shorewalk flink geregend heeft. Thuis snel de handdoeken in de droger en nog even lekker op de bank tv-kijken.
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 23-09-08 om 07:54.

  2. Top | #22
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    57

    Standaard Re: Reisverslag Karin: Orlando/Bradenton juli/aug 2008

    Dag 22 – 4 augustus 2008
    Ook deze dag begint weer stralend en om 9.15 uur zitten we op Anna Maria Island heerlijk te ontbijten bij Gulf Drive Cafe. We moeten even wachten op een tafeltje maar dan zitten we prima op de veranda met uitzicht op strand en zee.

    Kirsten bestelt een wafel met aardbeien en room en krijgt een wafel zo groot als een flink bord!!



    Rob en ik hebben ieder 3 gebakken eitjes, Rob bacon en ik ham (plak van 4 cm. dik!!). Rob toast, ik een scone en in plaats van gebakken aardappels (!!) een lekker bakje vers fruit. Op tafel staat boter en 4 soorten jam. Het smaakt prima (zelfs de koffie is lekker) en om 10.15 uur liggen we uit te buiken op Holmes Beach. De Gele vlag hangt bij Bay Watch (medium hazard) maar de golven zijn flink hoog en Kirsten wordt met band en al gelanceerd!

    Vroeg in de middag wordt het te warm en we gaan richting Shorewalk. Eerst nog even langs de bieb voor de e-mail en bij de Walmart halen we allerlei picknick-lekkers want aan het eind van de middag gaan we naar Ft. De Soto Park om de vissen en te picknicken!

    Tegen 16.30 uur rijden we via de Sunshine Skywaybridge naar Ft. De Soto. Het wordt toch wel erg donker en als we het park oprijden barst er een enorme regenbui los, niet normaal een ook niet leuk hè!
    We wachten een uur maar het blijft regenen en de temp. daalt ook flink. Het park ziet er mooi uit maar staat bijna blank



    en we besluiten terug te gaan. Onderweg zien we zelfs een regenboog.



    Voor Anna Maria Island zien we overdekte picknicktafels. Het is intussen 19.30 uur, voor ons gevoel is het koud en we hebben honger!! We eten de kippenpootjes, salade, brood en fruit en Kirsten en ik krijgen de slappe lach want we hebben het koud!! Rob past zich aan dit gedrag aan en grijnst vrolijk mee!!



    Op Anna Maria Island zelf heeft het NIET GEREGEND!!!! en Rob vangt nog even 5 vissen. Dan wordt het donker en rijden we lekker naar huis.
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 30-09-08 om 04:35.

  3. Top | #23
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    57

    Standaard Re: Reisverslag Karin: Orlando/Bradenton juli/aug 2008

    Dag 23 – 5 augustus 2008
    GAAT HET VANDAAG GEBEUREN????
    Vanmorgen vertrekken we om 9.15 uur richting Captiva Island. Het is een flink stuk rijden maar na het betalen van $ 6,-- tol mogen we Sanibel Island op. Het is een prachtig eiland met onwijs mooie huizen en veel palmbomen. We rijden helemaal door tot het eind van Captiva en parkeren daar de auto om het strand op te gaan.



    Het is erg warm maar het water is lekker.



    Als je de zee inloopt is er een strand-zand-afstapje wat je niet kunt zien. Wij zijn gelukkig niet de enige die bijna meteen plat in het water liggen.

    We zoeken een paar mooie schelpen, eten en drinken de koelbox leeg en om 14.30 uur rijden we weer richting Sanibel. Het is inmiddels 100 °F!!! Ook op Sanibel gaan we even het strand op.

    De voorzieningen bij het parkeerterrein zijn hier geweldig. Een grote buitendouche en kleedhokjes. Op het strand zien we het in de verte onweren maar het is zo warm dat volgens ons de bui wel over zal drijven (wederom erg naïef).

    Op het strand zelf zijn geen voorzieningen, dus daarom komt Joey langs:




    We kleden ons om en verwijderen zoveel mogelijk het zand en rijden naar Tanger Outlet want wellicht hebben ze daar leuke schoenen voor Kirst (we blijven naïef ).

    We vinden de outlet niet bijster gezellig en Kirsten kan er ook niet slagen. Maar…………………….we hebben nog één kans: Miromar Outlet bij Ft. Myers.

    En wat in 275 andere winkels niet lukte gebeurt nu wel: Kirsten heeft haar DC-schoenen, wit met blauw en ze zijn erg leuk. We omhelzen de verkoper en elkaar, kussen de grond en gaan wat eten bij de Italiaan “Luna Rosa”. Rob kiest de spaghetti Carbonara en Kirst en ik kip me spaghetti. Als we de rekening krijgen zien we dat de fooi er al bijgerekend is (dit is de eerste keer dat ons dit gebeurt)!

    Om 19.00 uur rijden we het parkeerterrein af en na nog even getankt te hebben rijden we vol goede moed de I-74 op. Het begint flink te regenen en te onweren maar Rob heeft nog goed zicht. Nog wel want een half uur later wordt het zo erg dat we echt geen hand voor ogen meer zien. Rob neemt op goed geluk een afslag en we komen bij een tankstation uit. Daar hebben we zeker 3 kwartier stilgestaan in een noodweer, niet normaal wat een flitsen, donderslagen en regen!!



    Als het wat droger is houden we meteen een sanitaire stop, kopen wat te drinken en een paar flinke repen chocolade want daar worden Kirst en ik weer een beetje rustig van. De caissière waarschuwt ons om voorzichtig aan te doen omdat het nog meer kan gaan regenen!!
    Rob blijft zoals gewoonlijk (gelukkig) de rust zelve en rijdt ons veilig naar huis. Het onweert de hele weg en we krijgen nog een paar flinke buien!!
    Om 21.30 uur komen we gesloopt thuis en op de TV zien we op “Bay News 9” een “weather alert” voor heavy thunderstorms. Nou we hebben ze allemaal gehad!!
    Het was weer een dag van uitersten maar …………………………………..de schoenen zijn binnen!!!!
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 30-09-08 om 04:35.

  4. Top | #24
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    57

    Standaard Re: Reisverslag Karin: Orlando/Bradenton juli/aug 2008

    Dag 24 – 6 augustus 2008

    Na de barre tocht van gisteren vinden we dat we een lekker ontbijt hebben verdiend bij Gulf Drive Cafe. Na een kwartiertje wachten genieten we van roerei, toast, ham en fruit.

    Wij hebben uitzicht op zee



    en opeens zien we een dolfijn wel 3x hoog in de lucht springen. Vlak daarna komen er nog 3 dolfijnen voorbijzwemmen, jammer genoeg te ver weg voor een foto!!
    Helemaal vrolijk gaan we naar het strand en daar zien we de dolfijnen nogmaals langskomen!

    Er is een grote groep meisjes in het water die opeens enorm gaan gillen. Wat blijkt: er zwemt een flinke rog tussen de zwemmers door!
    Een andere strandgast adviseert ons om in het water met de voeten door het zand te “shuffelen” want daar wordt de rog bang van. (3x raden wie de resterende dagen “shuffelend” heeft doorgebracht). Als wij even later het water ingaan ziet Rob de rog al snel zwemmen. Kirsten en Rob vinden het prachtig maar ik besluit om lekker in de zon te gaan zitten.
    Dan denk je dat je alles gehad hebt op zo’n ochtend………………….na een klein uurtje weer een hoop gegil langs de waterkant en …………………zwemt er een joekel van een manatee zo’n 8 meter van het strand. Iedereen loopt met het beest op langs de waterkant en hij/zij zwemt recht op 2 balgooiende teeners af. Zij schrikken zich een ongeluk en beginnen ook weer enorm te gillen. Wij op het strand ook maar dan van de lach. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet hoe ik gereageerd zou hebben………. Kirsten probeert nog een foto te nemen maar het is dat wij weten wie hier zwemt:



    Wat een leuke ochtend, net Seaworld, leuk hè?
    Er zijn vandaag flinke golven en Rob en Kirsten zijn druk bezig om met de golven “mee te zwemmen”.



    Ik word daar erg snel duizelig van en heb me als toeschouwer met stoeltje en al in de branding geparkeerd. Heerlijk zo me mijn voeten in de kleine golfjes.

    Om 14.00 uur is het echt snikheet en rijden we naar huis. Bij de receptie regelen we een late check-out voor vrijdag. Het is geen enkel probleem dat we tot 14.00 uur in ons appartement willen blijven.

    Bij de Walmart gaan we toch nog een nieuw hengeltje voor Rob kopen daar de oude gisteren “klem” zat in de kofferbak en daar kon ie niet tegen.

    Gisteren hebben we Kirsten beloofd dat zij met Rob op een jetski mag en dus rijden we er even naar toe om alvast te informeren naar de prijs. Nou die valt ons echt tegen: $ 125,-- per uur voor een jetski en $ 89,-- per uur voor een surfplank-met-2-stoeltjes-en-motor. Parasailen is echt “een stuk goedkoper”: $ 65,-- per persoon voor 15 minuten!
    Dit vinden we (en Kirsten ook gelukkig) toch echt te veel en schrappen dit plan.
    Op de terugweg rijden we langs de Jamba Juice voor een heerlijk sapje (Strawberry Surf Rider) en we gaan nog even naar binnen bij de Pets-mart. Kirsten koopt een baby-bulldog-kalender en wij voor een jarige thuis alvast wat Beagle-spulletjes.
    Het onweert een beetje maar het blijft gelukkig droog.
    Vanavond eten we nog een keertje bij Cody’s Roadhouse en rijden dan naar het andere eind van Anna Maria Island. Rob gooit de hengel nog een keertje uit en Kirsten en ik gaan ijsjes halen bij 2Scoops. Kirsten kiest de BlueMoon en ziet er al snel niet meer uit!!



    Om 21.30 u is het helemaal donker en rijden we naar huis.

    We stoppen nog even bij de Walmart om wat foto’s te maken



    en om 22.15 uur lopen we gierend naar buiten met natuurlijk weer een polo-shirt voor Rob. Leuk he.

    Morgen voor het laatst naar het strand en alhoewel we “thuis” maar een half uurtje van het strand wonen zullen we Anna Maria Island zeker gaan missen!!!
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 30-09-08 om 04:36.

  5. Top | #25
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    57

    Standaard Re: Reisverslag Karin: Orlando/Bradenton juli/aug 2008

    Dag 25 – 7 augustus 2008

    Vandaag onze laatste “hele dag”!!

    We ontbijten op ons gemak en gaan het grootste deel van de dag naar het strand. Het is flink warm maar het water is zalig en er zwemt een flinke school met grote vissen tussen ons door.

    Tussen de middag eten we onze laatste hamburger en om 15.30 uur rijden we richting Shorewalk. De stoeltjes, luchtbed en parasol laten we op het strand bij onze “buren” achter. Thuis gaan we lekker douchen en alvast wat opruimen.

    We eten die avond bij Applebees. Rob riblets, Kirsten fajitas en ik een salade met gegrilde garnalen. Op aanraden van de waiter nemen we nacho-chips met salsasaus als “voorafje”. Het is een hoeveelheid voor ca. 10 personen op een mega-grote schaal!! Maar alles smaakt weer prima.

    Daarna voor de laatste keer naar “onze” pier. Het is nog lekker warm en Rob vangt weer 10 vissen.


    Kirsten en ik vermaken ons met haar camera om foto’s van de zonsondergang en van Kirsten te maken.





    Als de garnalen om te vissen op zijn en het donker is rijden we nog even naar Holmes Beach voor een ijsje maar helaas is alles al gesloten en gaan we op huis aan.

    Ik ga alvast beginnen met alle prijskaartjes en stickers van de aankopen te verwijderen. Wat hebben we veel gekocht!!! Rob en Kirsten rijden nog even (ook voor de laatste keer) naar de Walmart voor een hoesje voor de i-pod voor Michel en dan zit onze laatste dag er echt op.
    Laatst gewijzigd door Mickey99; 13-10-08 om 19:40.

  6. Top | #26
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    57

    Standaard Re: Reisverslag Karin: Orlando/Bradenton juli/aug 2008

    Dag 26 – 8 augustus

    Dag van vertrek!!

    Ik ben vanmorgen niet echt lekker, last van mijn darmen en absoluut geen zin om naar huis te gaan. We doen rustig aan, pakken alles in. Wegen de koffers met de “Vis-weeg-haak” (prima tip) en gaan nog even naar het zwembad. Na de lunch rijden we op ons gemak naar Tampa-airport. We vertrekken zoals gebruikelijk natuurlijk in de stromende regen!

    Op het vliegveld is het even zoeken naar Alamo. We leveren de auto in en zien dat we 3.100 km. hebben gereden!! Dit is voor ons als niet-echte-lange-auto-ritten-liefhebbers een hele prestatie! We worden met het Alamo-busje naar de vertrekhal gebracht en daar begint het vaste ritueel: inchecken, wachten, controles, met de shuttle naar de vertrekhal, wachten en dan boarden.





    Over de vlucht zelf is niet veel bijzonders te vertellen: het eten was ronduit smerig (inderdaad pasta of chicken) en Kirsten wordt erg misselijk. Wij “lenen” bij diverse mensen de papieren-zak en moeten opeens aan een leuk filmpje van Mister Bean denken. Toch maar niet gedaan, de zakken netjes bij de stewardess ingeleverd. Kirsten slaapt een poosje maar Rob en ik blijven wakker. Het overstappen op Gatwick gaat zonder problemen. Helaas zitten we niet naast elkaar maar dat is ook geen ramp voor dat uurtje.

    Op 11.15 uur landen we op Schiphol en daar staat een compleet comité om ons te verwelkomen: Pa, Ma, Vera, Jolanda, Michel, Brigitta, Robert en Vincent. Onwijs gezellig!!!

    We rijden snel naar huis en dan is het toch ook weer lekker om thuis te zijn!!!

    Mocht het nog niet duidelijk zijn: we hebben super-enorm- genoten van deze vakantie. Alles is ook zo goed verlopen, we hebben totaal geen problemen met wat dan ook gehad. Ok het duurde even voordat Kirsten een paar schoenen had maar dat is dan ook het enige wat niet echt soepel liep. We vinden Florida echt geweldig en hebben alle dagen met een grijns op ons gezicht gelopen. En ook wij zijn besmet geraakt met het Florida-virus. We gaan dan ook weer lekker hard sparen om in 2010 nog een keertje te gaan.

    Leuk hè!!!!!!!!!!!!!!

    P.s. Wij willen iedereen van het Florida-forum bedanken voor alle tips! Deze hebben er zeker toe bijgedragen dat deze vakantie voor ons onvergetelijk is geworden.

    En hier is dan eindelijk de lang verwachte foto!! Zijn ze niet geweldig!!

    Laatst gewijzigd door Mickey99; 13-10-08 om 19:41.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •