Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 13 van de 31 EersteEerste ... 3111213141523 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 130 van de 305

Onderwerp: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

  1. Top | #121
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    ^^^Zie je wij weten het allemaal niet en ik vrees dat veel mensen uit europa te weinig tippen in het begin . Je staat er ook wat onwenning bij als je je eerste tip moet geven aan een bagagedrager ik vind het ook nog altijd een ding van uit de film .
    Maar geven doen we ze wel .
    Ik vond het dit jaar ook heel erg veel bedelaars op kruispunten staan met bordjes in hun handen voor werk of hulp we gaven ze al ons kleingeld dat we in de winkels terug kregen geen fortuin maar ze konden tenminste iets eten .

  2. Top | #122
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Het minimumloon bedraagt per 01-06-2011 $ 7.31 per uur. Zogenaamde "tipped employees" krijgen meestal minder betaald, de werkgever mogen de tips die werknemers daadwerkelijk ontvangen van dat uurloon aftrekken, met een maximum aftrek van $3.02.

    Kortom: Het minimale uurloon voor werknemers die tips ontvangen is $ 4.29. Als ze minder dan $3.02 aan tips per uur ontvangen moet de werkgever dat aanvullen tot dat bedrag. Alles dat ze meer dan $3.02 per uur aan tips ontvangen is verdienste boven het minimumloon.

    FLORIDA'S MINIMUM WAGE

    (Updated May 3, 2011)


    The Florida minimum wage is $7.31 per hour, effective June 1, 2011. Florida law requires the Agency for Workforce Innovation to calculate an adjusted minimum wage rate each year. The annual calculation is based on the percentage change in the federal Consumer Price Index for urban wage earners and clerical workers in the South Region for the 12-month period prior to September 1, 2010.

    On November 2, 2004, Florida voters approved a constitutional amendment which created Florida's minimum wage. The minimum wage applies to all employees in the state who are covered by the federal minimum wage.

    Employers must pay their employees the hourly state minimum wage for all hours worked in Florida. The definitions of "employer", "employee", and "wage" for state purposes are the same as those established under the federal Fair Labor Standards Act (FLSA). Employers of "tipped employees" who meet eligibility requirements for the tip credit under the FLSA, may count tips actually received as wages under the Florida minimum wage. However, the employer must pay "tipped employees" a direct wage. The direct wage is calculated as equal to the minimum wage ($7.31) minus the 2003 tip credit ($3.02), or a direct hourly wage of $4.29 as of June 1, 2011.

    .....
    Bron: http://www.floridajobs.org/minimumwage/index.htm

    Zie ook http://www.floridajobs.org/minimumwa...inWage2011.doc
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-05-11 om 18:46.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #123
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Wij tippen altijd royaal, ook zoals dit besproken is in dit topic.
    Nu begrijp ik wel de reactie van de man in het Outback Steakhouse, die met zo'n bak de tafeltjes afruimt.
    We gaven hem bij het weglopen 5$ en hij keek zo verbaasd.
    Laatst gewijzigd door Syllvia; 23-05-11 om 07:41. Reden: aanvulling
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  4. Top | #124
    Vaste Bezoeker kimm82's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    103

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    in restaurants geven we altijd minimaal 10% tip (over het bedrag met de tax inbegrepen). Als het erg goed was 20%. Op het vliegveld geven we altijd 2 dollar aan de buschauffeur (van het 'autobedrijvenbusje'). Vorig jaar op het vliegveld van LA gaf mijn man ook 2 dollar, maar toen keek die vent hoe veel het was en ging hij sarcastisch lachen en durfde zelfs nog te zeggen: come on, what's this bro(ther)? Wat een zak was dat. Ik had het eigenlijk weer uit z'n handen moeten pakken. Graag of niet!
    Laatst gewijzigd door kimm82; 05-06-11 om 12:50.

  5. Top | #125
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    20% In een restaurant minimaal. De chauffeurs van de autoverhuurbedrijven-busjes vijf dollar. Housekeeping 5 Dollar en als we turn over service hebben nog een keer vijf Dollar 's avonds. Valet parking en koffer ophaal service in een hotel vijf Dollar elk.
    Mensen die onze boodschappen in de auto sjouwen vijf Dollar.

    Gidsen bij een rondleiding vijf Dollar
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  6. Top | #126
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cindy74 Bekijk Berichten
    Ik vond het dit jaar ook heel erg veel bedelaars op kruispunten staan met bordjes in hun handen voor werk of hulp we gaven ze al ons kleingeld dat we in de winkels terug kregen geen fortuin maar ze konden tenminste iets eten .
    Ik heb in Miami in de Wendy's wel eens een vent aan m'n tafel gehad die geen werk meer had en we hadden nog wat ijs over wat we niet meer op aten en vroeg ie of ie dat mocht hebben om op te eten. Echt te triest voor woorden eigenlijk.

  7. Top | #127
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    15

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Gezien de lage salarissen is het heel goed denkbaar dat er getipt moet worden. Maar eerlijk gezegd wordt je er vaak stapelgek van. Zelfs in kledingzaken staat een fooienpot zeer uitnodigend voor je neus. Bij een hotel waar eigenlijk alleen (?????) valet parking mogelijk was tegen een niet mis te verstaan tarief per dag elke keer als je auto wordt opgehaald of weggezet tippen. Wij maakten bijv. mee dat we iets uit de auto hadden vergeten. Even naar de auto gaan om het eruit te halen werd niet getolereerd terwijl de garage aan de andere kant van de straat was. Auto werd dus opgehaald en de hand stond weer open voor de tip.
    Hoever gaat het?

  8. Top | #128
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cami Bekijk Berichten
    Hoever gaat het?
    Er zijn op Internet diverse richtlijnen te vinden waaruit je kunt opmaken hoeveel je aan wie moet geven. Wat je geeft bepaal je echter zelf. Als een dienst naar tevredenheid is verricht kun je het standaard bedrag uit de lijst geven. Ben je zeer tevreden dan kun je altijd meer geven. Tippen maakt nu eenmaal deel uit van de Amerikaanse way of life. Zie het als volgt. De mensen krijgen laag vast loon en dienen het restant er bij te verdienen met tips. Op die manier worden ze min of meer gedwongen goed hun best te doen. Hoe beter de service, hoe beter de tip. Tenzij ze Jan de Hollander treffen. Persoonlijk zou ik graag willen zien dat dit systeem ook wordt doorgevoerd in de Nederlandse horeca. Hebben we eindelijk eens een stok achter de deur om een betere service af te dwingen.

  9. Top | #129
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    ;-)In heel de States heerst nu eenmaal een "fooien" cultuur. Je wordt soms best raar aangekeken als je (al dan niet per ongeluk) niks geeft, of zo gauw geen kleingeld bij de hand hebt.
    Wij moesten hier in het begin best aan wennen. Nu hebben we altijd wat dollar biljetten van 5 dollar "op voorraad" !
    Dat is meestal ons standaard bedrag, hangt een beetje van de situatie af.
    De chauffeur die ons van en naar het hotel/vliegveld brengt geven we meestal 10 dollar, het busje is immers ook al "gratis".

  10. Top | #130
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Njit schreef net in ander topic

    "Niet tippen is eigenlijk Not Done!"

    Ik ben het daar absoluut niet mee eens.
    We hebben al eens vaker meegemaakt dat de bediening schandalig was, liepen met een lang gezicht rond, en waren helemaal niet aardig.
    Dan geef ik echt helemaal niks.
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •