Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 12 van de 31 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste
Resultaten 111 tot 120 van de 305

Onderwerp: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

  1. Top | #111
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Nou Njit, als je die hele lap tekst nodig hebt, lijkt het me beter als men gewoon weer op school 'rekenen' of 'wiskunde' gaat leren. Wat een lap tekst voor zoiets eenvoudigs.

    Een leuker subonderwerp is het volgende;

    Tip je over de tax heen of niet? :mrgreen: En dan bedoel ik niet of het wel of niet moet, want dat moet iedereen zelf weten, maar wat doet iedereen hier? Geef je ook Uncle Sam wat?

  2. Top | #112

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    zelf tip ik altijd zonder tax en rond veel naar bovenaf. Maar dan moet het wel goed zijn. Is dit niet dan ook een veel lagere tip.

    Bij restaurants met een 'centrale' kassa, waar je dus heengaat met je bon en betaald zoals Cracker Barrel betaal ik de tip altijd bij de kassa. Nu lees ik hier dat de meeste dit juist niet doen.

    Dit doe ik omdat ik maar weinig tot 0 cash op zak heb en altijd zoveel mogelijk pin of betaal met de CC.

    Neem toch aan dat de tip die ik betaal bij de kassa aankomt bij de juiste persoon of personen.

  3. Top | #113
    Florida Groupie r.teeuwsen's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    Purmerend, NL & Kissimmee, FL (USA)
    Berichten
    642

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Wij geven altijd 20% fooi, uiteraard als de bediening naar behoren is geweest....
    Maar ik heb weinig klagen in het mooie Florida, het is meestal hier in NL weer afkicken.

  4. Top | #114
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Ik tip altijd over het bedrag zonder de tax..
    heb ik zelf eigenlijk nooit bij stil gestaan ....
    tussen het bedrag met of zonder tax ....
    ik tip dus altijd over het TOTALE bedrag
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  5. Top | #115
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Hier het hele verhaal over tipping:

    http://www.tripadvisor.com/Travel-g1...Etiquette.html
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  6. Top | #116
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Berichten
    37

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Geven jullie fooi (en hoeveel dan...) aan de buschauffeur die je van de airport naar het bij de airport behorende car-rental station brengt?

    Ik ben benieuwd. Ik heb verschillende ervaringen hiermee. De ene keer tipt niemand van de passagiers in de bus, de andere keer wacht de chauffeur met een vriendelijke maar doordringenge blik totdat je hem een paar dollars in de handen hebt gestopt...

  7. Top | #117
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Als hij met de koffers helpt dan tip ik hem. Althans in het verleden toen we nog met de bus moesten vanaf MCO. :-D

    Was het er een die niet hielp met de koffers dan had ik er ook geen behoefte aan om hem/haar te tippen.


  8. Top | #118
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    buschauffeur? 1 dollar per koffer.
    Al moet ik zeggen dat Amerikanen ook aardig gierig beginnen te worden en vaak niets geven.. van mij krijgt ie gewoon 1 dollar per koffer. Doe ik trouwens ook als bijv. een gratis shuttle bus je ergens brengt, bijv. in Las Vegas van een hotel off-strip naar de Strip zelf.. geef ik 'm ook 1 a 2 dollar per persoon. Ook toen merkte ik weer dat weinig mensen tippen. Achja, als je wist wat dit soort mensen verdienen....

  9. Top | #119
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Sylly, er lopen 'waiters' rond voor 2 a 3 dollar per uur. En dan heb ik het nog maar over één beroep.
    Hoef je inderdaad niet te kunnen weten, maar ik zoek altijd vrij veel informatie over een land op waar ik heen ga.

  10. Top | #120
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylly Bekijk Berichten
    (..)geen idee ook wat de mensen in NL in hotels verdienen, eerlijk gezegd.
    In Nederland is er een minimumloon en een CAO voor, in dit geval, de horeca. Zal in België niet anders zijn. Dat is een veelvoud van het Amerikaanse hongerloontje.
    In het algemeen: dit type werk wordt in Amerika bijzonder slecht betaald. Dat geldt ook voor de caissière bij de Wal-Mart, de chauffeur van de shuttlebus, de burger flipper bij macdonalds, de kruier op het vliegveld, de medewerker bij de car wash en noem maar op.

    Wel eens afgevraagd waarom het in Amerika nog geen kwart kost vergeleken bij ons, om bij een nagelstudio de meest fancy nagels te laten zetten? Dat zijn over het algemeen kleine ondernemers, maar ook die werken voor een in onze ogen absurd laag bedrag per uur 80 uur per week om net een beetje meer te verdienen als de buschauffeur en de burger flipper.

    Dit is de sociale klasse in Amerika die niet eens hoeft te denken aan een vakantie, laat staan aan de andere kant van de wereld. Zij helpen je wel om jouw vakantie leuk te maken. Niet iedereen kun je tippen; maar in de horeca en dienstverleners als de kruier en de buschauffeur wel. En alleen al daarom krijgen ze van mij een voldoende ruime tip.

    (dit is niet speciaal aan Sylly gericht, maar aan iedereen die zich afvraagt waarom je zou moeten tippen in Amerika).



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •