Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 8 van de 31 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 305

Onderwerp: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

  1. Top | #71
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Kamermeisje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    En hoe zou je dat met een villa of townhome doen (eindschoonmaak) ? Ik heb afgelopen keer niets achtergelaten ops:, maargoed heb ook HEEL veel zelf al opgeruimd, ze hoefden in principe weinig te doen

    In Spanje (tja, je moet ergens heen voor je verre reizen maakt) gaf ik meestal 2 euro, 5 euro als ze echt goed hun best deden. Ik vind 1 dollar wel weinig hoor voor een kamermeisje, mag wel wat meer :razz:
    Dat is misschien een goede vraag voor de huizenbezitters (in Florida) onder de forummers.
    Wij laten eigenlijk ook nooit wat achter in de villa, mede doordat je de boel (op de laatste was na) schoon achterlaat en je schoonmaakkosten betaald.

    Toen we nog hotels deden gingen wij ook altijd uit van een dollar p/p/p/d. Tegenwoordig bij de rondreizen, waar we vaak 1 nachtje overblijven, is dat 3,4,5 dollar, al naar gelang er in de knip zit, per nacht.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  2. Top | #72
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Kamermeisje

    Voor de vakantie huizen is het een beetje verschillend, we hebben bijvoorbeeld vakantie huizen met dagelijkse room service zoals in een hotel, dan is het normaal om 1 dollar per persoon te tippen, inderdaad per dag om te voorkomen dat het geld op de de laatste dag in iemand zijn handen beland die misschien toevallig die ene dag je huis doet.

    Als je geen dagelijkse service hebt en dus een schoonmaak aan het eind krijgt van je vakantie dan is het normaal om 20 dollar + te tippen, je beoordeeld de kwaliteit op het moment van je aankomst, is je huis spik en span en super schoon, dan je weet je dat er iemand hard werkt voor het in het algemeen lage loon.
    Ja maakt er iemand anders schoon na jouw vertrek, pech, meestal hebben dezelfde personen vaste huizen die ze schoonmaken.

    Ik begrijp de reactie ik betaal al genoeg, maar dat veranderd niets aan de onderbetaalde schoonmakers, naar mijn mening zou het minimum loon ook verdubbeld moeten worden.
    Dan worden de vakantie huizen gewoon duurder, maar dan zijn heel veel mensen niet meer afhankelijk van de tips die ze krijgen, want helaas is dat vandaag de dag dus wel het geval hier.

    Mijn mening veranderd er niets aan, dus hoe je er ook over denkt het is gewoon een gegeven en als je dit toevallig leest kun je niet meer zeggen dat je dit niet wist.

  3. Top | #73
    Stamgast Saskiac1977's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    169

    Standaard Re: Kamermeisje

    Ik legde ook 2 dollar per dag neer, maar tot mijn verbazing lag die 2 dollar elke dag nog op het zelfde plekje, ik verbleef in all stars movie in Disney..is het soms beleid van Disney om geen fooien mee te nemen?
    In het begin dacht ik dat het misschien te weinig was, maar als ik het hier zo lees is dit een normaal bedrag.

  4. Top | #74
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Berichten
    1.254

    Standaard Re: Kamermeisje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sonja Bekijk Berichten
    Wij geven aan het begin van onze vakantie ca. $ 25,-- en hebben dan gedurende ons verblijf geweldige service, aan het einde nog eens dat bedrag, totaal $ 50,-- voor een verblijf van ca 10 dagen. Ze zijn er altijd heel blij mee, wat is nou $ 50,-- op je vakantiebudget.
    Vind ik niet een slimme actie omdat je niet weet of elke dag hetzelfde kamer meisje komt en dan zou dus degene die de laatste dag komt even 50$ opstrijken terwijl ze misschien niet eens daar geweest is de rest van de week.
    Persoonlijk vind ik het beter om gewoon elke dag wat te geven zodat iedereen krijgt waar die recht op heeft. maar goed iedereen doet het anders en naar naar eigen inzicht.

  5. Top | #75
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Kamermeisje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door calypso Bekijk Berichten
    Persoonlijk vind ik het beter om gewoon elke dag wat te geven zodat iedereen krijgt waar die recht op heeft. maar goed iedereen doet het anders en naar naar eigen inzicht.
    Ja, dat is ook mijn redenatie. Bij een villa kan dat wel anders werken, maar in hotel doe ik altijd elke dag wat.
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  6. Top | #76
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Kamermeisje

    Dat is idd een goeie! (reactie op MarcelG)
    Het huis was erg schoon toen we aankwamen, dus zal het de komende keer ook beoordelen en wat geld neerleggen. Je vergeet het gewoon, omdat je ook helemaal niemand ziet, heb echt niemand gezien van dat 'park'.

    Het is gewoon lastig om een tip te geven, want waar jij Marcel 1 dollar zou geven, wat dus normaal is, zou ik als Nederlander denken 'wat is dat nou weer voor lage fooi!'. Maargoed, blijkbaar heel normaal. De buschauffeur van de shuttlebus van bij het inleveren van de huurauto, naar het vliegveld die meehielp met de koffers enz. heb ik 2 dollar gegeven, goed dus lijkt me zo als ik alle bovenstaade berichten lees

    Weet iemand trouwens de minimumlonen in Amerika? Misschien dat dat ook wat makkelijker is om een idee te krijgen hoe lastig men het heeft in het oh zo mooie vrije Amerika...

  7. Top | #77
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Kamermeisje

    $6.79 voor Florida. Dat is erg weinig op 160 uur (al zullen ze daar meer dan 160 uur werken). Dan snap je ook destemeer dat ze die tips gewoon echt nodig hebben.

  8. Top | #78
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Kamermeisje

    Dat is ook niet veel, maar toevallig ken ik iemand die zoekt werk als receptioniste, en haar worden banen aangeboden, bijvoorbeeld bij een bank.
    Ze gaat dan 8,50 euro bruto verdienen, kan niet zeggen dat dat echt een vetpot is. (owja de dame in kwestie is 48 jaar, en heeft vele jaren ervaring in dat werk)

    Tis een beetje off topic maar moest het toch even kwijt.

    groetjes Sylvia
    Laatst gewijzigd door Michael66; 08-07-08 om 17:12. Reden: volledige quote van voorgaande bericht eruit gehaald
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  9. Top | #79
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Kamermeisje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    want waar jij Marcel 1 dollar zou geven, wat dus normaal is, zou ik als Nederlander denken 'wat is dat nou weer voor lage fooi!'. Maargoed, blijkbaar heel normaal.

    Wat ik bedoel is 1 dollar per persoon minimum die in de kamer verblijven, geloof me ik tip heel veel meer dan dat, wat ik aan wilde geven is wat minimaal normaal is.
    Nogmaals persoonlijk mag van mij dat hele tip gebeuren genormaliseerd worden zodat een tip net als bij jullie een tevredenheids bonus oid is.
    Het betekent gewoon dat alles omhoog moet, loon, huur prijzen etc.

    Tip is hier heel iets anders, hoe kan het nu toch zo zijn dat er restaurants zijn die het al op de rekening hebben en dan zo'n mooi woord gratuity gebruiken, er zijn al heel wat mensen geweest die daar nog eens 15% of meer overheen hebben getipt omdat ze dat woord niet kennen.

    Zeker voor de nieuwe US bezoekers, kijk dus goed op je rekening voor dit woord, je tip is al berekend voor je of je nu tevreden bent of niet.
    Het is wel zo dat als je echt niet tevreden bent kun je het er af laten halen, officieel mag het niet tenzij van tevoren aangegeven op het menu.
    Vaak zie je het voor bijv parties of six or more x% gratuity will be charged.

  10. Top | #80
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard Re: Kamermeisje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Bovenstaande link is erg leuk, het lijkt er dus op dat ze $6.79 van de baas krijgen, helaas ze rekenen op de tip in de wetgeving.

    Hier komt het:

    Tipped employees will get a guaranteed $3.13 an hour, a dollar above the federal requirement, plus whatever tips they earn.

    De bedrijfs eigenaren weten hier heel goed gebruik van die regel te maken.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •