Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 15 van de 31 EersteEerste ... 5131415161725 ... LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 150 van de 305

Onderwerp: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

  1. Top | #141
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Je moet dan dit eens doorlezen hij moet dit delen met de andere mensen die er werken . Ik had er in den beginne ook problemen mee met tippen maar hier bij ons word de bediening er meteen bijgetekend en niemand vind dat raar en heeft de serveerster een offday maakt dat niet uit .

  2. Top | #142
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Berichten
    27

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Wij zitten nu in Orlando en de grootte van de fooi is in ons gezin een steeds wederkerende discussie.... We waren in Tgif, eten heel erg lekker maar wachttijden erg lang na bestelling. Onze appetizer zou zo komen: It'll take just 10 minutes folks en het werd een half uur. Wij waren net aangekomen en vielen bijna om van vermoeidheid maar wilden wel gelijk een lekkere amerikaanse hap eten, je kent dat gevoel wel. te moe om te mopperen. De ober verkondigde 2 x ongevraagd dat het de schuld van de keuken was. Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet echt sterk vond, wij hadden tenslotte niks gezegd. Toen na een heerlijk maal kwam het moment van betalen en kwam meteen ook weer de ' fooiendiscussie ' met mijn man. Hij gaf 10 % , bij ons veel maar hier peanuts natuurlijk, en toen de ober het meenam hoorden wij hem nog zeggen 'shi-iiit' ! Wederom niet professioneel natuurlijk, dus mijn man vond dat hij zeker niet te weinig had gegeven.... Het blijft bij ons een discussie.....ik las eerder dat de obers de fooi moeten delen met het keukenpersoneel enz. Klopt dit? Ik ken uiteraard wel het verhaal van de 15/18 % bij goede service, maar ben wel benieuwd of ze het echt moeten delen. Hoor graag!

  3. Top | #143
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Yep alle fooien worden gedeeld

  4. Top | #144
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shopaholic Bekijk Berichten
    Wij De ober verkondigde 2 x ongevraagd dat het de schuld van de keuken was. Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet echt sterk vond,
    ...wanneer doen deze mensen het eens een keertje wel goed? Hij heeft kennelijk in de gaten dat het te lang duurt voor hij de bestelling kan doorgeven, komt je keurig vertellen waar het door komt en dat vind je niet erg sterk......Wat had je dan sterk gevonden? Als die ober jullie zonder iets te zeggen straal voorbij was gelopen.....?

    En wat een gezeur zeg, over de wachttijd in een familierestaurant. Waar je, naar onze maatstaven ook nog eens voor een scheet en drie knikkers met de hele familie eet. Je doet net of je in een vijfsterrentent bent geweest......10 % fooi, heb je misschien ook nog muntjes gegeven, afgerond op een dubbeltje.......:-&


    Wanneer je niet tevreden bent over de service, spreek er dan de manager op aan en wacht zijn reactie af. Maar scheep de medewerkers niet met een ***fooitje af voor iets waar zij niets aan kunnen veranderen.



  5. Top | #145
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Yep , ik vind ook dat je er zeker iets van moet zeggen als je het slecht vind . Maar als jezelf al moe bent van een vlucht en dan ook nog eens moe op eten moet zitten wachten en ook nog eens slecht bedient word lopen al snel de stoppen over en dat bedoel ik niet op 1iemand , ik ben zelf ook zo daarom kruipen wij bijna altijd in bed

  6. Top | #146
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shopaholic Bekijk Berichten
    Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet echt sterk vond, wij hadden tenslotte niks gezegd. Toen na een heerlijk maal kwam het moment van betalen en kwam meteen ook weer de ' fooiendiscussie ' met mijn man. Hij gaf 10 % , bij ons veel maar hier peanuts natuurlijk, en toen de ober het meenam hoorden wij hem nog zeggen 'shi-iiit' ! Wederom niet professioneel natuurlijk, dus mijn man vond dat hij zeker niet te weinig had gegeven.... Het blijft bij ons een discussie.....
    Dus resumé, jullie hebben lekker gegeten voor weinnig geld. Jullie hebben even moeten wachten, maar de waiter heeft jullie keurig geinformeerd dat het wat langer zou gaan duren en waarom. Jullie geven hem de indruk dat het oké is want jullie zeggen niets. Vervolgens vind je man dat 10% wel genoeg is terwijl een normale fooi op zijn minst op zijn plaast was geweest. En dan vind je het nog gek dat de waiter teleurgesteld is? Als het geven van een fooi tot zoveel discussie leidt dan is de VS niet het vakantieland voor jullie. Of wellicht de volgende keer maar gewoon weer naar McDonalds. Scheelt weer de nodige discussies.

  7. Top | #147
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cindy74 Bekijk Berichten
    Yep alle fooien worden gedeeld
    En toch niet met iedereen, nadat ik sprak met een Amerikaanse vriend die en waiter is in South Beach. Hij moet een bepaald percentage weggeven, maar houd genoeg over. Hij verdient genoeg geld om rond te komen en ik denk dat hij zelfs meer verdient dan ik met m'n kantoorbaa. Z'n vrouw hoeft niet te werken en hij heeft nog een kind. Misschien toch idd maar een carriere switch. Alleen heb je dus vooral met Memorial Weekend hele vervelende klanten, waarvan er ook velen gewoon niet willen betalen en wegrennen (walk-outs). Dit schijnt echt het ergste moment van het jaar te zijn. :lol:

    Hoe dan ook, je hoort gewoon die fooien te geven en als je ergens niet tevreden mee bent roep je de manager er bij, eten wat bijv. verbrand is of niet te vreten is, daar kan de ober natuurlijk niets aan doen, maar de keuken wel.

    En let gewoon goed op de rekening, in South Beach en in NYC heb ik gemerkt dat ze er een 18% fooi op zetten (ja, ook zonder party of six), direct al op de rekening, omdat veel toeristen blijkbaar niet tippen.

  8. Top | #148
    Stamgast sleepwalker's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Geldrop
    Berichten
    148

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cindy74 Bekijk Berichten
    Je moet dan dit eens doorlezen hij moet dit delen met de andere mensen die er werken . Ik had er in den beginne ook problemen mee met tippen maar hier bij ons word de bediening er meteen bijgetekend en niemand vind dat raar en heeft de serveerster een offday maakt dat niet uit .
    dan was deze ober niet alleen laks maar ook een oplichter van zijn collega's. hij stopte de fooi in zijn achterzak en de rest in de portemonnaie.

  9. Top | #149
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Maakt niet uit wij tippen altijd 20% en als we het niet goed vonden vertel ik het even , iedereen kan een slechtere dag hebben . Ik vind het eerder vervelend dat je in weinig zaken hierdoor niet lang kan tafelen ze kegelen mee de rekening op tafel als je net hebt gezegd dat je geen dessert meer op kan en dat nadat je net je laatste hap vlees door je keel hebt .

  10. Top | #150
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Berichten
    174

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Hoe laat je dan merken als je het goed vond als je toch altijd hetzelfde geeft?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 30-04-12 om 23:41. Reden: fqe



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •