Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 18 van de 31 EersteEerste ... 8161718192028 ... LaatsteLaatste
Resultaten 171 tot 180 van de 305

Onderwerp: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

  1. Top | #171
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Een taxi behoor je ook te tippen.
    Als jij een taxi neemt kan de driver er weinig aan doen dat de auto gammel is, dat is het taxibedrijf zijn of haar schuld.
    Tenzij je een onofficiële of illegale taxi neemt, dan is het je eigen schuld.

    Tja de taal dat is een ander verhaal, maar hij of zij brengt je wel van a naar b en dat is wat je wilt als je wilt praten dan is dat een extra sevice...

    Bij een taxibestuurder is het hetzelfde verhaal, diegene krijgt echt niet het volledige bedrag van de rit wat in zijn zak kan en dan dus met veel ritjes een biefstukje kan gaan kopen.
    Nee ook een taxi werkt voor een uurloon en ook bij hem of haar wordt er automatisch belasting geheven op de te verwachten fooi die er te ontvangen zou zijn (dat is dus met alle fooi gerelateerde beroepen het geval).

    De tipregel is 10-15% over de ritprijs.
    10% is het minumum tenzij je ergens in Miami wordt afgezet terwijl je in Orlando instapt en je bij Disney moest zijn (hoewel je dan ook aan jezelf kunt gaan twijfelen dat de jet lag erg vroeg inkicked)......
    15% als je dus wel goede service hebt gehad (bv een erg praatgraag en verstaanbaar persoon).
    Normaliter is het ook zo dat de extra kosten bij komen bij een taxi: $1 per koffer en evt nog tolkosten.

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  2. Top | #172
    Florida Groupie belgske's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Locatie
    in de Noorderkempen, Belgie
    Berichten
    368

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Bij mijn allereerste bezoek aan Florida, zat ik net als zovelen te dubben over dat fooien-stelsel.
    De laatste keren is dat telkens tussen de 15 en 20%, naargelang de afronding.

    In de hotelkamer laten we telkens 2$ achter. Maar zo'n klein presentje erbij achterlaten, dat is nog eens een leuk idee...
    reisverslag '08 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7594
    reisverslag '10 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11040
    reisverslag '12 + video's : www.floridaforum.nl/showthread.php?p=168065

  3. Top | #173
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Eu klein vraagje wij hebben een kamer van de disney vacation club en krijgen in de tien dagen dat wij er zijn een keer nieuwe handdoeken en lakens hoe moetten wij die dan tippen ?

  4. Top | #174
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Doen ze in die 10 dagen nog meer? Of komen ze maar 1x ?
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  5. Top | #175
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Cindy, zeggen ze nooit tegen je 'take your time'? Dan kan je echt wel blijven zitten. Tenzij er natuurlijk een hele rij mensen staat te wachten.

    Maargoed, Amerikanen houden blijkbaar van een snelle hap. In Nederland moet je veelste lang wachten, in Amerika gaat het soms net te snel. In Amerika ga je uit eten en heb je de hele avond nog wat te doen, in Nederland is gewoon je halve avond of meer gewoon weg. Dat vind ik vaak ook wel een nadeel van uit eten gaan, want je bent gewoon vaak later thuis en dan heb je niet altijd alle tijd meer voor je eigen dingen.

  6. Top | #176
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    In Amerika ga je uit eten en heb je de hele avond nog wat te doen, in Nederland is gewoon je halve avond of meer gewoon weg. Dat vind ik vaak ook wel een nadeel van uit eten gaan, want je bent gewoon vaak later thuis en dan heb je niet altijd alle tijd meer voor je eigen dingen.
    In Nederland ga je ook echt UIT eten, in Amerika is het gewoon een onderdeel van de dag.
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  7. Top | #177
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Nijt ze komen echt maar 1 keertje enkel voor verse lakens en nieuwe handdoeken .
    Wij gaan uit eten om een avondje uit te gaan dus ik vind het geweldig om rustig wat te babbelen te eten en een wijntje of .....te drinken op onze leefdtijd kan ik hier echt van genieten .
    Wat doen veertigjarige amerikanen dan ...... .

  8. Top | #178
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    1x service = 1x betalen lijkt me. En dan gewoon een paar dollar.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #179
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Ok dan hebben we het toch goed gedaan .

  10. Top | #180
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Soms is het gewoon heel logisch
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •