Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 16 van de 31 EersteEerste ... 6141516171826 ... LaatsteLaatste
Resultaten 151 tot 160 van de 305

Onderwerp: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

  1. Top | #151
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Wij vinden het makkelijk tellen 20% en als het echt niet goed was zeggen we het even en geven wij alsnog 15 % . Misschien te goed .....maar we vinden de service meestal top .

  2. Top | #152
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2010
    Berichten
    35

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Maar als je kijkt naar het tippen bij overnachtingen, hoe zouden jullie dit doen? Wij slapen 3 nachten in een B&B/klein motel, door de eigenaar volledig zelf verzorgd. Tip je dan elke dag, of aan het einde in 1 x? En hoeveel? Ik wil de mensen niet beledigen.

  3. Top | #153
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Ik tip aan het einde van mijn vakantie alles ineens voor de housekeeping .

  4. Top | #154
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2010
    Berichten
    35

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Daar was ik ook al aan het denken. Maar hoeveel is gangbaar? Ze zetten de airco voor me aan e.d. voor wanneer we s'avonds aankomen e.d. Wat is netjes voor 3 nachten?

  5. Top | #155
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Volgens de "Tipping etiquette" (vraag me niet of die echt gehanteerd wordt), is het niet gangbaar een tip te geven bij een B&B...
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

  6. Top | #156
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Berichten
    27

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Jeetje Teleton, wat een reactie.... De manier waarop de ober ons tewoordstond was echt allesbehalve sterk, maar goed, daar waren jullie niet bij, het zij zo, maar het ging mij veel meer om het meningsverschil wat mijn man en ik hebben waar het fooien aangaat in de states. Hij vindt 10% prima en ik hamer op die 15/18%. Mijn man is trouwens allesbehalve gierig en we doen hier echt ons best om de Amerikaanse economie beter te laten draaien en dat lukt aardig met al ons geshop...

  7. Top | #157
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Hier het hele verhaal over tipping dat op Tripadvisor staat:

    http://www.tripadvisor.com/Travel-g1...Etiquette.html

    Wij tippen redelijk veel. Voor ons vijven betekent dat toch dat we dan eigenlijk, inclusief de tip, voor 6 personen betalen. Voor ons daarom geen dure restaurants, want als je zo'n $40 pp kwijt bent dan zou ik dus ook rond de $40 aan tip achterlaten.

    Dan maar liever naar de simpelere restaurants (wij zijn dan ook maar simpele mensen met simpele wensen) en tippen zoals het hoort.

    In een hotel laten we per nacht $1 pp achter (met wat chocolaatjes of bonbons) of iets meer als de service ook iets meer is. Dat wordt gewaardeerd en ze doen dan vaak ook nog wat extra. Ik print thuis een paar "Thank you" kaartjes uit en laat die achter met de mededeling: thank you for cleaning our room. In New York (afgelopen februari) werd er ook altijd een leuk briefje achter gelaten door het kamermeisje.
    Ook doen we dat dus elke dag en niet op het eind. Zo ziet het kamermeisje dat we haar werk waarderen en doet ze met meer plezier (hoop ik) haar werk. Overigens zorgen wij, naast de tip, ook dat de kamer netjes is zodat zij niet al onze troep moet opruimen om eerst aan het poetsen te kunnen beginnen.

    Afgelopen vakantie heb ik 1 keer geen tip achtergelaten. Dat was bij een Golden Corral in Kissimmee. Ik kwam er, toen we al bij de auto waren, achter dat ik het vergeten was. Normaal zou ik zijn terug gegaan maar dit keer was de bediening zo abominabel (koffie over de tafel gekwakt en het niet opruimen, dus alles doorweekt), dat ik het maar gelaten heb.

    In een restaurant behoor je tussen de 15-20% achter te laten (van het bedrag vóór de tax).
    Laatst gewijzigd door trails; 01-05-12 om 11:04. Reden: aanvulling
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  8. Top | #158
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shopaholic Bekijk Berichten
    Jhet ging mij veel meer om het meningsverschil wat mijn man en ik hebben waar het fooien aangaat in de states. Hij vindt 10% prima en ik hamer op die 15/18%.
    En 10% is dus gewoon echt te weinig. Daarmee geef je standaard een signaal af dat je niet tevreden bent. Uit eten is in de USA standaard een stuk goedkoper omdat het bedieningsgeld niet in de prijs inbegrepen zit. In het algemeen loopt de bediening daardoor een stuk harder.

    Misschien toch je man wat beter opvoeden
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #159
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    18% haha hoe ga je dat zo snel uiterekenen.

    Wij geven gewoon 20% en als het een keer ietsjes minder is dan ronden we naar beneden af (normaal naar boven). Wij zijn met 6 personen en de 2 jongste maken meestal gebruik van de kindermaaltijden dit kost vaak 6$ ! In 6 Florida vakanties (gaan alle avonden uiteten) is het maar 1x voorgekomen dat het prut was althans de ober (Fridays Miami) en heb gewoon een andere ober gevraagt... ,probleem opgelost.
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida




  10. Top | #160
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Berichten
    174

    Standaard Re: Fooien: Hoe en wat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door angelique100 Bekijk Berichten
    18% haha hoe ga je dat zo snel uiterekenen.

    Wij geven gewoon 20% en als het een keer ietsjes minder is dan ronden we naar beneden af (normaal naar boven). Wij zijn met 6 personen en de 2 jongste maken meestal gebruik van de kindermaaltijden dit kost vaak 6$ ! In 6 Florida vakanties (gaan alle avonden uiteten) is het maar 1x voorgekomen dat het prut was althans de ober (Fridays Miami) en heb gewoon een andere ober gevraagt... ,probleem opgelost.
    Als je echt een bepaald percentage wilt geven heb je dat binnen 5 seconden uitgerekend op je mobiel.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •