Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 28 van de 31 EersteEerste ... 182627282930 ... LaatsteLaatste
Resultaten 271 tot 280 van de 305

Onderwerp: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

  1. Top | #271
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Maar ook in Amerika gaat mijn eten retour als het niet goed is en als het daarna weer niet goed is vraag ik ook om de manager. Idem het heel lang wachten op het eten.

    Maar zowel hier als in Amerika is de fooi wel afhankelijk van degene die serveert en hoe die zijn werk doet en dat andere die ook van de fooi afhankelijk zijn dan ook minder krijgen daar moeten ze dan toch ook diegene die serveert op aankijken.

  2. Top | #272
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Bij een vriendin zijn ze wel eens achter haar aangerend, toen ze in NYC met een groepje mensen geen fooi achter liet.. of misschien 1 dollar. Moet het nog eens navragen.
    Het groepje zal ongetwijfeld kleiner dan 6 zijn geweest, anders kwamen ze niet achter haar aan ivm de gratuity alvast mee te rekenen.

  3. Top | #273
    Florida Groupie FloridaVerslaafde's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Heinenoord
    Berichten
    329

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moonlight91 Bekijk Berichten
    ..... als het in Amerika ons Nederlanders niet zint, dan straffen we hard werkende mensen af door hun fooien af te nemen
    .....
    Mijn Amerikaanse vrienden zijn nog resoluter dan ik. Hun motto is vaak, No Service No Tip. Dus niet alleen de Nederlanders cq toeristen zijn zo hoor.

  4. Top | #274
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Berichten
    174

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FloridaVerslaafde Bekijk Berichten
    Mijn Amerikaanse vrienden zijn nog resoluter dan ik. Hun motto is vaak, No Service No Tip. Dus niet alleen de Nederlanders cq toeristen zijn zo hoor.
    Maar zo hoort het toch ook!
    Vind het onzin als het geen leuke avond was(eten/bediening etc) om dan toch maar fooi te geven.
    Zo hou je het ook in stand.
    Als je ziet dat de bediening er echt alles aan doet maar het eten laat het afweten kan je alsnog wat geven maar dan zou ik wel de manager willen spreken.
    Dat de bediening weinig verdiend is voor mij geen extra motivatie om te geven wel als ze gewoon hun best doen.

  5. Top | #275
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    230

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Wij hebben 2 jaar geleden op Oceans drive gegeten. Het was echt niet te eten en de ober reageerde echt onbeschoft toen we er wat van zeiden.
    Eigenlijk wilde we geen fooi geven maar er werd al automatisch 18% opgeteldt.
    En wij zijn met z'n drietjes.
    Dit vind ik dus echt niet kunnen!

  6. Top | #276
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Dat had ik ook echt niet betaald. En wat FloridaVerslaafde al zegt, de Amerikanen zijn wat dat betreft wat resoluter dan wij. Onze US vrienden (hoewel NL-ers die er al ruim 15+ jaar wonen en werken, maar inmiddels compleet veramerikaanst zijn) zijn een stuk botter wat tippen betreft. Ze zullen het echt wel moeten verdienen, en dat word ze ook verteld.
    Zelf ben ik er een stuk makkelijker in, en tip eigenlijk vrijwel automatisch, maar niet als ze het op de bon alvast bijtellen. Dat maak ik zelf wel uit (en is dan ook meestal 20%, dat rekent makkelijker ), en die krijgen dus minder als door ons gebruikelijk gegeven word. En bij slechte service en/of eten stel ik de norm ook zeker naar beneden bij. En as het echt de spuigaten uitloopt mag er een manager verschijnen. Toch wat geleerd van de NederYanks
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  7. Top | #277
    Florida Groupie Bosevents's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Nunspeet
    Berichten
    256

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Zo is het. Fooi is hun loon maar er moet wel voor gewerkt worden. Automatisch opgeteld fooi haal ik er weer van af. 20% alleen bij goede service. En ik heb altijd losse dollars op zak. deze laat ik dan achter na het betalen of soms schrijf ik het bij op het bonnetje.
    Dit is overigens 1 keer mis gegaan. Ik schreef 7 dollar bij op een bon. Later bleek dat er een 1 voor geschreven was. 17 dollar. Tja
    Dus vandaar meestal gewoon contante tips...
    Het leven is een reis maar ik ga het liefst naar Florida.

  8. Top | #278
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Simpel dollarteken voor het bedrag zetten en ,- achter zodanig dat er geen ruimte is voor dit soort gein.

  9. Top | #279
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat



    Bron: Real Simple

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  10. Top | #280
    Stamgast natascha666's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Locatie
    Zeeuws-Vlaanderen
    Berichten
    209

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    toch grappig...de acupuncturist krijgt niks maar de body piercer wel :P blijft me toch verbazen daar.....maar gelukkig heb ik het laatste keer voor de regels goed gedaan



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •