Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 27 van de 31 EersteEerste ... 172526272829 ... LaatsteLaatste
Resultaten 261 tot 270 van de 305

Onderwerp: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

  1. Top | #261
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Berichten
    57

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    hey hoe doe je dat juist qua fooien voor de kamermeisjes? Geef je elke dag iets? of is dit op het einde van je vakantie?
    Op restaurant is dit overal of alleen bij tafelbediening? hoe zit dit bijvoorbeeld in de Mac Donalds?

  2. Top | #262
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Zou zeggen: Lees dit topic eens door...................................vind je, denk ik, alle antwoorden.

  3. Top | #263
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Het topic is al zo groot... kamermeisjes 1 dollar per persoon per nacht. Tenzij je er echt een zwijnenstal van maakt, dan leg je meer neer.
    Bij de mcD geef je geen fooi, want er is geen 'table service'. Overigens waren ze vorige week goed over de zeik toen Hillary Clinton geen fooi gaf
    in een fastfoodrestaurant (Chipotle). Werd natuurlijk weer breed uitgemeten bij Fox.

  4. Top | #264
    Stamgast remon's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    200

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Je moet wel een heel erg sneu leven hebben om geen fooi te geven.
    Of het eten moet zo bar en bar slecht zijn geweest ,

  5. Top | #265
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door remon Bekijk Berichten
    Je moet wel een heel erg sneu leven hebben om geen fooi te geven.
    Vind ik ook. Wel naar de VS kunnen (sommigen zelfs meerdere keren per jaar) en dan kan er geen (of te weinig) fooi vanaf?
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  6. Top | #266
    Florida Groupie FloridaVerslaafde's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Heinenoord
    Berichten
    329

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    fooi is een beloning en moet je verdienen. Ben jij als server erg ongeïnteresseerd en doe jij je werk slecht dan verdien je weinig tot zelfs geen fooi. Zo denken de Amerikanen zelf ook. Onze Amerikaanse vrienden zijn daar zelfs nog veel radicaler in, ik als tourist zeg nog vaak zoiets als "ach joh ze verdienen al zo weinig, geef gewoon wat meer...." Tip geven n.a.v. hoe je je werk doet heeft niets te maken met "sneu zijn".
    9 van de 10 servers doen echt wel hun werk goed en krijgen altijd goed tot zeer goed fooi bij mij, maar die ene die het niet verdient krijgt toch echt minder tot zelfs niets. De volgende keer als je in dat restaurant komt zijn ze heus wel aardig voor je. Gegarandeerd.



  7. Top | #267
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Maar hoe zit dat dan in Nederland. . Hier is fooi vaak het afronden
    van het bedrag , gewoon als extraatje
    niet het onderdeel van het salaris
    Hier betaal je al voor de service dat is al incl. op de menukaart
    in de USA excl.
    Bij slecht service in Nederland trek je dan 15% van je rekening af ???
    Nee dat doe je toch ook niet. ..!
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  8. Top | #268
    Florida Groupie FloridaVerslaafde's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Heinenoord
    Berichten
    329

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Ook in Nederland geef ik fooi als ik vind dat ik goede service heb gehad. Is het, zoals zo vaak, slechte service dan krijgen ze geen fooi. Is het al verwerkt in de prijs van mijn eten dan is het jammer voor mij.
    Maar nogmaals, ik geef gewoon fooi in Amerika. Ik kom er al sinds 1981 en het is maar 2x voor gekomen dat ik 1 cent heb achtergelaten als teken dat ik zeer slechte service heb gehad.

  9. Top | #269
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Bij slechte service of slecht eten in Nederland vraag ik gewoon om de manager en het eten gaat gewoon retour keuken.

    En ik ben ook een keer weggegaan nadat ik al 1 uur zat te wachten op het hoofdgerecht (gerekend vanaf het opeten van het voorgerecht). We hebben alleen het voorgerecht en het drinken afgerekend tegen de zin in van de manager, want tja, ons eten kwam vlak na de discussie en het afrekenen de keuken uit. Maar als ik zolang moet wachten dan heb ik geen honger meer .

    Als ik uit eten ga moet het toch echt wel naar zin zijn zeker met de prijzen die in sommige restaurants hier gerekend worden.

  10. Top | #270
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    zo kan het toch in Amerika eigenlijk ook.. ik vind dat gewoon de juiste manier , zo word de fout herstelt, alleen de gene die verantwoordelijk daarvoor is aangesproken door zijn werkgever.. en is het opgelost
    maar als het in Amerika ons Nederlanders niet zint, dan straffen we hard werkende mensen af door hun fooien af te nemen
    horeca is teamwork ..dus als er eentje minder functioneert, binnen het team op het moment dat je daar zit te eten
    mogen anderen daar nooit en te nimmer de dupe van worden
    maar dat is just my 2 cents
    Laatst gewijzigd door Michael66; 28-04-15 om 23:13. Reden: q
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •