Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 26 van de 31 EersteEerste ... 162425262728 ... LaatsteLaatste
Resultaten 251 tot 260 van de 305

Onderwerp: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

  1. Top | #251
    Florida Groupie theovg's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Rotterdam, Netherlands
    Berichten
    290

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    We hebben het ook al meegemaakt dat het bij het het eindbedrag was bij getrokken ,en ik dat achteraf pas zag, dus ook nog tip gegeven had.
    Dus dubbel op.
    Maar ik baal er ook van als het er op staat , maar geef altijd wel wat ik wil.

  2. Top | #252
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Je moet inderdaad goed kijken of het er niet al op staat. Ik zie het niets als een probleem dat het er al op staat want ik bepaal aan de hand van de service en hoe het eten smaakte wat het mij voor tip waard is.

    En alleen als ze er echt een puinhoop van maken qua bediening en het eten ook niet goed is dan hebben ze pas pech.

  3. Top | #253
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Staat onder op de bon een bedrag, dan is het een suggestie, alleen bij groepen van 6 of meer is het meegerekend en staat dat goed aangegeven.
    Geen fooi geven is heel kortzichtig, maar Ritchie gaf op Facebook ook al aan geen geld terug te geven als hij (veel)teveel terug kreeg en het de baan kon kosten van die werknemer. Dat soort mensen kan ik slecht tegen, geven geen ruk om een ander en kunnen zich niet inleven in een ander.

    Van die fooien leven ze, daarnaast delen ze dat met de runners, washers, koks etc.
    Ik zou mij doodschamen in Amerika om weg te gaan zonder fooi, na lekker te hebben gegeten.

  4. Top | #254
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    Van die fooien leven ze, daarnaast delen ze dat met de runners, washers, koks etc.
    Ik zou mij doodschamen in Amerika om weg te gaan zonder fooi, na lekker te hebben gegeten.
    Ben ik helemaal met je eens, dat zou ik ook nooit doen. Ook toen wij bij Outback 2x achter elkaar een slechte ervaring hadden heeft de server gewoon tip van ons gehad, want ze heeft echt alles op alles gezet om onze bestelling tot tevredenheid te regelen. En dat de koks er evengoed een zooitje van maken, daar kan/kon zij niets aan doen....

    Ze verdienen overigens maar iets van $ 3 per uur he, dus voor hun is de fooi het feitelijke salaris !

  5. Top | #255
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Wij hebben in miami de valetboy een tip vergeten te geven , het ging zo snel dat we het gewoon vergeten hebben af te geven . In de outback 2 weken geleden onze ober vergeet het bestek vergeet het brood , bestelling komt fout uit de keuken . Onze gratis blooming onion stond toch op de rekening . Toch geven wij dan nog 18 % , iedereen kan eens een offday hebben zekers .

  6. Top | #256
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Ik meld dit soort foutjes wel. Fooi moet je wel verdienen
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  7. Top | #257
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Ik heb het niet persee over fouten die gemaakt kunnen worden, dat kan altijd gebeuren in de keuken, en daar kan de server dan ook meestal niks aan doen.
    Wat mij dan wel eens stoort, is vooral de ongeinteresseerde houding van server(s) en nog meer zaken, dat is voor ons vaak de reden om dan geen fooi te geven.
    En JKG, ik vind het niet netjes dat je berichten van Facebook hier vermeldt.
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

  8. Top | #258
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Ik meld dit soort foutjes wel. Fooi moet je wel verdienen
    Dat bedoel ik ook, wellicht heb ik het verkeerd omschreven, maar om op de rekening alvast een percentage fooi te zetten, vind ik gewoon niet kunnen.
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

  9. Top | #259
    Florida Groupie FloridaVerslaafde's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Heinenoord
    Berichten
    329

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Nou wij hebben een keer een hele slechte ervaring gehad in een Applebee's waarbij alles fout liep door de schuld van een ongeïnteresseerde serveerster. Verkeerd voorgerecht, daarna wel goede maar we gaven duidelijk aan dat we niet over 5 minuten ons voorgerect wilde en daar zou zij voor zorgen. Binnen 5 minuten stond onze hoofdgerecht op tafel. We gaven duidelijk aan dat we dat niet hadden afgesproken maar kregen alleen een zachte sorry bij het weglopen. Ik bestel altijd frisdranken zonder ijs, en wat krijg ik...ijs.Zelfs het afrekenen deed ze fout door dingen op de rekening te zetten die wij helemaal niet gegeten en gedronken hadden. Wij klagen bij de manager en als compensatie kregen we gratis een dessert. De serveerster had die later gewoon op de bon gezet. Nou zo'n serveerster krijgt van mij $0.01 op tafel als fooi. Jammer voor haar.... Een serveerster/ober die normaal zijn werk doet krijgt gewoon minimaal 20% en is het een super leuke ervaring dan ben ik ook niet te beroerd om veel meer te geven want ja ze verdienen maar heel weinig en de fooi is hun inkomen. Wij zijn ook zonder ons te schamen weggelopen. Maar ja, dit zullen sommige wel asociaal vinden want zo "straf" ik ook de runners, washers en koks.....jammer dan.


  10. Top | #260
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    @Ritchie: als het percentage er op staat als voorbeeld dan is dat toch niet erg? Wel als ze het er al van te voren bij gaan rekenen. Nu reken ik voorgedrukte tips meestal wel altijd na. Want deze zijn meestal berekend over het bedrag inclusief tax. En normaal gesproken geef je tip over het bedrag zonder tax.

    Ach ja, hier in Nederland zit bedieningsgeld er altijd al bij inbegrepen. En dat merk je want het meeste personeel boeit het echt helemaal niks of je een leuke avond hebt. Dus kan altijd nog erger..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •