Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 30 van de 31 EersteEerste ... 2028293031 LaatsteLaatste
Resultaten 291 tot 300 van de 305

Onderwerp: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

  1. Top | #291
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Bij publix staat het op een button dat je ze niet mag tippen. .ik help altijd met inpakken van mij eigen boodschappen. .met een excuus dat een beetje werken geen kwaad kan op vakantie, meestal lachen ze daar smakelijk om . verder tippen we 18% tot 20 % in de restaurants en leg ik elke dag 1$ op de hotel kamer met een briefje thank you.. Bij vertrek leggen we altijd wat extra..verder bij excursies geven we ook wel maar dat varieert, ligt er aan hoe leuk zo'n gids is

  2. Top | #292
    Florida Groupie Bosevents's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Nunspeet
    Berichten
    256

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Bij Disney is het absoluut niet nodig. De medewerkers krijgen zelfs bij hun Disney opleiding het advies geen fooi aan te nemen. (in de restaurant uiteraard wel, maar ook hier absoluut niet noodzakelijk)
    Ga uit van wat goed voelt en voel je niet bezwaart als je niet tipt. Als je het doet met je hart en gevoel gaat het vast en zeker goed.
    Het leven is een reis maar ik ga het liefst naar Florida.

  3. Top | #293
    Florida Groupie S@skia's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    384

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcelis10 Bekijk Berichten
    Ik vind het nog steeds lastig. Als ik ervan uitga dat ze per avond 10 tafeltjes bedienen en 10 dollar gemiddeld aan fooi krijgen hebben ze toch 100 dollar op 1 avond. Is toch een leuk extraatje. Wij geven altijd wel fooi maar inderdaad net naar gelang de bediening. Ik vind eerlijk gezegd 15 tot 20% best veel.
    En daar gaat het fout.....het is geen extraatje, het is hun salaris. Maar ik vind inderdaad dat je dan wel mag verwachten dat de service goed is voor 20%.... anders wordt het minder.

  4. Top | #294
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Locatie
    Assen
    Berichten
    56

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S@skia Bekijk Berichten
    En daar gaat het fout.....het is geen extraatje, het is hun salaris. Maar ik vind inderdaad dat je dan wel mag verwachten dat de service goed is voor 20%.... anders wordt het minder.
    Eigenlijk gaat het daar al fout, het is natuurlijk heel vreemd dat jij (als gast) verantwoordelijk bent voor hun salaris. Leuk zo'n erfenis van de drooglegging maar wel heel makkelijk voor de eigenaren.
    Natuurlijk verander je zo'n systeem niet zo maar dus blijven we gewoon tippen maar uiteindelijk klopt er natuurlijk niets van. Geef die mensen gewoon het salaris wat ze verdienen.

  5. Top | #295
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Als de service slecht is, is wel eens voorgekomen bij ons, geef ik niks.
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

  6. Top | #296
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Ik vind het ook lastig hoor. Vorige maand voelde ik me zelfs even beledigd. We kochten een broodje bij de Subway. Deze Subway zat bij een benzinestation. De dames achter de balie droegen een uniform van dat benzinestation. Maar verder leek de Subway een 'echt' filiaal. Ik wilde bij het afrekenen fooi geven, maar dat mochten ze niet aannemen. Ik had nog nooit meegemaakt dat iemand fooi weigerde. Ik voelde me echt een beetje rot. Voelde zelfs mijn wangen gloeien. Misschien was het de manier waarop. Het waren eigenlijk ook twee stomme trutten . Dus ik twijfelde al of ik wel of niet fooi zou geven....
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  7. Top | #297
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Bij Subway geef ik sowieso nooit fooi. Dat staat toch gewoon gelijk met fastfood en daar geef je toch ook geen fooi?

  8. Top | #298
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    In fastfood restaurants is het inderdaad niet gebruikelijk. Maar er staat over het algemeen wel een fooienpot. Idem bij de take-out.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 07-07-16 om 17:34. Reden: take-out

  9. Top | #299
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    545

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ritchie Bekijk Berichten
    Als de service slecht is, is wel eens voorgekomen bij ons, geef ik niks.
    Dan kan je beter 1 dollar geven. Als je niets geeft kunnen ze denken dat je het vergeten bent. Als je heel weinig geeft dan weten ze dat je niet tevreden was.

  10. Top | #300
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    75

    Standaard Re: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Wat geef je aan een pizza koerier dan? Iemand een idee?
    http://brandsmaatjes5.blogspot.com/

    2016 en 2014 Florida
    2012 Rondreis Las Vegas- Los Angeles- San Francisco





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •