Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 31 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 305

Onderwerp: Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Berichten
    9

    Standaard Fooien (tips, gratuity): Hoe en wat

    Hoeveel fooi geef je een kamermeisje en laat je elke dag achter of alleen bij vertrek uit het hotel?

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard

    IK laat elke dag 2 dollar achter voor het kamermeisje. Je kan ook kiezen om aan het eind van je vakantie geld achter te laten maar dan heb je grote kans dat het niet bij de persoon terecht komt die het grootste gedeelte van je tijd de kamer heeft schoongemaakt.

    Je merkt altijd wel dat ze gevoelig zijn voor een tip. Ze doen net iets meer in de kamer.

  3. Top | #3
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Assen
    Berichten
    1

    Standaard

    Wij doen het net zo. Elke dag 2 dollar op je kamer achterlaten.
    Dit jaar hebben we trouwens meegemaakt bij Extended Stay dat ze de fooi lieten liggen. Misschien een bepaald beleid van deze hotelketen?

    Gr. hekkie
    Weer terug van onze 10e reis naar Amerika

  4. Top | #4
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    rotterdam
    Berichten
    27

    Standaard fooi

    ik laat elke dag 1 dollar achter voor het kamermeisje en dan op de laatste dag geef ik wat extra's als ik tevreden ben

    groetjes toverfee

  5. Top | #5

    Standaard

    Wij doen meestal ieder een dollar das dus 2 dollar per dag. Ook kwak ik er wel eens wat kleingeld neer zodat mijn portemonee wat lichter word.Ook vergeet ik het wel eens want meestal doen wij rondreizen dus dan heb je er s'morgens ooit geen erg in.

  6. Top | #6
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard

    Ik laat de eerste dag meestal $5 achter (wij zijn een gezin van 5), omdat we vrijwel nooit genoeg handdoeken, dekens en dergelijke krijgen. Daarna twee dollar per dag, maar meestal hebben we aan het einde van de logeerpartij een enorme overvloed aan dekens en handdoeken .
    Laatst gewijzigd door Michael66; 30-04-12 om 18:09.

  7. Top | #7
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Lommel / Belgie
    Berichten
    2

    Standaard

    ik laat altijd 2 dollar achter.

    Niks geven vind ik een beetje kinderachtig omdat het ginds de gewoonte is, die mensen leven er daar van...

  8. Top | #8
    Regelmatige Bezoeker floridagek's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    22

    Standaard Fooien: Hoe en wat

    Ik weet dat het wel eens eerder besproken is maar helaas niet echt uitgebreid.Waneer geeft je bevoorbeeld bij ponderosa fooi want je moet vooraf afrekenen en kunnen er ook momenten zijn dat je iemand beledigd met een paar dollar.We gaan maandag vertrekken maar s`nachts denk ik pas aan dat soort dingen.
    Bedankt alvast
    kim

  9. Top | #9
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Fooien wat niet doen en wat wel.

    In de V.S. is het de gewoonte de tip op tafel te laten liggen, ook als je bv. naderhand bij de kassa moet afrekenen, of zelfs als je bij de ober aan tafel afrekent.
    Alleen bij een creditcard kun je de fooi gewoon erbij schrijven, als ze met de slip terugkomen.
    Het lijkt vreemd, om geld neer te leggen, en dan weg te gaan, maar dat is zo echt de gewoonte.
    Tip is in de V.S. een subsantieel deel van het loon, dus ze rekenen echt op zo'n 15 %.
    Eric

  10. Top | #10
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Virginia, USA
    Berichten
    284

    Standaard

    Bij een buffet, als je alleen drankjes bezorgd krijgt, is het gewoonte tussen de 10 en 15% te geven, zoals Eric zegt op de tafel achterlaten als je naar een kassa moet om te betalen.
    Als er aan tafel wordt afgerekend en je betaalt met een credit card kun je de tip of cash geven of op de credit card slip invullen. Als je helemaal cash betaalt geef je hem erbij inbegrepen natuurlijk.
    Bij volle bediening, dwz maaltijden worden naar je tafel gebracht, is 15 tot 20% de gewoonlijke tip.
    Ik betaal tenminste $1 tip tenzij mijn rekening minder dan $3 is, dan geef ik het kleingeld, dat ik terug krijg of 50 cent, afhankelijk van wat meer is.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •