Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 60

Onderwerp: Mei of Juli/Augustus

  1. Top | #21
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: weer/drukte augustus 2009 in Florida

    Niet gaan ;-) In den beginne zijn wij ook een keer of 3 in Augustus/September geweest en het is dan inderdaad bloedwarm, met een humidity van 90+%.
    En af en toe een stortbui van Olympisch kaliber, heftig en kort, zonder verkoeling te brengen.

    Voor ons een reden om ons in die periode niet meer te laten zien, en omdat er dan geen Bike Week is, natuurlijk :-)
    Maar ondanks dat hebben we ons toen ook goed vermaakt (het was nog in onze parkendagen), mits je op tijd even de verkoeling opzoekt en voldoende rust en drinkt.

    Voor en najaar blijft (vooral voorjaar) temperatuursgewijs natuurlijk het best, maar het is nooit een straf om naar Florida te gaan, welk seizoen dan ook.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  2. Top | #22
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: weer/drukte augustus 2009 in Florida

    Als ik naar het aantal mensen kijk hier op het forum, die in de zomervakantie gaan, zal het wel te doen zijn neem ik aan.
    Nu weet ik wel dat als je schoolgaande kids hebt, je bijna niet anders kunt, maar als het veel te warm/druk e.d. zou zijn, zouden mensen toch een andere vakantie kiezen lijt me
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  3. Top | #23
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Locatie
    Delfgauw
    Berichten
    63

    Standaard Re: Weer/drukte augustus 2009 in Florida

    Hallo,

    wij zijn afgelopen jaar eind juli, begin augustus met onze 3 kinderen (11,14en15) geweest en gaan dit jaar weer in dezelfde periode. Als je met schoolgaande kinderen wat langer wilt gaan dan heb je niet veel keus.

    Het is ons meegevallen met de warmte, echter wel je tempo aanpassen. We hebben alles kunnen doen wat we wilden in 3 weken tijd.

    Groetjes Erika

  4. Top | #24
    Florida Groupie reneefrankrijk's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Chateau Guibert, Frankrijk
    Berichten
    397

    Standaard Re: Weer/drukte augustus 2009 in Florida

    Ik vond de zomer ook te vochtig en heet. En te druk. Maar als je niet anders kunt dan zul je het moeten accepteren. Wij gaan in elk geval niet meer in de zomer.
    Maar onze kinderen hebben in februari 2 weken vrij en we mogen er een week aan vast plakken (wij kunnen tegenwoordig niet meer tussen april en november i.v.m. ons werk). Dus eigenlijk boffen we, vinden wij tenminste.


    www.schoutenjanssen.nl Florida in: 1986, 1992, 2000, 2008, 2010 en 2012

  5. Top | #25
    Vaste Bezoeker Hannah's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Berichten
    91

    Standaard Re: Weer/drukte augustus 2009 in Florida

    Wij zijn in mei (!!) vorig jaar geweest en hadden toen al dagen dat het echt 35 graden was. Voor ons geen pretje! Wij hebben 10 dagen Disneyparken gedaan en 35 graden (geen zuchtje wind) is dan echt niet lekker!
    Wij hebben daarom zelfs besloten februari eens te beproeven volgend jaar. Kijken hoe dat bevalt, want wij willen graag van de mooie details genieten en net lopen puffen de hele dag!
    Groeten Hannah!
    ryanenhannah.blogspot.nl

  6. Top | #26
    Vaste Bezoeker lisje's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Onkerzele, België - Cape Coral,Florida
    Berichten
    116

    Standaard Re: Weer/drukte augustus 2009 in Florida

    Hallo,
    Wij zijn vorig jaar eind juli geweest en het was toen idd op sommige dagen bloedheet maar wij hebben dit wel graag... Van regen hebben we toen maar 1 keer (van de 14 dagen)last gehad. Helaas was dit juist wanneer we in Animal kingdom waren.
    Dit jaar zijn we in februari en in april geweest en de temperatuur was een heel verschil. In februari was het op sommige momenten koud, hadden echt onze lange broek nodig. Helaas hadden we daar niet echt aan gedacht en waren we dus "verplicht" even te gaan shoppen ;-)... Vooral 's avonds was het heel fris.
    In april was de temp veel aangenamer. Maar toen heeft het wel 2 dagen (van de 7) geregend. En als ik zeg regen, is het regen. Het is toen rond 17h30 begonnen en het was om 23h nog bezig. Het kanaal achter onze villa was duidelijk meer opgevuld de volgende morgen.

    Deze zomer gaan we terug eind juli/begin augustus. Onze dochter van bijna 4 gaat dan ook mee en we nemen er de hete temps graag bij.

    grtz,
    Lisje
    Laatst gewijzigd door lisje; 17-05-09 om 21:21.
    Onze USA reizen:
    Rondreis Westkust USA ('07) - Rondreis Florida ('08) - Aankoop huis Cape Coral (feb '09) - Inrichten huis Cape Coral (maart '09) - Cape coral/Orlando (juli '09) - Cape Coral (jan '10) - Cape Coral (juli '10) - Cape Coral (dec/jan '10/'11) - Cape Coral/Orlando (juli '11) - Cape Coral (dec/jan '11/'12) - Fort Myers (dec/jan '12/'13) - Orlando/Cape Coral/Miami (jul/aug '15) - Cape Coral/Miami (dec/jan '16/'17) - Cape Coral/Orlando (jul '18) -
    Orlando/Cape Coral (dec/jan '19/'20)


  7. Top | #27
    Vaste Bezoeker an25's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    zaandijk
    Berichten
    68

    Standaard Re: Weer/drukte augustus 2009 in Florida

    Wij zijn al een paar keer in Juli /aug geweest ( schoolvakanties vanm de kids) en ja,het is warm ,maar wel goed uit te houden hoor. En soms een flinke onweersbui ( heftig maar kort). Van vliegjes of muggen hebben wij geen last gehad. Bij de attracties doen ze hun best om alles koel te houden. En overal is airco. Dit jaar gaan we weer!

  8. Top | #28
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Weer/drukte augustus 2009 in Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frankie48 Bekijk Berichten
    Destijds vertelde een winkelier aldaar dat we NIET in het hoogseizoen moesten komen(...)
    Ach. Zelf vind ik de regentijd de mooiste tijd. De manier waarop dagelijks de onbeduidende stapelwolkjes in no time tot tropische hoosbuien uitgroeien is een attractie op zich. 't Is natuurlijk wel wat ongemakkelijk want je wordt er nat van. In de droge tijd - voorjaar en wat daar voor winter doorgaat - is het klimaat beslist aangenamer. Maar als ik niet in het regenseizoen ga dan mis ik mijn plensbuien... ik denk dat ik een afwijking heb :wink:

  9. Top | #29

    Standaard Re: Weer/drukte augustus 2009 in Florida

    Wat voor muggenmelk is er dan aan te raden. Is die in Nederland niet te koop? Wij zijn ook redelijk gevoelig voor muggensteken.

  10. Top | #30
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Weer/drukte augustus 2009 in Florida

    Even de zoekfunctie gebruiken met het "tover"woord DEET en je vind er heel veel info over hier op het forum.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •