Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 60

Onderwerp: Mei of Juli/Augustus

  1. Top | #11
    Newbie
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Berichten
    8

    Standaard Re: Juni, juli of toch augustus??

    Hoi Njit,

    Dat topic heb ik inderdaad ook gelezen en tevens ook een paar reisverslagen van die periodes maar ik ben ook nieuwsgierig naar wat ervaringsadviezen:smile:

  2. Top | #12
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: Juni, juli of toch augustus??

    We zijn van 11 Juli tot 3 Augustus geweest. Op een enkele kleine bui na, droog, warm en geen stormen.
    Grz
    Ton
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

  3. Top | #13
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    189

    Standaard Re: Juni, juli of toch augustus??

    Wij geven de voorkeur aan juni en bij vertrek voor 17 juni ben je bij United mooi in prijs.

    Wij gaan volgend jaar voor de 3e keer en vinden juni/juli gewoon heerlijk. Warm, af en toe een bui maar dat stoort totaal niet.

  4. Top | #14

    Standaard Re: Juni, juli of toch augustus??

    Ik ben dit jaar in april, juli en september in Kisssimmee geweest en weet uit vroegere ervaringen dat juni het beste is.
    Goedkoper vliegen, nog niet te druk, minder kans op regen, niet te heet, niet zo vochtig en de prijzen zijn nog niet aangepast.
    Dit is mischien een topic voor een nieuw draadje:idea:
    April was het goedkoopste in winkels en restaurants, juli was veel duurder + 10 a 15% en in september was het weer wat goedkoper...
    Heel raar maar effectief zo!

  5. Top | #15
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Juni, juli of toch augustus??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door disney-golf Bekijk Berichten
    weet uit vroegere ervaringen dat juni het beste is.Minder kans op regen, niet te heet, niet zo vochtig.
    Mischien is het beter om voor het weer af te gaan op de statistieken in plaats van een paar persoonlijke waarnemingen. Zo is de gemiddelde dagtemperatuur in juni en juli gelijk maar is de luchtvochtigheid en de kans op regen in juli iets lager dan in juni, wat de meest vochtige maand is. De luchtvochtigheid zorgt er wel voor dat het benauwd heet kan worden. Omdat de regen in korte tijd en in grote hoeveelheden valt, verstoort het overigens je vakantie nauwelijks. Als voorbeeld; gemiddeld valt in Orlando in juni 186,5 mm regen tegen 71 mm bij ons.

    Voor wie meer over het klimaat in centraal Florida wil weten: http://www.weather.com/outlook/trave...omnav_business



  6. Top | #16

    Standaard Miami in juli/augustus

    Hoi allemaal,

    Ik wilde dit jaar op vakantie naar Miami met mijn vriendin.
    Vorig jaar zijn we niet op vakantie gegaan. Nu met dat extra geld dachten we laten we gek doen en naar Amerika gaan.

    Goed toch maar besloten voor Miami, omdat het lekker zonnig is en blabla de rest weten jullie ook wel :grin:. Nu kan ik boeken voor begin juli voor 9 dagen of eind augustus/begin september voor 2 weken voor dezelfde prijs.
    Wat raden jullie mij aan? Ik heb namelijk rond gekeken en blijkbaar regent het elke dag daar (meer in augustus) en in augustus heb je kans op hurricanes :???:.

    Wat raden jullie mij aan? Ik kan trouwens alleen in de zomermaanden i.v.m. school, werk enz...Tenzij jullie me een hele goede reden hebben om toch maar niet te gaan rond deze periode.

    Ik ben trouwens van plan om een auto te huren voor minimaal een week en de buurt eens te verkennen :sun:.

    Alvast bedankt,

    Happy86

  7. Top | #17
    Florida Groupie kol's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    319

    Standaard Re: Miami in juli/augustus

    Ik vind dat het niet zo heel veel uitmaakt. Juli en ook augustus en september zijn alledrie warm en vochtig. De regen beperkt zich meestal tot een flinke onweersbui in de middag. Het hurricane seizoen start op 1 juli en loopt t/m november. De top van het hurricaneseizoen ligt in augustus en september. Je kunt natuurlijk ook pech hebben en er een of meer in juli (of een andere maand) treffen. Helaas is dit nu nog niet te voorspellen. Ik denk dat de meeste mensen op dit forum zich niet laten afschrikken door de hurricanekans. Ik zelf ga liever in de zomer dan bijvoorbeeld in mei. Ik vind een onweersbui s'middags wel lekker. Veel mensen zullen hier weer anders over denken. Ieder heeft zo zijn voorkeur. Als ik zou moeten kiezen tussen 9 dagen en 14 dagen, dan ging ik er absoluut 14!!! Liefst natuurlijk langer. Als je een auto hebt (volgens mij echt een must) is er in de buurt veel te doen. Je zou bijvoorbeels naar Key Largo kunnen rijden om te snorkelen. Kijk dit forum maar eens goed door. Tips genoeg. Er zit een zoekfunctie bovenaan de bladzijde.

    Nicole

  8. Top | #18
    Regelmatige Bezoeker Julo's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    49

    Standaard Re: Miami in juli/augustus

    Ik was vorig jaar 2 weken begin juli was af en toe een regenbui maar voor de rest goed weer. Wat je wel hebt begin juli is de 4th of july party. Surfcomber Hotel poolparty. Dat is echt hellemaal geweldig. Moet je maar even kijken op youtube.

  9. Top | #19

    Standaard Weer/drukte augustus 2009 in Florida

    Hai,

    wij (gezin met 3 kinderen van 10/13/16 jaar oud) zijn mei vorig jaar naar Florida geweest : fantastische (meest mooie) vakantie ooit. Destijds vertelde een winkelier aldaar dat we NIET in het hoogseizoen moesten komen : het zou er erg warm/vochtig zijn met erg veel drukte (Amerikanen hebben dan schijnbaar enkele weken vakantie). Daarnaast zou er sprake zijn van veel muggen en vliegjes in bepaalde (natuur)parken. Wij zijn aan het overwegen om eind juli/begin augustus 3 ad 4 weken naar Florida te gaan. Heeft iemand goede/slechte ervaringen/tips ??

  10. Top | #20
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: weer/drukte augustus 2009 in Florida

    yep het is in augustus warm en vohtig met elke namiddag een hoosbui . En koop ginder een goede muggenmelk en je bent niet prikbaar voor muggen . Natuurlijk is het in de parken drukker als je in het laagseisoen gaat maar als je dit weet en je 3 a 4 weken hebt zou ik me er niet te druk over maken .



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •