Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 37 van de 69 EersteEerste ... 27353637383947 ... LaatsteLaatste
Resultaten 361 tot 370 van de 684

Onderwerp: Autohuur: Dollar Rent a Car

  1. Top | #361

    Standaard Re: Autohuur: Dollar

    Hallo Jeroen

    Bedankt, ik ga annuleren dat scheelt mij zeker 100 euro bij dollar.de
    410 ipv 511 voor 16 dagen huur van mid size SUV.

    grts,

    Johan

  2. Top | #362
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Autohuur: Dollar

    Yvet, als ik de voorwaarden naast elkaar houd (wat best makkelijk op die site gaat),
    zijn dat de aanvullende verzekering en de uninsured motorist protection (UMP) verzekering. Meer niet. De rest is gelijk.. trouwens, mijn vertaler gaf dit wel aan. :mrgreen:

    Ik zelf zou voor het 'Platin' pakket gaan om echt volledig vezekerd te zijn. De kans om een klappertje te maken met iemand die niet verzekerd is in Amerika, is naar mijn mening best reeel en dan heb je natuurlijk een volle tank er bij in zitten.

  3. Top | #363
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Autohuur: Dollar

    Wij hebben ook de Platin genomen. We namen bij USAReisen altijd All-Inclusive - een deuk is zo gemaakt.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #364
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Dollar

    Over de kleine lettertjes van de verzekeringen raken we niet snel uitgepraat. Veel 'eigen' interpretaties leiden tot verwarring. Ook de gedachte "als we alles nemen, zitten we zeker goed" zit vaak dwars bij het maken van de beste keuze. Ieder maakt natuurlijk zijn eigen keuze, maar het is wel handig om de keuze te maken op de juiste gronden. Wat misverstanden uit de laatste berichten toegelicht:

    Het maakt bij een deuk, of je er nu schuld aan hebt of niet, echt niet uit of je voor het Platinum pakket hebt gekozen of voor Inclusive vollkasko. Beide pakketten bieden bij schade dezelfde dekking. Het Super Spar pakket biedt voor een deuk of misschien totall-loss nog wel voldoende dekking, maar wijkt af omdat het verzekerd bedrag te laag is. Ik zou dat pakket nooit adviseren. Niet alleen de verzekering tegen de onverzekerde automobilisten ontbreekt, maar ook de onmisbare aanvullende verzekering. Dat betekent dat je slechts voor het wettelijk geldende bedrag in Florida bent verzekerd. Niet voldoende!

    Niet inbegrepen in Super Spar:
    Zusätzliche Haftpflichtversicherung, Nicht versicherter Autofahrerschutz, Alle “Zusatzfahrer”-Gebühren, Voller Tank bei Mietbeginn, GPS-Satellitennavigation (Garmin nuvi), Unfallversicherung, Notfallkrankheitsschutz, Kindersitz, Gebühr fur nicht volljährige Fahrer, Skiträger
    Het Inclusive volkasko pakket biedt ook heus de zelfde dekking bij onverzekerde bestuurders, waarom zou je dan voor een duur pakket kiezen? Inbegrepen in Vollkasko Pakket:
    Im Mietwagentarif inbegriffen: Unbegrenzte Kilometer, Schadenersatzverzichtsklausel, Zusätzliche Haftpflichtversicherung, Nicht versicherter AutofahrerschutzAlle Steuern sowie Flughafen- und örtliche Gebuhren
    Ingrepen in Platinum Pakket:

    Unbegrenzte Kilometer, Schadenersatzverzichtsklausel, Zusätzliche Haftpflichtversicherung, Nicht versicherter Autofahrerschutz
    Alle Steuern sowie Flughafen- und örtliche Gebuhren, Alle “Zusatzfahrer”-Gebühren, Voller Tank bei Mietbeginn, Unfallversicherung
    Het Platiunum pakket biedt je een dekking voor bijkomende schade na een ongeval. Geneeskundige kosten, bloed op je t-shirt, bril kapot enz.enz. In de regel zijn "wij" daar prima voor verzekerd via de reisverzekering. Bij een dubbele dekking hoef je nooit op een dubbele uitkering te rekenen, echt niet! Verzekeringstechnisch is het ook niet fijn om een dubbele dekking te hebben. De maatschappijen zullen proberen de schade op elkaar af te wentelen, en jij maar wachten.......:-k.

    Het Platinum pakket is bij uitstek geschikt als je met meer bestuurders reist. Ter plekke voor extra bestuurders betalen is immers duurder dan dit pakket. De tank benzine? Da's een kwestie van rekenen. In sommige gevallen kan je veel beter zelf de brandstof voor je rekening nemen. Vuistregel: hoe langer je gaat, hoe onvoordeliger het Platinum pakket is als het je om de 'gratis' tank brandstof gaat.

    Om op de vraag van Yvette terug te komen: Jullie gaan van 17/4 t/m 7/5, als ik me niet vergis. Welk pakket voor jullie voordeliger is, hangt af van de duur van de huur van de auto.

    Zijn jullie drie weken in Florida? Het verschil tussen Vollkasko en Platinum bij een midsize SUV is dan 200 euro. Stel de kosten van één tank benzine op 65 dollar. Pakweg, 44 euro! In jullie geval zou de keuze dan, uit prijstechnisch oogpunt op het Vollkasko Pakket moeten vallen. Je hebt immers vast al een doorlopende reisverzekering? Bij het ophalen betaal je via je cc voor de tank benzine. Je kunt de auto dan leeg inleveren. Er zijn hardnekkige verhalen op fora dat er ook nog steeds mensen zijn die de auto vol terug mogen brengen. In de voorwaarden van Dollar staat echter dat het niet meer wordt toegestaan om de auto zelf af te tanken. Het mag wel, maar ze brengen hoe dan ook, een tank in rekening.

    ZIjn jullie één week in Florida en wordt er verder gecruised? Dan is het verschil tussen Vollkasko en Platinum bij een midsize SUV 39 euro. In dat geval is het Platinum Pakket een goede keuze. Voor 5 euro verschil, kan je het risico op stijgende olieprijzen en dalende dollarkoersen niet nemen.
    Laatst gewijzigd door Teleton; 26-02-11 om 11:56. Reden: Info toegevoegd en case Yvette uitgewerkt



  5. Top | #365
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: Autohuur: Dollar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    Yvet, als ik de voorwaarden naast elkaar houd (wat best makkelijk op die site gaat),
    zijn dat de aanvullende verzekering en de uninsured motorist protection (UMP) verzekering. Meer niet. De rest is gelijk.. trouwens, mijn vertaler gaf dit wel aan. :mrgreen:
    Dank je wel voor de hulp, mij vertaler werkte dus wel.....
    Er werd namelijk aanvullende verzekering vertaald, leuk maar dan heb ik nog geen info (welke aanvullende verzekeringen?? sommige moet je hebben sommige niet).
    Maar ik heb inmiddels begrepen dat het om aanvullende verzekering LIS/EP gaat.
    En daar heb ik wat aan, ik ben nog van de oude stempel waar vroeger gewoon CDW en LIS werden aangegeven nu wordt het volledig uitgeschreven (nog steeds te begrijpen) of gewoon een ander naampje gegeven. Vandaar de verwarring.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Het Super Spar pakket biedt voor een deuk of misschien totall-loss nog wel voldoende dekking, maar wijkt af omdat het verzekerd bedrag te laag is. Ik zou dat pakket nooit adviseren. Niet alleen de verzekering tegen de onverzekerde automobilisten ontbreekt, maar ook de onmisbare aanvullende verzekering. Dat betekent dat je slechts voor het wettelijk geldende bedrag in Florida bent verzekerd. Niet voldoende!

    Het Inclusive volkasko pakket biedt ook heus de zelfde dekking bij onverzekerde bestuurders, waarom zou je dan voor een duur pakket kiezen?
    Dank je Ton,
    Idd nu werd het helemaal duidelijk weer.
    Het goedkoopste pakket is idd nooit nemen omdat je dan te weinig verzekerd bent.
    Wat een gewoonte dier ben ik toch, eerst deed ik het allemaal uit de reisgids en daar stonden dus idd alle verzekeringen genoemd (CDW,LIS enz enz) en toen gingen we over naar usareisen.de dat was even puzzelen maar dat hadden we inmiddels ook door en dan nu weer naar andere sites (weer andere naampjes en andere uitleg) maakte het even onoverzichtelijk.
    Maar eigenlijk best dom (jaja ik geef het zelf toe) als ik bij de 1 niet het meest voordelige pakket neem waarom dan bij de ander wel, er veranderd dikwijls helemaal niks binnen de pakketten (maar het evrgelijken is moeilijker vandaar de verwarring).

    Wij gaan zelf idd altijd voor het middelste pakket of voor het duurste pakket.
    Idd is dit afhankelijk van de huurperiode en het verschil tussen beide omdat voor ons alleen de tank benzine het verschil maakt.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Om op de vraag van Yvette terug te komen: Jullie gaan van 17/4 t/m 7/5, als ik me niet vergis. Welk pakket voor jullie voordeliger is, hangt af van de duur van de huur van de auto.

    Zijn jullie drie weken in Florida? Het verschil tussen Vollkasko en Platinum bij een midsize SUV is dan 200 euro. Stel de kosten van één tank benzine op 65 dollar. Pakweg, 44 euro! In jullie geval zou de keuze dan, uit prijstechnisch oogpunt op het Vollkasko Pakket moeten vallen. Je hebt immers vast al een doorlopende reisverzekering? Bij het ophalen betaal je via je cc voor de tank benzine. Je kunt de auto dan leeg inleveren. Er zijn hardnekkige verhalen op fora dat er ook nog steeds mensen zijn die de auto vol terug mogen brengen. In de voorwaarden van Dollar staat echter dat het niet meer wordt toegestaan om de auto zelf af te tanken. Het mag wel, maar ze brengen hoe dan ook, een tank in rekening.

    ZIjn jullie één week in Florida en wordt er verder gecruised? Dan is het verschil tussen Vollkasko en Platinum bij een midsize SUV 39 euro. In dat geval is het Platinum Pakket een goede keuze. Voor 5 euro verschil, kan je het risico op stijgende olieprijzen en dalende dollarkoersen niet nemen.
    Wouw wat een geheugen, het is idd bijna 100% goed de data.
    Wij gaan van 15 April - 7 Mei.
    Maar we gaan eerst naar Californië toe en komen pas de 24-ste naar Florida.
    Dat maakt het verschil tussen Vollkasko en Platinum maar €53 en dus gaan we voor het gemak van het platinum pakket.

    Maar inmiddels ook een hele goede tip gekregen van een heel erg betrouwbaar iemand:mrgreen: voor Alamo en het ziet er naar uit dat ik daar voor €9 meer dan het Vollkasko van Dollar een platinum pakket heb.
    Bijna een no-brainer dus!!!

    Super bedankt voor jullie hulp!!!

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  6. Top | #366

    Standaard Re: Autohuur: Dollar

    Hallo Yvet

    De tip van Alamo levert ons bijna 200 euro op, bij USAreisen 518 euro, bij Alamo 324 euro beide een midsize SUV voor 16dgn:lol::lol:

    grts,

    Johan

  7. Top | #367
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Autohuur: Dollar

    Mijn ervaring met de klantenservice van Dollar.de is niet best.
    1e vraag over dropoff charge, maand geleden gesteld, bevestiging ontvangen, maar geen antwoord.
    2e vraag over verschil in tarief ook al 3 weken geleden, bevestiging ontvangen en nog geen antwoord.

    Iemand gelijke ervaringen?
    Knaapje

  8. Top | #368
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Autohuur: Dollar

    Als ik zo lang moest wachten op een email, ging ik toch echt bellen.
    Met Dollar.com betere ervaringen, die reageren binnen een paar dagen.

  9. Top | #369
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: Autohuur: Dollar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    Mijn ervaring met de klantenservice van Dollar.de is niet best.
    1e vraag over dropoff charge, maand geleden gesteld, bevestiging ontvangen, maar geen antwoord.
    2e vraag over verschil in tarief ook al 3 weken geleden, bevestiging ontvangen en nog geen antwoord.

    Iemand gelijke ervaringen?
    Knaapje
    Als het zo lang zou duren dan had ik allang op een andere manier contact gezocht.
    Ik ben niet zo heel erg geduldig.....

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  10. Top | #370

    Standaard Re: Autohuur: Dollar

    Zijn de prijzen weer aan het stijgen? 1 a 2 weken geleden was een Dodge challenger voor 15 dagen (begin juni) volgens mij onder de 300 euro bij dollar.de Nu is deze alweer 390 euro en bij usareisen.de is die 380 euro.

    Ik twijfel nu een beetje of ik moet boeken (voordat ie verder stijgt) of toch even moet wachten (wellicht daalt ie weer). Waar deze enorme schommeling vandaan komt snap ik niet zo goed, want de dollar is maar 2cent gestegen sindsdien.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •