Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 57 van de 69 EersteEerste ... 747555657585967 ... LaatsteLaatste
Resultaten 561 tot 570 van de 684

Onderwerp: Autohuur: Dollar Rent a Car

  1. Top | #561
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Autohuur: Dollar

    Dit jaar weer bij Dollar op MCO via Expedia.nl een auto gehuurd.
    Een compact, maar met een "klantenpas" en een van internet geplukte upgrade coupon, een intermediate gekregen.

    Ik kon zonder problemen doorlopen naar de garage, net als 2 jaar geleden in JAX trouwens.
    Alles werd, zonder verder vragen of aandringen vlot afgehandeld, ik moest alleen de benzine betalen.
    Vreemdgenoeg bleek mij later dat ik ongeveer maar 3/4 van de tankinhoud had betaald.
    De agent liep met mij mee naar een rij auto's en zei dat ik daaruit een kon uitzoeken.
    De keuze werd een Ford Fusion (Mondeo), weliswaar zo'n 1 1/2 jaar oud, maar superluxe uitgevoerd. Leer, el. verstelbare stoelen, goed audiosysteem enz.
    Ook het terugbrengen verliep vlot. Er werd even om de auto gelopen, de km.stand genoteerd en de 0-bon overhandigd.

    Al met al een verademing in vergelijking met wat anderen bijv. met Alamo op MCO ervaren.
    Wel een toevoeging, ik heb zelf een toll-transponder. Het toll-systeem van Dollar is niet bepaald goedkoop.

  2. Top | #562
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Dollar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten

    Al met al een verademing in vergelijking met wat anderen bijv. met Alamo op MCO ervaren.
    Nou.....nu moeten we het ook niet overdrijven hoor. Bij beide verhuurders gaat het immers in de regel prima, maar (zoals overal waar gewerkt wordt) er loopt ook wel eens iets helemaal mis waarbij de onbekendheid met het systeem van de huurder, geen onbelangrijke rol speelt.



  3. Top | #563
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Autohuur: Dollar

    Ondertussen bij Alamo, Dollar, Budget en National gehuurd, alles op MCO. Eerlijk gezegd hebben we nog nooit "gedoe" gehad. Je kan wel eens pech hebben maar volgens mij zijn er geen "slechte" verhuurders.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  4. Top | #564
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Autohuur: Dollar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Nou.....nu moeten we het ook niet overdrijven hoor. Bij beide verhuurders gaat het immers in de regel prima, maar (zoals overal waar gewerkt wordt) er loopt ook wel eens iets helemaal mis waarbij de onbekendheid met het systeem van de huurder, geen onbelangrijke rol speelt.
    Dat laatste kan zeker bijdragen aan de ondervonden problemen.
    Ik wil ook niet beweren, dat er bij Dollar nooit iets fout gaat, maar als je dan toch op dit forum diverse keren leest over de negatieve ervaringen van anderen met name met doorzeugende medewerkers van Alamo, dan is het toch een verademing, dat je zelf bij Dollar gewoon vlot en correct geholpen wordt.
    Vorig jaar op MIA trouwens met Alamo, dezelfde goede ervaring.
    De medewerker keek op de reservering en zei alleen dat alles had behalve de Roadside service of ik die wou hebben. Na mijn "dank U" werd er verder ook niet meer over doorgezeurd. Ook op JAX een zelfde goede ervaring met Alamo. Ik weet dus dat het daar ook kan.

  5. Top | #565
    Vaste Bezoeker rogzwanenburg's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Berichten
    57

    Standaard Re: Autohuur: Dollar

    ook wij hebben in augustus een auto gehuurd bij dollar in miami.
    inderdaad geen geleur om extra's er bij te verkopen en achter af geen extra verrassingen van de creditcard
    afgeschreven wat vorig jaar door budget wel werd gedaan.
    zij hadden dus wel heel snikkie ons laten tekenen voor extra's die overbodig waren maar waar je
    als je voor het eerst in de usa komt ook niet echt kundig in ben!

  6. Top | #566
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Autohuur: Dollar

    wij hebben deze keer voor het eerst bij Dollar gehuurt
    normaal huren wij altijd bij Alamo
    de reden van de switch was enkel alleen van uit het praktische
    we vlogen op key west, en alamo heeft daar geen bali op het `vliegveld`
    maar ruim 4km daar vandaan
    we zijn over Dollar ook heel tevreden, geen gezeur over de extras
    er werd wel automatisch het tolsysteem in rekening gebracht, wat overigens wel erg duur is vind ik
    toen ik de beste man uit legde dat onze route niet over tolwegen liep
    en ik dus het tolsysteem er niet bij wou
    vroeg hij of ik hier zeker van was,en beaamde dat ik daar idd gelijk in had
    en corrigeerde netjes
    ook was het gehuurde automodel niet aanwezig, en kregen we 2x gratis upgrade
    normaal op MCO en ATL bij alamo mag je de auto zelf uitzoeken, nu kregen we bij Dollar op keywest er een toegewezen
    weet natuurlijk niet of dat altijd bij Dollar zo is..
    wij hebben er in iedergeval een goede ervaring mee nu
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  7. Top | #567
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Dollar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rogzwanenburg Bekijk Berichten
    zij hadden dus wel heel snikkie ons laten tekenen voor extra's die overbodig waren maar waar je
    als je voor het eerst in de usa komt ook niet echt kundig in ben!
    Hmmmm....ondertekenen doe je zelf, toch? Wat is er dan 'snikkie' aan? En als je ergens niet kundig in bent, of je begrijpt iets niet dan gaan er toch allerlei alarmbellen rinkelen om juist niet te tekenen?

    Er was ooit een tijd (lang, lang geleden...)waarin er regelmatig misbruik van de onwetendheid/domheid van de huurder werd gemaakt. Verhuurbedrijven hebben helemaal geen zin in gedoe en negatieve publiciteit, dus is er aan de balie in de afgelopen jaren wel het een en 't ander veranderd. Er kwamen speciale pakketten voor Europese huurders en overzichtelijke, gemakkelijk leesbare contracten. Probleem is dat de eenvoudige baliemedewerker de hele dag contracten staat te maken voor Amerikaanse huurders zodat deze van 'ons' systeem de ballen verstand heeft. Sommigen vinden dat die medewerker zich volledig aan 'onze' gewoonten moet aanpassen. Anderen vinden dat de buitenlandse huurder zich ook wel een klein beetje mag verdiepen in het contract dat hij ter plekke aangaat, zodat 'ie wel degelijk weet waarvoor hij zijn handtekning zet. In de meeste gevallen loopt de autohuur goed af, zie de recente berichten hierover op dit forum.

    Ik kan me gelukkig de tijd niet heugen dat er hier werkelijk een vorm van oplichting of misbruik werd gemeld. Een forumlid kwam er ooit beslist niet doorheen aan de balie van Alamo toen zij extra kosten in rekening gebracht kreeg. Zij reclameerde, werd buitengewoon slecht behandeld en verzuimde helaas voet bij stuk te houden. Helaas voor haar is dit een hele vervelende, uitzonderlijke situatie. Andere 'toestanden' zijn bij mijn weten niet gerapporteerd.

    Sommige medewerkers van autohuurbedrijven zullen ver gaan om je iets extra's te verkopen. Het is inherent aan het provisiesysteem waarin zij werken. Deze slimpies aan de balie zullen zich maar al te graag beroepen op een misverstandje. Gelukkig is daar dan de schriftelijke huurovereenkomst waarin alle afspraken zijn vastgelegd. Te vaak tekenen huurders maar raak om dan achteraf te merken dat hunhandtekening veel te gemakkelijk is gezet, zonder enige controle en vooral zonder na te denken. Gevolg; stampij op fora want dan is het ineens 'snikkie' gebeurd terwijl de voorwaarden en de bedragen met koeienletters op het contract staan genoemd, vlak naast de paraaf en de handtekening van de slaapkop die stond te suffen toen hij het contract aanging. Dat lijkt mij toch echt niet 'snikkie' van de baliemedewerker of de verhuurder maar gewoon een beetje dom van de huurder............



  8. Top | #568

    Standaard Autoverhuur Dollar en Tollwegen

    Wij gaan 4 weken naar Amerika. We hebben een auto gehuurd bij Dollar. We vertrekken in Atlanta en rijden zo naar Florida, de auto wordt terug ingeleverd in Orlando.
    Ik begrijp niet goed hoe het zijn met het tollsysteem. Wat is het voordeligste voor ons?

    Groetjes
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-03-13 om 01:45. Reden: font

  9. Top | #569
    Florida Groupie Hans uit Koekelare's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Locatie
    Koekelare, Belgium
    Berichten
    390

    Standaard Re: Autoverhuur Dollar en Tollwegen

    Ik denk dat je best een mini sunpass aanschaft zodra je in Florida aankomt en direct activeert op nummerplaat met je cc.
    Of dat er misschien iemand 1 sunpass al kan meebrengen vanuit Florida voor je.
    Love to Travel

  10. Top | #570
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: Autoverhuur Dollar en Tollwegen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robeninge Bekijk Berichten
    We vertrekken in Atlanta en rijden zo naar Florida, de auto wordt terug ingeleverd in Orlando. Ik begrijp niet goed hoe het zijn met het tollsysteem. Wat is het voordeligste voor ons?
    Ik neem aan dat je je route een beetje hebt voorbereid en dus weet hoeveel tolwegen je onderweg gaat tegenkomen. Heb zelf jaren gewoon gebruik gemaakt van de Cash-Lanes bij de tolpoorten, sinds vorig jaar maak ik echter gebruik van de Toll-by-Plate ( heet bij iedere verhuurder anders ) optie. Het voordeel is dat je gewoon lekker relaxed kan 'cruisen' en niet iedere keer moet stoppen om die muntjes in die bak te keilen. De SunPass-sticker die Hans Uit Koekelaere noemt is natuurlijk ook wel een optie, maar niet echt handig als je op een bepaald moment opeens je auto moet omruilen (ivm defect bv).

    Wat voor advies kreeg je bv van de organisatie waarbij je hebt geboekt ?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-03-13 om 01:45. Reden: font
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •