Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 61 van de 69 EersteEerste ... 11515960616263 ... LaatsteLaatste
Resultaten 601 tot 610 van de 684

Onderwerp: Autohuur: Dollar Rent a Car

  1. Top | #601
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Ervaringen met dollar rent a car

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mammatina Bekijk Berichten
    We hebben een autoverhuur bedrijf gevonden en die heet Dollar rent a car.
    Misschien is het goed om even de link te plaatsen die je gebruikt. Het is namelijk niet verstandig om via dollar.com te boeken en het is nu niet duidelijk of je dat wellicht overweegt. Je huurt in dat geval volgens de Amerikaanse tarieven en dat is niet verstandig. Veel slimmer is het om een prijsvergelijking te maken op basis van de paketten voor de europese huurders. Er zijn aanzienlijke prijsverschillen per aanbieder. Het kost je dus even wat tijd om de aanbieders (brokers en verhuurders) met elkaar te vergelijken. Je kunt de uitkomst natuurlijk altijd nog even door de medeforummers laten toetsen.

    Verder zou ik, als ik jou was, nog eens even goed nagaan of je wel met 7 personen en hun bagage in een Dodge Caravan of soortgelijk model past. Afhankelijk van je reisgezelschap zou het best eens kunnen zijn dat er betere opties zijn; denk bijvoorbeeld aan het huren van twee midsize suv's.



  2. Top | #602
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: Ervaringen met dollar rent a car

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Verder zou ik, als ik jou was, nog eens even goed nagaan of je wel met 7 personen en hun bagage in een Dodge Caravan of soortgelijk model past.
    Inderdaad daar heeft Teleton gelijk in, als je alle 7-zitplaatsen van de Crand Caravan/Town & Country gebruikt blijft er maar bar weinig bagageruimte over, ondanks dit op onderstaande foto niet zo lijkt :

    http://i15.photobucket.com/albums/a3...4/Rearview.jpg

    En ja, zowel Teleton als ik hebben ervaring met deze auto ;-)
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-05-14 om 21:58. Reden: link ipv te grote foto
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  3. Top | #603
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Berichten
    19

    Standaard Re: Ervaringen met dollar rent a car

    Bedankt voor jullie antwoorden.
    De dodge zelf is puur voor het rijden daar, niet voor de bagage.
    Wij worden vanaf het vliegveld opgehaald door een busje van het hotel.
    Ik zal eens kijken of ik de link kan vinden.

  4. Top | #604
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Ervaringen met dollar rent a car

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mammatina Bekijk Berichten
    De dodge zelf is puur voor het rijden daar, niet voor de bagage.
    En hoe is de samenstelling van jullie groep dan? 7 volwassenen? En gaan jullie er alleen maar hele kleine ritjes mee maken?



  5. Top | #605
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Berichten
    19

    Standaard Re: Autohuur: Dollar Rent a Car

    Wij gaan met 4 volwassenen en onze kids zijn 8 (twins) en 4.
    We willen niet echt hele grote afstanden rijden.
    Ik denk dat Anna maria Island de grootste afstand is die we willen rijden.
    Verder is het gewoon handig als je op de parken bent en je kan gaan en staan waar je wilt
    zonder afhankelijk te zijn van een busje dat je op bepaalde tijden haalt en brengt.
    Schoonmoeder loopt ook niet helemaal super meer dus voor dit soort dingen zeg maar.

  6. Top | #606
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Berichten
    19

    Standaard Re: Autohuur: Dollar Rent a Car

    Vergeet nog te melden dat ik de enigste ben met een rijbewijs dus 2 auto's dat gaat niet.

  7. Top | #607
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Autohuur: Dollar Rent a Car

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mammatina Bekijk Berichten
    Wij gaan met 4 volwassenen en onze kids zijn 8 (twins) en 4.
    Doorgaans hebben zulke auto's 4 riante stoelen en een bankje voor de kids. Mits je geen lange tochten maakt, moet dat wel lukken. De twins zullen toch nog niet van die hele lange benen hebben? En voor wat betreft de boeking: weet je zeker dat je dit boekt bij een verhuurder/broker die de "europese" voorwaarden hanteert?



  8. Top | #608

    Standaard Re: Ervaringen met dollar rent a car

    Hallo Mammatina,
    Ik heb eindelijk dit forum gevonden. Zo ook de link voor het transport: https://www.orlandocarriers.com/index.php
    Deze gaat zowel vanaf Sanfort als van International. Dus super. Je hebt ook Mears, maar die is toch wat duurder!!

  9. Top | #609
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Berichten
    19

    Standaard Re: Ervaringen met dollar rent a car

    Hey Marretje ik heb het gezien ja.Was vorige maand toch helemaal top met carriers? Ging super!
    Maar dat zoeken laat ik aan jouw over ;-)

  10. Top | #610
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Berichten
    17

    Standaard Boete tolweg dollar rent a car

    Van 22 juli tot 12 augustus heb ik een huurauto gehuurd via Expedia bij dollar rent a car. Nu we na een heerlijke vakantie weer thuis zijn lag er twee weken geleden een boete van Dollar rent a car op de deurmat. Ik zou bij 3 tolwegen niet betaald hebben. De boete is $48,34 en inmiddels al van de credit card afgeschreven. Na enig speurwerk kwam ik er achter dat deze tolwegen in de buurt van Miami zijn. Ik ben daar helemaal niet geweest. Ik ben de hele vakantie in de buurt van Orlando geweest. Vreemd dus. Dus heb ik een mailtje geschreven naar Dollar. Dollar ziet het probleem niet zo want ik krijg een mailtje terug waarin in er op gewezen wordt dat ik de prepaid toll heb afgewezen. (hebben ze dan überhaupt de mail wel gelezen?)

    Dus vanmiddag er nog maar weer een mailtje aan gewaagd. Ik had alle papieren van de autohuur bewaard, dus die er maar eens bij gepakt. Wat blijkt nu: op het huur contract staat een andere licence plate nummer dan de huurauto die ik gehad heb. Ik had nog een aantal foto's van de vakantie waar de huur auto op stond en de nummerplaten verschillen dus met het huurcontract en de boetes. Het lijkt er niet eens op. Dus heb ik dollar daar maar eens op gewezen in de email. Alle bewijsstukken: huurcontract, bonnetjes, foto's van de gehuurde auto allemaal opgestuurd. Daarnaast ook nog een uitdraai van mijn creditcard statements gemaakt. Die bewijzen dat ik helemaal niet in de buurt van Miami was op de dagen dat ik de boetes zou hebben gekregen. Vandaag meteen weer bericht terug gehad:

    Please accept our sincere apology for any misunderstanding of the toll and administrative fee assessed on your recently completed rental. Unfortunately we at customer service are unable to remove a violation charge. If you feel you have been charged incorrectly or you would like further details about the violation or administrative fee, please contact ATS at 877-759-5823 or www.rentalcarticket.com.

    Thank you once again, Ms. A., for taking the time to notify us of this situation. We look forward to serving you again soon at Dollar Rent A Car.

    Sincerely,

    xxxx
    Customer Service Representative
    Persoonlijk vind ik dat ze zich er makkelijk van af maken door je door te verwijzen naar de ATS. Volgens mij ligt de fout bij dollar. Misschien is er een verkeerde barcode op de auto geplakt. Deze scannen ze namelijk altijd als je de garage verlaat en dan controleren ze je rijbewijs. Hoe kunnen ze mij in hemelsnaam een andere auto meegeven dan op het bonnetje staat. Ik heb er echt nooit bij stil gestaan om het bonnetje te controleren met het nummerbord. Is blijkbaar wel nodig gezien mijn recente ervaring. Dus medeforumers wees gewaarschuwd voor deze praktijken.

    Dit is me een aantal jaren geleden trouwens ook al eens overkomen. Toen heb ik ook een mailtje geschreven naar customer care van Dollar en ik kreeg het bedrag direct terug gestort op mijn creditcard. Ik had nu dan ook hetzelfde verwacht van Dollar

    Ik trouwens nog contact zoeken met de ATS. Ben benieuw wat ze te zeggen hebben. Ik ben bang dat het een kastje naar de muur verhaal gaat worden. Zijn er no mensen op het forum die soortgelijke problemen hebben gehad met dollar rent a car?
    Laatst gewijzigd door Njit; 23-09-14 om 21:21. Reden: namen verwijderd



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •