Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24

Onderwerp: Reisschema SveneHans: Orlando - Orlando

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker svenehans's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    86

    Standaard Reisschema SveneHans: Orlando - Orlando

    Gisteren de envelop met reisbescheiden ontvangen. Het gaat nu allemaal lekker vlot; gaan op 28 september weg. Hebben een bungalow in de buurt van Orlando, dus dat wordt onze uitvalsbasis. Hoog tijd om te beginnen met een reisschema; ik ben erg benieuwd naar jullie tips en adviezen!

    Het is de bedoeling om die special internet offer van Universal te gebruiken in de eerste week (unlimited toegang bij 3 parken als ik het goed heb begrepen).

    28/09 Reis en aankomst Orlando
    29/09 Acclimatiseren; verkennen en inkopen
    30/09 Islands of Adventure
    01/10 Universal Studios (Halloween Horror Night)
    02/10 Relax & Shop-dag -> Outlet stores
    03/10 "Best of" Islands of Adventure / Universal Studio's
    04/10 Gatorland
    05/10 Disney's Hollywood Studios (Evening Extra Magic Hours)
    06/10 Magic Kingdom (is extra lang geopend deze dag)
    07/10 "Excursiedag", dus bv naar strand of zo.
    08/10 SeaWorld
    09/10 Cape Canaveral
    10/10 Nog een "excursiedag"; stad o.i.d. bewerken
    11/10 Shopdag -> Outlet Stores #2
    12/10 Terugreis

    V.w.b. de "excursiedagen" zat ik er aan te denken om wat van de omgeving te gaan zien/ stad te bezoeken. Een aantal van de tips opvolgen die op het forum staan (top 10-tiplijst).

    Nogmaals; ik ben benieuwd! Bedankt allemaal alvast voor het lezen en meedenken!
    Laatst gewijzigd door svenehans; 07-08-08 om 19:49. Reden: Zat toch te weinig Disney in programma
    Washington DC - April 2006
    New York City & Washington DC - mei 2007
    Orlando Fl - sept/okt 2008 en dec 2009
    Colorado, Utah, Arizona and New Mexico - mei 2010

  2. Top | #2
    Vaste Bezoeker svenehans's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    86

    Standaard Re: Reisschema SveneHans: Orlando - Orlando

    Post gehad van het AFV! De vouchers voor auto en bungalow zijn ook binnen... ticket is e-ticket, dus die niet. Inmiddels is het aftellen verder dus begonnen... 50 dagen te gaan! Kijk er enorm naar uit! Nu het schema dus nog (definitief) vaststellen, en dan de tickets -voor zover nodig- regelen vanuit Nederland!
    Washington DC - April 2006
    New York City & Washington DC - mei 2007
    Orlando Fl - sept/okt 2008 en dec 2009
    Colorado, Utah, Arizona and New Mexico - mei 2010

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker svenehans's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    86

    Standaard Re: Reisschema SveneHans: Orlando - Orlando

    Misschien is mijn schema wel een standaard-schema voor iemand die naar Orlando gaat, maar ik zit zelf toch nog altijd te dubben of dit een verstandig schema is. Misschien iemand die er al vaker is geweest tips/ aanbevelingen?

    Binnenkort dan ook eens beginnen aan de entreekaarten, lijkt mij. Over 6,5 week is het zo ver.... ! \o/
    Washington DC - April 2006
    New York City & Washington DC - mei 2007
    Orlando Fl - sept/okt 2008 en dec 2009
    Colorado, Utah, Arizona and New Mexico - mei 2010

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker BroWorld's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Berichten
    100

    Standaard Re: Reisschema SveneHans: Orlando - Orlando

    Je neemt in ieder geval de tijd om alles te bekijken en niet 2 parken op een dag, want dat is te veel als je er nog niet bent geweest vind ik.

    Wellicht dat het leuk is om seaworld en Cape canaveral om te draaien.
    Op dit moment staat er een launch in de planning op 8 oktober is wel om 1:34 Am, dus in de nacht. Is maar een tip, als je de kans hebt kan ik het zeker aanraden, blijf wel de website van NASA in de gaten houden er wordt nogal eens geschoven met de data.

    Verder heb je denk ik een leuk en uitvoerbaar schema.


    Date: Oct. 8 +
    Mission: STS-125
    Launch Vehicle: Space Shuttle Atlantis
    Launch Site: Kennedy Space Center - Launch Pad 39A
    Launch Time: 1:34 a.m. EDT
    Description: Space Shuttle Atlantis will fly seven astronauts into space for the fifth and final servicing mission to the Hubble Space Telescope. During the 11-day flight, the crew will repair and improve the observatory's capabilities through 2013.

  5. Top | #5
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisschema SveneHans: Orlando - Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svenehans Bekijk Berichten
    Misschien iemand die er al vaker is geweest tips/ aanbevelingen?Binnenkort dan ook eens beginnen aan de entreekaarten, lijkt mij. Over 6,5 week is het zo ver.... ! \o/
    Mmmmm, zolang jij je goed voelt bij het schema, is er toch niets aan de hand? De praktijk wijst uit dat er altijd wel weer iets wijzigt, door drukte, vermoeidheid of het weer.

    Zo te zien heb je er over nagedacht, je kunt de volgorde wisselen, maar het is maar de vraag of het dan "beter" wordt. Voor wat het waard is, denk ik even hardop met je mee:

    Als je aan de tickets gaat beginnen, kijk dan naar de Seworld/Universal combi. Deze is 14 (correctie 7 dagen geldig) dagen geldig zodat je wellicht de dagen die je naar deze parken gaat, wat beter kunt spreiden. Je gaat nu binnen vier dagen drie keer naar Universal.......Oeps ben in de war met Busch Gardens Seaworld combiticket, dit ticket is wel 14 dagen geldig)

    Je hebt het Disneygehalte kennelijk al eens bijgesteld...., persoonlijk vindt ik dat er nog wel 2 parken bij kunnen#-o. Tot slot mis ik een van de zwemparken op een relaxdag. Wij hebben ze zelf eigenlijk ook vrij "laat" ontdekt, want het trok ons totaal niet. Inmiddels gebruiken we ze echt als een relaxdag en we vinden het geweldig.

    Spaceshuttle lancering is onvergetelijk, zou ik zeker proberen.
    Laatst gewijzigd door Teleton; 14-08-08 om 15:36. Reden: Excuses. Seaworld/Universal combi 7 dagen geldig, Seaworld/Busch Gardenscombi 14 dagen geldig.



  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker svenehans's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    86

    Standaard Re: Reisschema SveneHans: Orlando - Orlando

    Inderdaad! Die shuttle-lancering komt zeker op de planning! Op de één of andere manier was ik er van uit gegaan dat er geen lancering gepland stond. Maar dus wel! Iemand tips en/ of ervaringen voor een goede plek om dat te gaan bekijken (zie op internet verschillende plekken... Titusville wordt genoemd?)

    De Universal-parken zitten in de eerste week vanwege de $99-aanbieding. Na eerste entree is dat nog 6 dagen geldig, dus dacht daarom alles in die eerste week te doen. En dan 'maar' een los Seaworld-ticket er bij. Zelf zou ik wel graag naar een waterpark gaan, maar kan mijn reispartner nog niet zo ver krijgen.

    Wat de Disney-parken betreft (en ik neem aan dat er in dit forum voldoende over te vinden is, maar moet er nog aan beginnen) zal er een optie bestaan voor een ticket voor bijvoorbeeld een week, waarin je verschillende parken binnen kan? Dan kan er toch nog e.e.a. geschoven worden en eventueel nog een Disney-park er bij...

    Inmiddels ben ik er wel achter dat hoe lang je ook gaat, je per definitie tijd te kort komt... ;-) Maar als het goed bevalt (en dat gaat het ongetwijfeld doen), des te meer reden om wellicht nog een keer te gaan!

    BroWorld en Teleton; echt enorm bedankt voor het meedenken! Ik ben er erg blij mee, want was wat onzeker...
    Laatst gewijzigd door svenehans; 14-08-08 om 12:31.
    Washington DC - April 2006
    New York City & Washington DC - mei 2007
    Orlando Fl - sept/okt 2008 en dec 2009
    Colorado, Utah, Arizona and New Mexico - mei 2010

  7. Top | #7
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Reisschema SveneHans: Orlando - Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svenehans Bekijk Berichten
    Wat de Disney-parken betreft (en ik neem aan dat er in dit forum voldoende over te vinden is, maar moet er nog aan beginnen) zal er een optie bestaan voor een ticket voor bijvoorbeeld een week, waarin je verschillende parken binnen kan? Dan kan er toch nog e.e.a. geschoven worden en eventueel nog een Disney-park er bij...
    De Magic Your Way Disney-tickets verlopen 14 dagen na het eerste bezoek (tenzij je er No Expiry bijkoopt). Als je je schema hier op aanpast ben je redelijk flexibel.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #8
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Reisschema SveneHans: Orlando - Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svenehans Bekijk Berichten
    Wat de Disney-parken betreft (en ik neem aan dat er in dit forum voldoende over te vinden is, maar moet er nog aan beginnen) zal er een optie bestaan voor een ticket voor bijvoorbeeld een week, waarin je verschillende parken binnen kan? Dan kan er toch nog e.e.a. geschoven worden en eventueel nog een Disney-park er bij....
    Voor het mooiste prijsoverzicht van Disneykaartjes moet je hier zijn: Disney Tickets: Een prijsvergelijking
    Veel plezier!
    Laatst gewijzigd door Njit; 14-08-08 om 15:57. Reden: directe link geplaatst



  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker svenehans's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    86

    Standaard Re: Reisschema SveneHans: Orlando - Orlando

    Enorm bedankt voor jullie tips! Heb het schema weer aangepast èn... we zijn overstag; andere 2 Disney-parken zitten er nu ook in! Het geheel ziet er dan nu als volgt uit...

    [IMG]file:///C:/Users/Sven/AppData/Local/Temp/moz-screenshot-12.jpg[/IMG]
    28/09 Vertrek vanuit Amsterdam (AMS) via Washington DC (IAD) richting Orlando (MCO). In Orlando: huurauto ophalen en naar bungalow toe rijden.
    29/09 Rustdag, acclimatiseren, omgeving verkennen, inkopen doen
    30/09 Islands of Adventure
    01/10 Animal Kingdom (Extra Magic Hours)
    02/10 Universal Studios (Halloween Horror Night)
    03/10 Gatorland, 's middags eventueel naar (Outlet) Stores
    04/10 "Best of" Islands of Adventure / Universal Studio's
    05/10 Disney's Hollywood Studios (Evening Extra Magic Hours)
    06/10 Magic Kingdom (Extra magic hours)
    07/10 Cape Canaveral, met in de nacht naar woensdag (01.38 uur) de lancering van de Space Shuttle
    08/10 Rustdag en relaxen. Misschien strand of zo, of bij de bungalow blijven
    09/10 Seaworld
    10/10 Epcot Centre (Extra Magic Hours
    11/10 Outlet Stores. Laatste dingen… En pakken voor de terugweg….
    12/10 Vertrek vanuit Orlando (MCO) via Chicago O'Hare Int. (ORD) richting Amsterdam (AMS)
    13/10 Aankomst in Amsterdam (AMS)


    Voor KSC zag ik op de site staan dat toegang niet beschikbaar is op de dag van lancering... Maar aangezien die op 8-okt staat gepland (ook al is die ´dag´ nog maar ruim anderhalf uur oud), neem ik aan dat we er dan 7-okt wel terecht kunnen? Of moet ik dat toch anders zien.... ;-)

    Tickets.... heb het een beetje uitgezocht, en als ik het goed begrijp ziet het entreekostenplaatje er dan zo uit...

    Universal & Islands of Adventure - $ 99
    Disney 7 dagen voor 5 via America Estates (volgens de prijsvergelijking) € 149
    Seaworld - $ 69,95
    Gatorland - $ 19,99
    Cape Canaveral - $ 38

    En donders.... wat krijg ik er meer en meer zin in! Morgen over 6 weken is het zo ver..!
    Washington DC - April 2006
    New York City & Washington DC - mei 2007
    Orlando Fl - sept/okt 2008 en dec 2009
    Colorado, Utah, Arizona and New Mexico - mei 2010

  10. Top | #10
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    bij amsterdam
    Berichten
    76

    Standaard Re: Reisschema SveneHans: Orlando - Orlando

    he verdorie... Lot en ik zijn net terug op de dag van de lancering! Oh well... ;-) Jullie veel plezier met jullie schema.

    Groetjes
    sabine



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •