Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Reisschema Katty: Orlando - Miami

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Berichten
    72

    Standaard Reisschema Katty: Orlando - Miami

    Dit is een voorlopig reisschema dat ik heb opgesteld:

    we hebben 15 dagen ter beschikking in april 2009
    we zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen van 12 en 13 jaar
    de bedoeling is om een auto te huren en de hotels op voorhand te boeken

    Dag 1: aankomst ORLANDO - overnachting Orlando
    Dag 2: bezoek Universal Studios - overnachting Orlando
    Dag 3: bezoek Kennedy Space Center - overnachting Orlando
    Dag 4: bezoek Epcot Center - overnachting Orlando
    Dag 5: bezoek Discovery Cove - overnachting Orlando
    Dag 6: bezoek Sea World - overnachting Orlando
    Dag 7: bezoek Busch Gardens - overnachting Tampa
    Dag 8: Tampa - Fort Myers - overnachting Fort Myers
    Dag 9: bezoek Everglades - overnachting Fort Myers
    Dag 10: Fort Myers - Key Largo - overnachting Key Largo
    Dag 11: Trip naar John Pennekamp Coral Reef - overnachting Key West
    Dag 12: Key West - overnachting Key West
    Dag 13: Key West - Miami Beach -bezoek Miami - overnachting Miami Beach
    Dag 14: bezoek Miami - overnachting Miami Beach
    Dag 15: terug reis

    Is dit te doen? Heb nogal de neiging om alle dagen vol te proppen als ik een vakantie plan. Wil altijd zoveel mogelijk doen en zien met de kinderen.
    Laatst gewijzigd door Katty; 04-08-08 om 08:36.

  2. Top | #2
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Reisschema Katty: Orlando - Miami

    Hoi Katty,
    Misschien een overweging waard: je verblijf in Orlando iets verlengen (tot een week) en dan i.p.v. een hotel een villa te boeken. Zeker met twee kids van 12 en 13 is dat m.i. geen overbodige luxe, gewoon wat meer ruimte voor een gunstige prijs.

    Je kunt voor je bezoek aan Busch Gardens nog gewoon in Orlando overnachten en in de ochtend dan richting Tampa rijden. Vanuit Kissimmee (waar de meeste villa's staan) naar Busch Gardens is een kleine anderhalf uur rijden, dus goed 's morgens te doen.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #3
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Omgeving Alkmaar
    Berichten
    165

    Standaard Re: Reisschema Katty: Orlando - Miami

    Hoi Katty,

    Voor de rijafstanden met de auto kan je met deze link de reistijd opzoeken.

    http://maps.google.com/

    De reistijd van Fort Myers - Key West excl. stop is 5 uur en 23 min excl. stops.

    Je kan overwegen om de eerste week een villa met alle gemakken in de omgeving van Orlando te huren.
    bv bij American Estate nl. Met de zoekfuntie van het forum kan je nog meer bedrijven vinden die villa's verhuren.

    Heel veel plezier met het verder plannen.

    Susie One
    Laatst gewijzigd door Susie One; 03-08-08 om 15:10. Reden: type fout

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Berichten
    72

    Standaard Re: Reisschema Katty: Orlando - Miami

    oei, dat is wat ver rijden inderdaad. Bedankt.
    Misschien dat we dan best in Key Largo overnachten en van Key West gewoon een uitstap maken?
    Of moet je gewoon overnacht hebben in Key West?

  5. Top | #5
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Omgeving Alkmaar
    Berichten
    165

    Standaard Re: Reisschema Katty: Orlando - Miami

    Wij hebben in onze trip bewust gekozen voor twee hotel overnachtingen in Key West (Wij rijden vanuit Naples naar Key West). Wij hebben dan de volgende dag alle tijd om Key West te verkennen. Je kan daar bv fietsen huren en rijden de dag erna terug naar Miami.

    Je kan evt overwegen om een hotelovernachting minder te doen op Fort Myers en deze onderweg op Key Largo te doen. De dag erna kan je dan doorrijden naar Key West en daar een nacht verblijven.

    Groetjes,
    Susie One

  6. Top | #6
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    29

    Standaard Re: Reisschema Katty: Orlando - Miami

    Goh, volgens mij de eerste vrouw die geen shoppen in haar reisprogramma heeft staan , zou dit in elk geval als reserve optie houden mocht het een dagje geen mooi weer zijn dan zijn Florida Mall en outlets aan te raden.

    Je kunt ook overwegen om een Orlando Flex ticket te nemen waarmee je toegang hebt tot 6 mooie parken (waarvan je er al 3 op je lijste hebt staan) i.p.v. allemaal losse tickets te kopen, alleen zit hier geen Epcot en Discovery Cove bij.

    Met het pasje kun je ook met de bus op en neer van Orlando naar Bush Gardens.

    Wat betreft bezoek aan de Everglades zou ik het fietsen in Shark valley aanraden, met alligators en andere dieren.

    En nog een tip kijk regelmatig op de website van Kennedy Space center of er toevallig in jullie vakantie periode nog lanceringen plaats vinden.

    Fort-Meyers->Key West, moet dit niet Fort Meyers->Key Largo zijn ? Aangezien je de dag daarna naar Pennekamp park gaat en dit is in Key Largo. En er tussen Fort-Meyers en Key-West geen autoweg is.

    Verder wat betreft rijafstanden, het zijn aardige stukken rijden die je op het programma hebt staan maar wel te doen. Rijden in Amerika is een stuk minder vermoeiend als in Nederland omdat de wegen iets breder zijn, veel lange rechte stukken zonder al te veel afslagen, en duidelijkere borden op de autoweg en de luxe van en automaat went erg snel. Veel plezier.

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker MoWi's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    55

    Standaard Re: Even voorstellen: katty

    Ha Katty, welkom op dit forum.
    Jouw reisschema is al een goede voorbereiding, daar heb je later een hoop plezier van. Of het te doen is kan ik je helaas nog niet vertellen, nog geen ervaringen in Florida opgedaan.
    Wel kan ik je vertellen dat een goede planning ons op andere leuke plaatsen in de USA heeft gebracht.
    Heel veel plezier in ieder geval.

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Berichten
    72

    Standaard Re: Reisschema Katty: Orlando - Miami

    Allé, de tickets zijn aangeschaft. De reis gaat dus door. Wij gaan van 03/04 tem 17/04/2009 naar Florida. Spannend, dat wel.
    Nu nog de hotels bekijken en uitkiezen en bepalen wat we allemaal willen zien. Te veel om allemaal te doen, dus zullen er keuzes moeten gemaakt worden. Shoppen staat bij mij wel op de laatste plaats, al maakt mij dat misschien een uitzondering. Waarschijnlijk zal het er toch wel van komen, maar dat zien we wel.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •