Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 8 van de 100 EersteEerste ... 6789101858 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 998

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 1 - afgesloten)

  1. Top | #71
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Tolpoort gemist

    Afgelopen vakantie hadden we een auto gehuurd bij Alamo en de borgstelling afgehandeld met cc. Welnu, bij aankomst heb ik het eerste tolpoortje gemist. 2 weken terug kreeg ik een brief dat ik moest betalen, 10,75 dollar. Alamo had de rekening al vereffend met de desbetreffende instantie. Uit de brief begrijp ik dat binnen 30 dagen de kosten van de cc worden afgeboekt. Nu krijg ik 1 week later alweer een bericht van Alamo dat ik de ,,boete'' nog niet heb betaald. Ik begrijp er niets van. Zijn er mensen met ervaring als bovenstaande? Graag reactie! B.v.d.

  2. Top | #72
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Tolpoort gemist

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pzomerdijk Bekijk Berichten
    Uit de brief begrijp ik dat binnen 30 dagen de kosten van de cc worden afgeboekt. Nu krijg ik 1 week later alweer een bericht van Alamo dat ik de ,,boete'' nog niet heb betaald. Ik begrijp er niets van.
    Je kunt misschien even kijken of informeren of er een afboeking bij de creditcardmaatschappij in de pijplijn zit. Mocht dit niet zo zijn, schrijf je het best even een mailtje aan de klantenservice van Alamo. Nog beter; bel even, want een beller is sneller. De normale gang van zaken is zoals je hierboven hebt beschreven, het wordt via de cc verrekend.



  3. Top | #73
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Tolpoort gemist

    Ben ook wel benieuwd hoe het afloopt, want ik verwacht ook nog zo'n bericht.
    Onverwachte tolpoort, letterlijk geen kwartje in de zak, dus maar door gereden.

    @ pzomerdijk: Hoe lang heeft het geduurd na jullie vakantie voordat je dit bericht kreeg ?
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #74
    Florida Groupie AlexFL's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    NL
    Berichten
    355

    Standaard Re: Tolpoort gemist

    Zorg gewoon dat je voor 3 a 4 dollar quarters op zak hebt voordat je de airport verlaat (ruim voldoende om overal in orlando/kissimmee te komen maar stel je voor je neemt per ongeluk de verkeerde afslag en moet nog eens de tolweg op om terug te rijden.)

    De meeste tolpoorten zijn gewoon bemand en kun je met dollars betalen maar afritten en opritten zijn vaker onbemand waarbij je de kwartjes in een machine moet 'gooien'. als je doorrijd zonder te betalen word je geflitst en krijg je dus meestal achteraf van alamao bericht dat je nog wat moet betalen.

  5. Top | #75
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Tolpoort gemist

    Wij wisselen dus bij de eerste tolpoort meteen wat dollars voor de andere tolpoorten, verder hebben ze her en der wel zo'n automaat ergens hangen om je geld te wisselen en daar maak ik ook gebruik van om maar niet te kort aan quarters te hebben.

    Ik heb wel een keer gehad dat er alleen een sunpass en een contant betaal poortje was en dat die van contant betalen niet werkte, tja, wat dan ???

    Uiteindelijk toch maar door gereden en nooit iets van gehoord.


  6. Top | #76
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Tolpoort gemist

    Bij sommige maatschappijen (o.a. Hertz) krijg je 'Platepass' mee; daarmee kun je vrijuit door de tolpoortjes scheuren zonder boete en wordt het 'verbruik' op je creditcard afgeboekt. Plus een 'convenience fee' van 10 dollar... there's always a catch.

  7. Top | #77
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Tolpoort gemist

    Dat is tegenwoordig bij Alamo ook mogelijk tegen $10 per week als ik het me goed heug, maar ja, zuinige hollanders rekenen dan eerst uit of ze $10 opmaken per week aan tol. :-k

    Maar je kan nu dus inderdaad een tol vignet of responder erbij huren.


  8. Top | #78
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    545

    Standaard Re: Tolpoort gemist

    Mocht je geen kwartjes op zak hebben, zoals ons de laatste keer overkwam, stap dan even uit de auto en kijk naar de grond. Liggen vaak nog wel kwartjes om de tol te betalen. De Amerikanen gooien niet altijd raak, en hebben geen zin om voor een kwartje uit te stappen \\/

  9. Top | #79
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: Tolpoort gemist

    Wat mss ook een tip is om aan kwartjes te komen is:

    Koop op het vliegveld (Orlando of zelfs al bij je overstap vliegveld) bij een kiosk een rolletje kauwgom of mentos ofzoiets kleins.
    Betaal met 10 dollar en vraag om wat kwartjes terug.
    Lukt het niet de eerste keer om wat kwartjes te krijgen loop naar de volgende kiosk en koop weer iets kleins en vraag weer om kwartjes.
    Zo heb je vaak al wat $1 dollarbills gekregen en vaak ook wel genoeg kwartjes.

    Inmiddels hebben we een voorraadje aangelegd maar zo hebben wij dit vroeger wel eens gedaan.

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  10. Top | #80
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Tolpoort gemist

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door verwijderd Bekijk Berichten
    Dat is tegenwoordig bij Alamo ook mogelijk tegen $10 per week als ik het me goed heug, maar ja, zuinige hollanders rekenen dan eerst uit of ze $10 opmaken per week aan tol. :-k

    Maar je kan nu dus inderdaad een tol vignet of responder erbij huren.
    Dat was tijdens ons laatste bezoek nog "in de maak", maar nu dus (ook volgens de int. Alamo site) daadwerkelijk mogelijk.
    De $10,- (of $2.50 p/d) is alleen voor de transponder, exclusief tol, die wordt later verrekend.
    Je betaalt dus alleen maar om niet te hoeven stoppen. Het lijkt me wel wat :-k
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •