Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 16 van de 100 EersteEerste ... 614151617182666 ... LaatsteLaatste
Resultaten 151 tot 160 van de 998

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 1 - afgesloten)

  1. Top | #151
    Vaste Bezoeker FloridaFrankie's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Locatie
    Leiderdorp
    Berichten
    105

    Standaard Re: Tolwegen

    Ik heb laatst een brief gekregen van Alamo waarin werd verweten afgelopen mei (onbetaald uiteraard) door een tolpoort gereden te zijn (weet na dit vorig jaar wel gedaan te hebben dat dit nu pertinent niet het geval kan zijn, maar goed) en of ik (gelukkig slechts) $ 7 wil aftikken (mogelijk te weinig muntjes gegeven, weet anders ook niet). In de brief stonden keurig al mijn creditcard-gegevens waarop men dit ging vorderen.
    Paar weken later kreeg ik opnieuw een brief waarin werd verzocht creditcard-gegevens op te hoesten om de $ 7 af te kunnen schrijven. Ik heb persoonlijk nogal moeite om allerhande creditcardgegevens af te geven (nummer, naam, driecijferige code). Ik heb het postadres nog wel gecheckt; dit lijkt in orde.
    Iemand ervaring? Nu maar hopen dat met de aanstaande bezoeken aan Florida men hier niet weer over begint ... En wat een gedoe voor $ 7, dit moet inmiddels een veelvoud hebben gekost
    1992 Miami/ Orlando/ Florida Keys 1995 Los Angeles/ San Francisco/ Las Vegas 1997 Washington DC & NYC 2008 Orlando 2009 Orlando april/ mei 2010 Florida Keys / Orlando / Cocoa Beach oktober 2010 Orlando mei 2011 Orlando okt 2011 NYC dec 2011 Orlando zomer 2012 San Francisco/ Las Vegas/ Los Angeles dec 2012 Orlando zomer 2013 Florida Keys / Orlando / Cocoa Beach dec 2013 Orlando / Tampa aug 2014 Orlando / Fort Myers / Treasure Island

  2. Top | #152
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.484

    Standaard Re: Tolwegen

    Staat er geen datum en tijdstip op van het moment dat dit gebeurt zo zijn ?
    Al met al weer een reden te meer om het bekende "0-bonnetje" goed te bewaren :-k

    Groetjes,
    Pieter
    At the moment on a roadtrip through Texas

  3. Top | #153
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Tolwegen

    Ik denk dat het 0-bonnetje hierop geen zin heeft, tenzij je die tolwegoptie afneemt. Als ik FloridaFrankie goed begrijp had hij deze optie niet.

    Waar mag je die creditcard gegevens opgeven? Per email of via een beveiligde website (https)? Via email zou ik het zeker niet geven.

  4. Top | #154
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.484

    Standaard Re: Tolwegen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JKG Bekijk Berichten
    Ik denk dat het 0-bonnetje hierop geen zin heeft, tenzij je die tolwegoptie afneemt. Als ik FloridaFrankie goed begrijp had hij deze optie niet.
    Op het bonnetje staat ongetwijfeld een datum/tijd en stel nou in dit geval dat
    de volgende huurder vd auto nou 'gratis' door dat poortje zou zijn gereden, dan
    kun je aantonen dat jij het in ieder geval niet was...

    Groetjes,
    Pieter
    At the moment on a roadtrip through Texas

  5. Top | #155
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Re: Tolwegen

    @floridafrankie

    Wij hebben hetzelfde gehad als jij. Na terugkomst in Nederland kregen we van Alamo Amerika een brief dat we een poortje gemist hebben en dat hun 7 dollar betaald hadden voor ons, die zij wilden incasseren op onze creditcard. Aangezien we onze huurauto al vooraf betaald hadden in Nederland kwam er 2 weken daarna weer een brief van Alamo Amerika dat we toestemming moesten geven dat zij die 7 dollar mochten afschrijven. De brief van hun moesten we invullen en terugsturen. Ik heb er een kopie van gemaakt, ingevuld en teruggestuurd. Heb mijn creditcard nagekeken en zag dat ze inderdaad nu die 7 dollar geïncasseerd hebben omgerekend 6 euro.

    Wij kunnen ons 1 poortje herinneren wat we niet betaald hebben, omdat we toen nog geen quarters hadden. Ik heb net even gekeken in de brief van Alamo en het tijdstip is inderdaad 1 mei (aankomstdag) 7.02 pm. dus dat kan kloppen.

    Ik vind 7 dollar dan nog reuze meevallen, want bij sommige poortjes stond zelfs 100 dollar boete als men niet betaalde...........

    1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

  6. Top | #156
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Tolwegen

    @Penpe;

    Dat zou nog kunnen, maar dan is hun registratie wel heel slordig,tenzij het misschien de dag van inleveren zou zijn. :lol:
    In elk geval die bonnetjes nooit (nouja, na een paar jaar dan) weggooien. Ik heb 'm zelfs nog van de eerste keer.

  7. Top | #157
    Vaste Bezoeker FloridaFrankie's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Locatie
    Leiderdorp
    Berichten
    105

    Standaard Re: Tolwegen

    @ Pumi1000
    Ok dank, dat is geruststellend. Ecaxt hetzelfde verhaal.
    Ik weet waar het gebeurd zou moeten zijn (vlak voor Orlando Airport), maar ben echt 100% zeker, al was het maar na de misser van vorig jaar.
    En ... nulbonnetjes. Ken ik niet, nooit van gehoord. Misschien een slim idee voor oktober. Aan de andere kant $ 7 ...
    1992 Miami/ Orlando/ Florida Keys 1995 Los Angeles/ San Francisco/ Las Vegas 1997 Washington DC & NYC 2008 Orlando 2009 Orlando april/ mei 2010 Florida Keys / Orlando / Cocoa Beach oktober 2010 Orlando mei 2011 Orlando okt 2011 NYC dec 2011 Orlando zomer 2012 San Francisco/ Las Vegas/ Los Angeles dec 2012 Orlando zomer 2013 Florida Keys / Orlando / Cocoa Beach dec 2013 Orlando / Tampa aug 2014 Orlando / Fort Myers / Treasure Island

  8. Top | #158
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Tolwegen

    Je krijgt altijd een bonnetje als je je auto in hebt geleverd. Hierop staat dan dat je nog 0,00 USD moet betalen. Staat er wel een bedrag op, dan gaat er iets niet goed.

  9. Top | #159
    Vaste Bezoeker Noa's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    54

    Standaard Re: Tolwegen

    Ik maak nu hetzelfde mee als Pumi1000. Ik kreeg eerst een "boete" van 0.75 dollar, verhoogd met 6 dollar Omdat ik dacht dat Alamo mijn credit card gegevens had dacht ik dat ze het zouden afschrijven. Nu kreeg ik gisteren een brief waarin vermeld stond om mijn CC gegevens op te sturen. Ik ben hier niet zo blij mee. \

    FloridaFrankie hoe heb jij dit gedaan? Ik wil mijn gegevens ook niet doorgeven. Heb zelfs Visa gebeld en die adviseren mij geen gegevens door te sturen. Ik moet zeggen dat ik dit alles zeer toeristonvriendelijk vindt. Om voor een paar dollar zulke toestanden aan te halen

    Ik weet echter niet hoe ik deze "bekeuring" moet betalen. Ik heb al zitten denken om 10 dollar in een brief te doen en op te sturen naar het adres wat er op de brief staat.

    Wat adviseren jullie mij te doen? Ik had ook in Nederland al betaald voor mijn auto.
    Laatst gewijzigd door Noa; 21-07-10 om 16:37.

  10. Top | #160
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Tolwegen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noa Bekijk Berichten
    I Ik had ook in Nederland al betaald voor mijn auto.
    Maar toch niet voor tolgeld en eventuele boetes?

    Zo maar op eigen houtje geld in een enveloppe opsturen zou ik zeker niet doen. Waarom neem je geen contact op met Alamo? Dan kan je ze er op wijzen dat je cc-gegevens bij hen bekend zijn. Vervolgens hoor je wel, waarom de gegevens nog eens apart opgegeven moeten worden.

    Wanneer echt duidelijk is dat de rekening voor tolgeld en de boete via Alamo betaald moet worden, zou ik trouwens niet zo'n moeite hebben met het opgeven van de cc-gegevens. Iedere willekeurige baliemedewerker krijgt ze toch ook?





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •