Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 71 van de 100 EersteEerste ... 2161697071727381 ... LaatsteLaatste
Resultaten 701 tot 710 van de 998

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 1 - afgesloten)

  1. Top | #701
    Florida Groupie Harm's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    gouda
    Berichten
    329

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Als je bij Alamo huurt zou ik hier eens kijken.


    http://www.htallc.com/alamo/

  2. Top | #702
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Berichten
    16

    Standaard Sun pass of credit card

    Hallo allemaal,
    Over twee weken vertrekken we naar Florida. Ik heb al veel informatie en tips verzameld via dit forum. Nu heb ik echter nog een vraagje. Als ik ter plekke een sun pass sticker koop, hoe lang duurt het dan tot hij geactiveerd is en klaar voor gebruik?
    Kan je echt nergens meer de toll met credit card betalen?
    Alvast bedankt voor jullie reacties.
    Groeten Kelly

  3. Top | #703
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: Sun pass of credit card

    Afhankelijk van waar je rijdt, kun je nog gewoon met cash betalen op veel plaatsen.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  4. Top | #704
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    63

    Standaard Re: Sun pass of credit card

    Ik heb de voorgaande jaren gewoon tegen het verhuurbedrijf gezegd "including Sun Pass" en zij regelen dan alles.

  5. Top | #705
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    82

    Standaard Re: Sun pass of credit card

    Paar jaar geleden, bij Alamo op Orlando Airport, werd na het uitkiezen van de auto en bij het verlaten van de parking gevraagd of ik gebruik wilde maken van de sunpass. Dit gedaan en dat was ideaal. Kosten werden uiteindelijk van de creditkaart afgehouden. Geen idee of dit nog zo is, maar ik hoop van wel, gezien ik in mei weer ga.

  6. Top | #706
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Sun pass of credit card

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Don Fernando Bekijk Berichten
    Ik heb de voorgaande jaren gewoon tegen het verhuurbedrijf gezegd "including Sun Pass" en zij regelen dan alles.
    Dat is makkelijk. Het maakt qua kosten nogal verschil of je dat aan de Alamo of an de Dollarbalie zegt. Bovendien verschillen de procedures en de voorwaarden per verhuurbedrijf nogal.

    @ Reedijk; Alamo vraagt niet of je gebruik wil maken van de Sunpass. Daar zit het gebruik gewoon in het huurcontract waarin de voorwaarden vermeld staan. Je kiest er zelf voor om het te gebruiken, of juist niet. Bij Dollar (en anderen) staat de voorziening op je huurcontract en dien je hiervoor apart te tekenen.

    @ Kelly73 Over het rijden met de SunPAss transponder is een FAQ waarin je denk ik veel antwoorden op je vragen vondt. Het is in ieder geval niet zo dat, als je een sticker koopt, deze 'vanzelf' wordt geactiveerd. Je kunt dit zelf per internet of per telefoon doen. Van belang is bij welke verhuurder je je auto ophaalt. Heb je bij Alamo gehuurd, dan heb je helemaal geen sticker nodig.



  7. Top | #707
    Florida Groupie Yvet's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    622

    Standaard Re: Sun pass of credit card

    Bij Alamo hoef je dit niet aan te geven.
    Als je door een tolpoortje gaat wordt er de tol berekend en $2 extra per dag met een maximum van $6.

    Als je met deze manier door een tolpoortje gaat betaal je ietsje minder tol per keer en dus maximaal $6 per vakantie extra.

    December 2012 met 8-daagse Disney Fantasy Cruise.
    Mei 2013 met 15-daagse Trans Atlantische Disney Magic cruise


  8. Top | #708
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Sun pass of credit card

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yvet Bekijk Berichten
    Als je met deze manier door een tolpoortje gaat betaal je ietsje minder tol per keer en dus maximaal $6 per vakantie extra.
    Oei, Yvette, bijna goed.... Dit klopt precies:
    $6.00 maximum fee per rental period plus tolls (at posted cash/TOLL-BY-PLATE rates)
    Maar de tolkosten zijn echter niet lager (ook niet ietsje) dan de cash-kosten.
    2.00 fee per rental day (24 hr. interval) that customer incurs tolls, plus tolls (at posted cash/TOLL-BY-PLATE rates)
    Als je voor een SunPass sticker kiest, krijg je op het traject van de turnpike wel korting.
    SunPass customers typically pay 25 cents less than cash customers at most toll plazas and exits on Turnpike roads. A trip from Sunrise Boulevard in Broward County to the Disney World exit costs cash customers $15.70. SunPass customers pay only $12.40, a savings of $3.30 one-way, or $6.60 round trip.



  9. Top | #709
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Berichten
    16

    Standaard Re: Sun pass of credit card

    Wij hebben idd de auto via Dollar gehuurd. De tolkosten via Dollar all-inn nemen is best prijzig tov andere verhuurmaatschappijen. Vandaar dat ik andere mogelijkheden aan het bekijken ben. Zo las ik inderdaad op dit forum over de sunpass maar het was me nog niet helemaal duidelijk hoeveel tijd dat activeren kost. Uren of dagen?

  10. Top | #710
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2010
    Berichten
    93

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Ik weet niet waar (bij wie) je hebt gehuurd, maar ik had bij eautohuur.nl gehuurd en dat bleek automatisch Dollar te zijn. Doordat ik later pas las over de hogere tollkosten wilde ik mijn reservering annuleren. Dat kan kosteloos bij eautohuur. Zij hebben toen mijn reservering omgezet in Alamo, hoefde ik niks voor bij te betalen. Heel netjes van ze, want het tarief dat ik nu betaal is een stuk lager dan op die andere autoverhuursites als alamo.co.uk/brits en die Duitse site. Misschien dat je dat nog kan proberen, ben je gelijk overal vanaf.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •