Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 95 van de 100 EersteEerste ... 45859394959697 ... LaatsteLaatste
Resultaten 941 tot 950 van de 998

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 1 - afgesloten)

  1. Top | #941
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2014
    Berichten
    42

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hans van Demen Bekijk Berichten
    Hoef je niets voor te doen, zodra je het eerste tolpoortje doorrijd wordt het systeem vanzelf geactiveerd.
    Moet ik bij het ophalen van de auto wel aangeven dat ik gebruik van de Toll by plate wil maken? Of is dit bij Alamo sowieso maar de enigste keuze qua gebruik van tolwegen?

  2. Top | #942
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Je hebt ook de mogelijkheid met een toll sticker of een transponder te werken, maar die moet je eerst kopen bij bijv. een supermarkt of drugstore.
    Als je die niet hebt werkt het automatisch via Alamo, hoef je niets voor te doen.

  3. Top | #943
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    39

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Als je een toll sticker hebt, is het dan mogelijk om deze pas in de villa te activeren of moet dat voordat je het verhuurstation verlaat? Ik heb een auto via Dollar en zie dat die erg prijzig is met zijn toll. Dit is een voordeliger optie en voor dat geld is wel iets anders te bedenken

  4. Top | #944
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass


  5. Top | #945

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miepie56 Bekijk Berichten
    Als je een toll sticker hebt, is het dan mogelijk om deze pas in de villa te activeren of moet dat voordat je het verhuurstation verlaat? Ik heb een auto via Dollar en zie dat die erg prijzig is met zijn toll. Dit is een voordeliger optie en voor dat geld is wel iets anders te bedenken
    Ondanks dat dit niet zo in het grote sunpass topic staat doe ik altijd het volgende en dat werkt prima.
    Let op dit is voor iedereen op eigen risico natuurlijk.

    Heb al jaren een account geopend bij sunpass en op een adres waar ik een villa gehuurd had.
    Dit met mijn NL rijbewijs nummer.
    Ieder jaar zorg ik via dit forum dat ik een sticker (nieuw) krijg (koop natuurlijk) en zet die een week voordat ik wegga op mijn account met een kenteken en auto.
    Het kenteken en auto zijn verzonnen (ja natuurlijk een echt merk). en zorg voor voldoende saldo middels een CC op mijn account.
    Dan gaan we op vakantie en krijgen de huurauto. Meteen plak ik de sticker op het raam op de juiste plaats en rijd er meteen door alle poortjes heen.
    In de villa gekomen zet ik zo snel al mogelijk de sticker om naar de echte huurauto en kenteken waar ik in rijd.
    De volgende dag kan je je account al controleren en zie je dat de eerste poortjes al zijn afgeschreven en werkt de sticker prima.
    Weet altijd voor hoeveel ik ongeveer toll verbruik en zorg dat ik dat saldo ongeveer er op heb staan en kijk een paar keer of dit nog voldoende is.
    Mocht je onder een bepaald saldo komen krijg je bij sommige poortjes netjes de melding low balans te zien en weet oke bijvullen. Ook dit kan eventueel automatisch met je CC. Dan wordt er automatisch geld bij geschreven van je CC als je onder de $ 10 komt. Er blijft altijd een paar dollar staan en die staan er na een jaar nog als dan het feest opnieuw begint.
    Vergeet je sticker niet eruit te halen en ook je sticker af te melden op je account. Dit kan makkelijk en je geeft aan op welke datum en tijd de sticker opgeheven moet worden. Je weet van te voren wanneer je vertrekt en de auto gaat inleveren dus dat plus 1 uur is mijn eind datum / tijd.

    Zo werk ik al 7 of 8 jaar met de sticker en tot nu toe prima gegaan en heb altijd veel plezier van de sticker. De sticker kost dan uiteindelijk niets want de aankoop kosten krijg je op je saldo bijgeschreven en gebruik je al toll geld.

    Veel plezier in florida.

  6. Top | #946
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sunnyrojo Bekijk Berichten
    https://www.sunpass.com/rentalcar deze link is ook wel handig
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dwouters85 Bekijk Berichten
    Moet ik bij het ophalen van de auto wel aangeven dat ik gebruik van de Toll by plate wil maken? Of is dit bij Alamo sowieso maar de enigste keuze qua gebruik van tolwegen?
    Op een forum moet je wél dingen lezen hoor...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  7. Top | #947
    Florida Groupie Bieg's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Locatie
    Noord Holland / Windermere, Fl
    Berichten
    387

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    @jarjarbinks : Er bestaan ook transponders met een twee zuignapjes. Die kun je heel makkelijk in en uit de auto halen. Scheelt je steeds een nieuwe sticker kopen en die vervolgens weer koppelen aan je account.



    Volg ons op ons blog : http://www.biegjes.nl

  8. Top | #948
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    @Bieg: Klopt, maar die transponders kosten $25 (of meer inmiddels?)
    Terwijl de optie van Jarjarbinks niets kost, behalve misschien wat moeite en/of wat verzendkosten als hij een sticker via een ander forumlid koopt.
    Ieder jaar zorg ik via dit forum dat ik een sticker (nieuw) krijg (koop natuurlijk) ....
    .... De sticker kost dan uiteindelijk niets want de aankoop kosten krijg je op je saldo bijgeschreven en gebruik je al toll geld.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  9. Top | #949
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    39

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    @Jarjarbinks; dank je wel voor je uitgebreide antwoord.
    Lijkt me wel lastig om een nummerbord te verzinnen voor je start, met een beetje pech bestaat het echt.
    Met de rest kan ik wel uit de voeten, gelukkig heb ik nog even om het allemaal goed voor te bereiden.
    Een sticker voor de eerste keer en dan kan ik zelf een transponder met zuignapjes halen als ik er in oktober ben.

  10. Top | #950
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Krijg je de aanschafprijs van de sticker ($4.99) nog steeds vergoed als saldo in je account?
    Op de website kan ik daarover niets (meer) vinden.
    Of kijk ik niet goed genoeg?

    2. How much does it cost to use the SunPass system?
    A: The SunPass Portable transponder costs $25 plus tax and the SunPass Mini Sticker transponder costs $4.99 plus tax (all out of state customers are required to pay a flat 6% sales tax). Transponders are available online at SunPass.com and at all authorized SunPass retailers. Both units allow motorists to have tolls electronically deducted from a prepaid account. Both require a minimum opening balance of $10 for a personal account.
    7. Is there a charge for replacement of a transponder due to loss, theft or accident?
    A: Yes. Replacement cost is the same as the initial cost, $25.00 plus tax for the SunPass Portable transponder; $4.99 plus tax for the SunPass Mini Sticker transponder.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 09-04-14 om 08:15.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •