Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 67 van de 100 EersteEerste ... 1757656667686977 ... LaatsteLaatste
Resultaten 661 tot 670 van de 998

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 1 - afgesloten)

  1. Top | #661
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door orient Bekijk Berichten
    Ik had ook bij Alamo gehuurd en wil je wel even melden dat je gewoon door rood moet rijden, dus niet stoppen.
    Oeioeioei....of dat nu een goede tip is, betwijfel ik. Je tip is zeker niet bruikbaar als je over de snelweg rijdt. Je rijdt dan met de auto full speed door de sunpasslane, tenzij anders aangegeven door matrixborden o.i.d. Niet inhouden, niet stoppen, maar altijd doorrijden. Het is een snelweg en niemand rekent er op dat je stopt! Een truck rijdt je hardstikke te pletter.

    Ben je in de rij terechtgekomen waar je moet stoppen en betalen (beetje suf want waarom zou je in de rij gaan staan....) dan zeg je even tegen de dienstdoend tollenaar dat je via het kenteken betaalt. Zij laten je dan door. Niet gewoon op z'n hollands doorijden, dan heb je echt kans dat die politieauto uit het niets verschijnt.......Leg het dan maar uit, met je handen in je nek!

    Bij de onbemande tolpoorten op de uitritten hoef je alleen maar te stoppen als er een auto voor je staat. (Het geeft zo'n rotzooi als je op je voorganger knalt.) Is er verder niemand, dan kan je de tolpoort op de ter plekke aangegeven snelheid passeren.



  2. Top | #662
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Locatie
    Nederland/Filippijnen
    Berichten
    21

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Bij het verhuurstation van Alamo werd me verteld dat ik geregistreerd stond en dus bij de 1e keer passage automatisch ging betalen.

    Het stoplicht bij de onbemande controle bleef echter op rood staan, terwijl het normaal op groen moet springen. Ik ben gewoon doorgereden.

    Bij het volgende station heb ik een medewerker aangesproken en hij zei dat als ik geen code op mijn voorruit had, ik gewoon door kon rijden en dat men dan kentekenregistratie doet (zoals bij Alamo dus was gezegd).

    Later heb ik onze amerikaanse vriend ook nog gebeld die bij de afwikkeling in het verhuurstation erbij was en hij zei dat ik het goed had gedaan, want bij Alamo had men het zo verteld.

    Alles is goed gegaan, maar daarom waarschuw ik dat je niet moet gaan stilstaan bij een Sunpasslane als het stoplicht op rood staat, maar gewoon met gematigde snelheid doorrijden.
    Dit dus alleen als je bij het verhuurstation doorgegeven hebt dat je geregistreerd wil staan voor de Sunpasslanes.

    Ik heb overigens heel weinig gebruik van de Sunpasslanes gemaakt. De Interstate vond ik veel gezelliger om te rijden omdat je dan van alles ziet en door dorpjes rijdt. Ik was met vakantie en ik kwam niet met het doel naar Florida om zo spoedig mogelijk van A naar B te rijden.
    Laatst gewijzigd door orient; 11-01-12 om 22:36.

  3. Top | #663
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Je hoeft bij Alamo niet op te geven dat je gebruik wil maken van het tollpass programma. Als je geen sunpass sticker/kastje hebt werkt het automatisch goed.
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

  4. Top | #664
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door orient Bekijk Berichten
    Bij het verhuurstation van Alamo werd me verteld dat ik geregistreerd stond en dus bij de 1e keer passage automatisch ging betalen.
    Tot zover klopt het verhaal, je kunt met alle auto's van Alamo door de Sunpasslane omdat de kentekens van hun auto's standaard geregistreerd staan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door orient Bekijk Berichten
    Dit dus alleen als je bij het verhuurstation doorgegeven hebt dat je geregistreerd wil staan voor de Sunpasslanes.
    ..en dit is dus absoluut niet juist. Je geeft bij Alamo nooit door of je geregistreerd wil staan. Alle kentekens van hun auto's staan gewoon standaard geregistreerd.

    Het is geen optie waar je voor kiest, het hoort, net als de ruitenwissers en de achteruitkijkspiegel, gewoon bij de auto. Of je ze gebruikt, maakt de bestuurder uit. Het gebruik van de ruitewissers is gratis, voor de electronische tol betaal je Alamo een fee van 2 dollar per dag, met een maximum van 6 dollar per huurperiode.



  5. Top | #665
    Florida Groupie sonja's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    628

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Het is me niet bekend of dit al ergens voorbij is gekomen, maar als je wilt weten wat de stand van de verbruikte toll charges zijn dan kun je dat hier opzoeken. Je kunt ook bellen met nr. 1 877 765 5201.
    'Klein' nadeel: het kan in Florida een maand duren voordat de kosten zichtbaar worden.

  6. Top | #666
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Dat is dan wel het tollcharges overzicht van de Alamo/National/Enterprise gebruikers.
    De tollcharges van Sunpass zelf (ministicker/transponder) staan binnen 24 uur op je account.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  7. Top | #667
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Locatie
    Nederland/Filippijnen
    Berichten
    21

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Het is geen optie waar je voor kiest, het hoort, net als de ruitenwissers en de achteruitkijkspiegel, gewoon bij de auto.
    Aha... Teleton, dat wist ik dus niet.
    Het kwam bij mij over dat deze heer zei dat ik nu geregistreerd stond toen ik het doorgaf aan zijn balie en zodoende nu door de Sunpasslanes mocht rijden.

    Sorry dat ik dat verkeerd begrepen heb. Bedankt in ieder geval, weet ik dat voor een evt. volgende keer.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 12-01-12 om 22:32. Reden: quote ingekort

  8. Top | #668
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door orient Bekijk Berichten
    Sorry dat ik dat verkeerd begrepen heb. Bedankt in ieder geval, weet ik dat.
    Geeft niets, graag gedaan en bedankt voor de sportieve reactie!

    Juist voor de mensen die het forum als naslagwerk gebruiken is het handig als de info precies klopt, vandaar dat bij dit soort berichten de puntjes op de i moeten, wat mij betreft. Komt op het scherm misschien wel eens vervelend over, maar is zeker niet vervelend bedoeld!



  9. Top | #669
    Newbie
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    6

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Je kan met alle huurwagens de tol lanes gebruiken. Je krijgt trouwens ook korting als je deze gebruikt. 1$ cash 0,80$ als je sunpass gebruikt. Deze wordt achteraf op je CC afgerekend .

  10. Top | #670
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door delessine Bekijk Berichten
    Je kan met alle huurwagens de tol lanes gebruiken.
    Schei nou toch eens uit met die onzin! Je kunt ook met alle huurwagens met 160 over de International drive scheuren......Of met alle huurwagen bij Hess tanken.Of desnoods met alle huurwagens door de plassen rijden......

    Natuurlijk kan je met alle huurwagens de Sunpass lanes gebruiken. Maar dan is het wel handig om te weten welke voorwaarden de verhuurder hieraan heeft verbonden,toch? En daar gaat het in dit topic juist over. Als je met een Dollar auto zo maar over de Sunpass lane gaat rijden, zonder dat je dit vooraf in je huurcontract hebt vastgelegd, betaal je een fijne fee! Zullen forumleden die jouw opmerking serieus nemen, reuzefijn vinden!

    Edit: En je uitleg over de sunpass klopt ook al niet. Tip van Ton: Als je niks te melden hebt, doe het dan niet hier. Of zorg er voor dat je berichten kloppen. Als je de Sunpass transponder gebruikt ben je zelf verantwoordelijk voor je saldo; je saldo moet vooraf worden aangevuld. Er wordt beslist achteraf geen bedrag van je cc afgehaald.Dat doen sommige verhuurders. Je gooit alle systemen door elkaar.........

    Waarschijnlijk bedoel je dat je op iedere huurwagen een transponder kunt gebruiken. Zeg dat dan. Al wisten we dat al een poosje.

    Tot slot nog even een vraagje; Doe eens iets nuttigs en geef hier eens een link naar de kortingsactie van SunPass 1$ cash = 0,80 $ als je Sunpass gebruikt.
    Laatst gewijzigd door Teleton; 14-01-12 om 14:45. Reden: Leuterkoek gecorrigeerd......vraagje gesteld





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •