Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 20 van de 100 EersteEerste ... 1018192021223070 ... LaatsteLaatste
Resultaten 191 tot 200 van de 998

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 1 - afgesloten)

  1. Top | #191
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    412

    Standaard Re: Tolwegen

    Gewoon de volgende keer een sunpass nemen voor $6. Werkt perfect en geen verrassende brieven op de deurmat bij thuiskomst.

  2. Top | #192
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Re: Tolwegen

    @famvis

    Zoals eerder hierboven geschreven hebben wij hetzelfde gehad afgelopen mei.
    Brief van Alamo met het verzoek gegevens in te vullen e terug te sturen zodat ze gemachtigd waren om de 7 dollar (incl. boete 6 dollar) af te schrijven van de creditcard (dit moest omdat we vooraf de auto in Nederland hadden betaald).
    Alles wordt netjes afgehandeld.

    1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

  3. Top | #193
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Auto huren 2010

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door famvis Bekijk Berichten
    ...moesten we de brief invullen met onze creditcard gegevens.Kun je die gegevens zomaar per post sturen!!!!!!!
    Vreemd verhaal. Je kunt je afvragen of de brief wel van Alamo komt. Die heeft namelijk je creditcardgegevens en is bovendien (staat in de kleine lettertjes) gerechtigd de tol direct te incasseren. En zo gaat het normaal ook.

    In jullie geval: bel eerst met Alamo om te verifiëren of de brief wel van hen afkomstig is in plaats van een of andere oplichter. Daarnaast komt natuurlijk de vraag hoe het mogelijk is dat er zomaar 6x wordt geconstateerd dat je een tolpoortje hebt gemist terwijl je van niets weet. Je reed van Orlando naar Daytona. Ik neem aan over de I-4. Die kent geen tolpoortjes - het is een freeway. Vraag Alamo of ze records kunnen overleggen waaruit blijkt dat je over een tolweg hebt gereden.

    Tenslotte nog dit: uit je verhaal begrijp ik dat je voor elk gemist tolpoortje een brief hebt gehad voor $1 + $6. Voor zover ik weet wordt normaliter de tol opgeteld en daar bovenop eenmalig de 'convenience fee' van $6 gerekend. Al met al genoeg reden om er een telefoontje aan de verhuurmaatschappij aan te wagen.

  4. Top | #194
    Vaste Bezoeker Noa's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2007
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    54

    Standaard Re: Tolwegen

    Dit hebben wij gedaan. Wij hebben gebeld met Alamo Nederland, Engeland, waar het hoofdkantoor schijnt te zitten en zelfs met Alamo USA. Geen van allen kon mij antwoord gegeven op mijn vragen.Ze begrepen niet eens waar ik het over had. Ik had ook het idee dat zij onze CC gegevens hadden, maar dat schijnt niet zo te zijn. Zodra je de auto inlevert worden de gegevens vernietigd.
    Ik kan me wel herinneren dat wij toen wij naar Daytona Beach reden tolpoortjes aan de zijkant van de weg zagen, maar wij dachten dat dit voor degenen waren die de weg af gingen.
    Ik heb na al het gesteggel mijn gegevens maar opgegeven, ik moet eerlijk zeggen dat het netjes is afgehandeld. En wat Teleton mij al schreef, overal zijn onze CC gegevens bekend, dus als iemand wil frauderen kan dit altijd. In dit geval heb je weinig keus, dus heb ik de 3 (!) boetes van in totaal $9 maar betaald. Ik hou natuurlijk wel in de gaten of er meer van mijn CC wordt afgeschreven, althans bedragen die ik niet kan herleiden.

  5. Top | #195
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Tolwegen

    Wij hebben vorig jaar ook een Tolpoort gemist. Wij hadden ook na een paar weken een rekening van 12 dollar o.i.d. op de deurmat liggen. Deze afhandeling kwam van Citations Department in Tulsa en heb toen geprobeerd te bellen. Ik had ook zo het idee dat er iets niet in de haak was en niet van plan om met CC te betalen. (Brief was onderschreven door ene Linda ASKEW was ik interpreteerde als ASK YOU. Omdat we dit jaar ook weer gingen huren bij Alamo had ik geen zin aan gezeur voor die 12 dollar en heb maanden later uiteindelijk na veel mailverkeer betaald met CC om van het gedoe af te zijn.
    Lees voorgaande berichten in dit Topic voor eventuele mail-adressen e.d.
    Dit jaar heb ik 6 dollar betaald bij Alamo om via de ,,Sunpass-poort'' te rijden. Ik ga er vanuit dat dit allemaal goed is gegaan bij die Tolpoorten. Ik lees wel eens dingen over een tolpas en transponders en weet ik al niet wat. Ik heb alleen 6 dollar betaald wat ook op het contract staat en is ingehouden. Alle rekeningen die nu nog volgen stuur ik door naar Alamo.

  6. Top | #196
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Locatie
    noord-brabant
    Berichten
    406

    Standaard Re: Tolwegen

    Lees de berichten hierboven door dan zie je dat meerdere mensen van het forum dit heb meegemaakt van die brief.

    Wij hadden de auto vooraf betaald hier. Je moet ze dan toch toestemming geven om die boete te mogen incasseren. Heb ook mijn creditafschrift in de gaten gehouden en het werd netjes door Alamo USA afgeschreven.

    1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

  7. Top | #197
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Berichten
    19

    Standaard Re: Tolwegen

    Hallo,
    Ben blij om te horen dat we niet de enige zijn met dit gevalletje van 'tolpoortfraude' haha. Brieven zijn de deur uit, en nu maar afwachten, het was voor ons de eerste keer Florida,dus allemaal nogal vreemd, maar goed... veel mensen hier gaan wat vaker, dus hebben schijnbaar al wat meer ervaring.

  8. Top | #198
    Florida Groupie Chicco68's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Het Zonnige Zuiden
    Berichten
    290

    Standaard Re: Tolwegen

    En inderdaad een volgende keer $6 betalen voor de Sunpass en je bent van alle zorgen af! Wij hebben dat dit jaar ook gedaan, geweldig! Vorig jaar hebben we steeds kleingeld in de bakjes moeten gooien, maar met de Sunpass was het veel relaxter en.... de rijen (als die er al zijn) zijn bij de Sunpass ook veel korte c.q. niet aanwezig

  9. Top | #199
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    412

    Standaard Re: Tolwegen

    Wij hadden ook de sunpass voor $6 en kregen vandaag de creditcard afrekening. $9,25 met een "gunstige" koers van 1,29 = € 7,19 te betalen voor de toll. We hebben niet speciaal gelet op tolwegen. We namen willekeurig de wegen. Onze tomtom ging automatisch via de sunpass lanes. Volgend jaar zeker weer de sunpass.

  10. Top | #200
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    201

    Standaard Re: Tolwegen

    Wij hebben bij Dollar van te voren iets van 50 dollar betaald, en die vrouw zei dat ook als we daar over heen gingen niks meer hoeven te betalen. We zijn nog in Florida en we hebben pas 3 keer een tol weg gehad, en ook nog waar we nog 2 keer bij moesten betalen omdat ze heen sunpass poort hadden (naar sanibel bijv). Ik voel me nu echt een beetje ge-je-weet-welt!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •