Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 40 van de 100 EersteEerste ... 3038394041425090 ... LaatsteLaatste
Resultaten 391 tot 400 van de 998

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 1 - afgesloten)

  1. Top | #391
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door verwijderd Bekijk Berichten
    @ Teleton, vanwaar die $10 ? Ik heb wel gezien dat dat het minimum is welke je bij kan storten maar je kan ook een lager bedrag dan $10,- op je account hebben doordat je door de tol poorten rijd.
    Je hebt gelijk Jeroen, je kunt met een minimum van 10 dollar bijstorten. En je kunt natuurlijk ook uiteindelijk aan het eind van de reis met een lager bedrag uitkomen, maar dan moet je iedere dag je saldo checken.....

    Waar het mij in die reactie om gaat is dat de vergelijking met de 6 dollar vaste kosten van Alamo met de kosten van de Mini en de storting mank gaat omdat er hoe dan ook een saldo blijft staan dat in het ongunstigste geval 10 dollar is als je op het laatste moment nog moet bijstorten of, lastiger nog, wanneer dat automatisch voor je wordt gedaan als je onder het door jezelf bepaalde minimum komt.



  2. Top | #392

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Ik bezig met het activeren van mijn Sunpass. Ik kies keurig voor $10, maar op het eind is er sprak van $100. Wat doe ik niet goed?http://i49.photobucket.com/albums/f2...om201759-1.jpg
    Laatst gewijzigd door Michael66; 20-06-11 om 23:14. Reden: plaatje te groot: max = 640x480 pix

  3. Top | #393
    Vaste Bezoeker ruthytje's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    Ieper, Belgie
    Berichten
    53

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    okay, ik volg jullie adviezen en laat de sticker linksliggen. Maar vorig jaar moest ik het wel aan de balie regelen (laat ons zeggen dat het enige was dat deze "dekker" aanvaard heeft). het afrekenen van je cc gaat bliksemsnel Nu nog hopen dat mijn jeep liberty er is als ik toekom zoals gevraagd hoewel...
    Orlando 2010 Orlando 2012 + Orlando 2015


  4. Top | #394
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    @andreleeflang

    Ik denk, dat je dat zelf in het stap voor stap proces zult moeten ontdekken.
    Zonder nieuwe transponder zal het niet meevallen voor medeforummers dit ook te proberen.

    Wordt niet ergens gevraagd naar veelvouden van $ 10 om te laden en moet je dan dus 1 invulllen?

    Knaapje

  5. Top | #395
    Florida Groupie cloggie68's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Locatie
    De Meern
    Berichten
    670

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Omdat wij bij Dollar hebben gekozen heeft een medeforummer voor ons een Sunpass ministicker meegenomen uit Florida. Over 11 dagen vertrekken we dus vanavond leek me een mooi moment om deze te activeren. Beschrijving erbij van het FF maar ik kom maar tot stap 5

    5) activeer het nummer van je sticker in het systeem. Hier moet je je nummer invullen en ook je account aanvullen met $ 10,-. Daarnaast krijg je $4,99 bij geschreven, dit is het bedrag wat de sticker gekost heeft. (dus je account bevat nu $14,99 voor de toll).

    Of eigenlijk... daar kom ik nou juist niet! Want daarvoor moet je de 'vehicle' registeren en de license plate al invoeren en die hebben we natuurlijk nog niet. Is iemand die ons advies kan geven hoe we toch verder kunnen met registreren?

  6. Top | #396
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Het is mij gelukt met als auto een Ford Cmax ( ja, echt!!)en een licenseplate van iets van XYX9999. Was wel voor een transponder, dus ik weet niet of het ook voor een sticker werkt.

    Knaapje

  7. Top | #397
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Het probleem met de $100,- die aangegeven wordt ipv de $10,- aan het eind bij het aanmelden van de Sunpass heb ik al doorgegeven aan Sunpass in mijn vakantie. Dit zou ook doorgegeven worden aan de verantwoordelijke mensen daarvoor maar helaas staat het er dus nog steeds verkeerd op.

    Zelf denk ik dat het een foutje is en er uiteindelijk maar $10 van je CC afgaat maar ik kon het helaas niet zelf proberen omdat mijn transponder opeens niet meer online geactiveerd kon worden. Ik heb hierop gebeld met Sunpass en telefonisch mijn account laten aanmaken, echter vragen ze hier ook alle gegevens van de auto. Als je het uitprobeert, je krijgt na je opwaardering meteen een email met hoeveel je je transponder hebt opgewaardeerd.

    En anders nogmaals een email sturen naar Sunpass met daar eventueel de printscreen aan toegevoegd zodat ze het zelf kunnen zien.
    Overigens zal het snel duidelijk zijn dat het verkeerd is aangezien je bij Sunpass maar maximaal $99 kan opwaarderen.


  8. Top | #398
    Newbie
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Berichten
    9

    Standaard sunpass bij dollarautohuur kopen?

    wij gaan voor de eerste keer naar florida, even een vraag, ik lees veel over de sunpass sticker en apparaatjes, heb je dat echt nodig?, ik lees dat er wegen zijn waar je niet meer contant kunt betalen? of kun je alles wel contant af, wij gaan in augustus naar florida, onze dochter zit nu in miami en heeft iets aangesmeerd(?) gekregen bij dollar autohuur, hebben wij dat ook nodig?
    ik neem ook aan dat als je een tolweg nadert je er niet zomaar even kunt omkeren om een andere weg te pakken.
    hoeveel ben je ongeveer kwijt aan tol als je van orlando naar miami rijdt via de westkust en ook de keys bezoekt?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-06-11 om 10:25. Reden: vraag toegevoegd aan bestaand onderwerp over sunpass / tolwegen

  9. Top | #399
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: sunpass bij dollarautohuur kopen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arie8 Bekijk Berichten
    onze dochter zit nu in miami en heeft iets aangesmeerd(?) gekregen bij dollar autohuur, hebben wij dat ook nodig?
    Nou, aangesmeerd..... ze was er toch zelf bij, hoop ik? Je hoort ook floridagangers klagen dat Dollar ze niet op de hoogte heeft gesteld van de mogelijkheid om de tol electronisch te betalen nadat ze een forse boete hadden gekregen. Zelf onvoorbereid vertrekken en dan naar de autoverhuurder wijzen, zo lust ik er nog wel eentje.....:-k

    Rond Miami en ook op andere plaatsen in Florida kan je de tolwegen niet meer cash betalen. Rijdt je er (ongemerkt) toch op dan komen er naast de tolkosten aanzienlijke kosten bij die ook lekker op kunnen lopen. Als je op dit gebied onvoorbereid bent, kost het links- of rechtsom altijd meer geld dan wanneer je van de hoed en de rand weet.

    Voor de hoed en de rand kijk je op dit forum in de faq's over de electronische tolbetaling en de oplossingen die verhuurmaatschappijen bieden. Of jullie het ook nodig hebben? Tsja, da's weer een lastig te beantwoorden vraag. Alleen jij weet welke routes je gaat rijden. Kom je over de tolweg in de buurt van Miami? Dan ben je de Sjors en moet je een voorziening treffen. Heb je de hulp van Dollar nodig of zijn er alternatieven? Dat hangt weer van je persoonlijke plannen af. De keuze is aan jou.

    De kosten voor de tolweg vallen alleszins mee, in de faq's vind je ook een link naar de tolcalculator.



  10. Top | #400
    Newbie
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Berichten
    9

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    weet ook niet of hij echt is aangesmeerd vandaar het vraagteken, ze had zich al voorbereid via het forum, maar je weet hoe het kan gaan, je staat daar, verreisd, het is al laat en je wil naar je hotel, de persoon achter de balie kan het mooi vertellen en dan ga je twijfelen.
    lees zelf net ook wel tegenstrijdige berichten op t forum, de een zegt de sunpass sticker moet je niet doen, de ander raadt hem aan, als je voor t eerst naar florida gaat is dat lastig beoordelen wat je dan moet kiezen.
    hoe werkt dat eigenlijk als je dan bij dollar 57 dollar betaalt voor de tolwegen, krijg je daar iets van terug, is het een soort account, saldo?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •