Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 38 van de 100 EersteEerste ... 2836373839404888 ... LaatsteLaatste
Resultaten 371 tot 380 van de 998

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 1 - afgesloten)

  1. Top | #371

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Het gaat hier vooral om dat er betaald wordt voor de toll. De rest controleren ze minder of niet.

    Zelf heb ik bij adres het adres van de laatste villa ingevuld. Dit staat er nu nog.
    Bij telefoonnummer gewoon 12345....
    Mijn rijbewijs heb ik wel ingevuld met het echte nummer.

    Daarna had ik mijn pass sticker geactiveerd. Dit alles in Nederland een paar dagen voor vertrek zodat je ook de $ 4,99 van de sticker op je account krijgt geboekt. Nu is de sticker al actief (een paar uur nadat je alles hebt ingegeven).

    Plak hem achter het raam van je huurauto zoals aangegeven in de handleiding en rijd naar je hotel / villa maar ga zeker door de toll met een van de 3 stickers zoals in de handleiding van Teleton.

    Kom je in je hotel of villa schrijf dan even het kenteken op en zet je auto erin.
    Soms kan je nu al zien dat er wat afgeschreven is als je door je toll bent gereden.

    Zorg voor voldoende saldo op je rekening, deze gaat nooit verloren. Ik heb nu ook nog $ 4,35 staan van vorig jaar. Je kunt regelmatig inloggen en zien hoeveel toll al afgeschreven is. Kom je onder de $10 dan krijg je email voor het aan te vullen. Zoals je ziet heb ik dit nog niet gedaan sinds vorig jaar. Maar zoals gezegd als je gaat rijden zorg dan voor voldoende saldo, altijd meer dan $ 10,-.

    En rijden maar................ \\/\\/\\/\\/\\/\\/

  2. Top | #372
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pzomerdijk Bekijk Berichten
    Is er toevallig ergens een actueel overzicht van Tolwegen waar staat aangegeven waar je contant of niet-contant NOG kunt betalen.....?
    De tolwegen zijn helaas niet in eigendom van een eigenaar. Je zult dus niet snel een actueel overzicht van alle AET wegen vinden. AET = All Electronic Tolling. Je kunt deze site raadplegen voor actuele info over de Turnpike. Deze is nu al tot aan de grens Miami Dade volledig AET. Rond Miami kan je dus zonder voorziening geen gebruik maken van de Turnpike en moet je een alternatief kiezen.

    In de Tampa area is ook een tolweg uitgerust met AET. Hier een link naar de site van de Selmon Express Way in de Tampa Bay Area.



  3. Top | #373
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jarjarbinks Bekijk Berichten
    Daarna had ik mijn pass sticker geactiveerd. Dit alles in Nederland een paar dagen voor vertrek zodat je ook de $ 4,99 van de sticker op je account krijgt geboekt. Nu is de sticker al actief (een paar uur nadat je alles hebt ingegeven).
    Hier begrijp ik uit dat je vooraf al een sticker hebt..... of is het handig om je account aan te maken en ,,stickergegevens en nummerplaat'' later toe te voegen.... Sorry dat ik het toch niet helemaal door heb

    @Teleton: Welke post .. staat ,,de Teleton Handleiding''. Thx. Bedankt voor de overige info.....

    @All: Toll 417 Sanford - Davenport (27) is die wel via ,,betaalpoortjes'' te rijden.....?

  4. Top | #374
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Er zijn twee FAQ's aangemaakt: Tol betalen via de autoverhuurder en Tolwegen in Florida en SunPass Hierin vind je algemene info en links naar de actuele sites.

    De 417 loopt niet tot de 27 door maar eindigt in Kissimmee met een afrit op de 192 of eventueel op de 4. Google geeft dit ook aan in de routebeschrijving:
    Neem afslag 64 en voeg in op de FL-530 W/US-192 W/W Irlo Bronson Memorial Hwy richting Magic Kingdom
    Ga verder op de US-192 W/W Irlo Bronson Memorial Hwy
    Je kunt de 417 van Sanford tot genoemde afritten afrijden en cash tol betalen.

    Afhankelijk van de dag van aankomst kan je ook overwegen om gewoon via de 4 naar Davenport te rijden. Op doordeweekse dagen ontstaat de file al vanaf 16:00 uur, in het weekend is er rond die tijd vaak minder verkeer rond Orlando.



  5. Top | #375

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pzomerdijk Bekijk Berichten
    Hier begrijp ik uit dat je vooraf al een sticker hebt..... of is het handig om je account aan te maken en ,,stickergegevens en nummerplaat'' later toe te voegen.... Sorry dat ik het toch niet helemaal door heb
    Maakt niet uit dat het nog onduidelijk is we blijven uitleggen tot het duidelijk is.

    Nogmaals de volgorde die al eens eerder beschreven is door mij en kijk ook op het stukje van Teleton.

    1) je zorgt dat iemand al een sticker meeneemt vanuit Florida (zoals je ziet op eerdere foto's) kost $4,99 ex tax bv. bij Publix).
    2) minder dan 30 dagen voordat je naar Florida gaat meld je je aan op de site van sunpass. Hiervoor moet je je gegevens invullen van je CC maar ook je woonplaats.
    3) je woonplaats (adres) in NL of BE mag je niet gebruiken, pakt het systeem niet. Vul daar het adres in bv van de villa of het hotel waar je heen gaat.
    4) je telefoonnummer opvullen met 000 etc.
    5) activeer het nummer van je sticker in het systeem. Hier moet je je nummer invullen en ook je account aanvullen met $ 10,-. Daarnaast krijg je $4,99 bij geschreven, dit is het bedrag wat de sticker gekost heeft. (dus je account bevat nu $14,99 voor de toll).
    5a) Je kunt 2 manier activeren om je tegoed voldoende te houden, handmatig dat wil zeggen steeds geld toevoegen (inloggen en een bedrag van je CC overschrijven) of automatisch steeds geld laten toevoegen (gaat ook via je CC). Dit zie je in je menu bij Sunpass weer terug.
    6) reis lekker naar Florida en stop je sticker in je handbagage.
    7) als je een auto hebt uitgezocht plak je je sticker op de aangegeven plaats (staat op het papiertje dat bij de sticker zit).
    ga rijden en zorg dat je bij de Toll de Sun pass Express lane volgt, dus gewoon doorrijden.
    9) het systeem van de tol herkend meteen je sticker en zal de tol al afschrijven
    10) kom je bij je villa of hotel schijf het kenteken op van je auto en het merk / type.
    11) als je internet contact hebt vul je de auto gegevens in op je account bij Sunpass.
    12) ongeveer dag later zie je als je weer inlogt dat je eerste tol al is afgeschreven (met erbij precies waar, datum en tijd).
    13) in de toekomst gewoon alleen de Sun pass express lane gebruiken.
    14) houd je tegoed in de gaten en vul het aan wanneer nodig (krijg je ook mail van)
    15) als de vakantie er weer op zit (helaas) de sticker eraf halen in de garage van de verhuurder en weggooien (niet vergeten), hij is nadat je hem verwijderd hebt niets meer waard en kan niet nogmaals gebruikt worden.
    16) thuis de code van de sticker (transponder) weer uit je gegevens halen bij Sun pass.
    17) als je nog tegoed overhoud dan kan je die het volgende jaar weer gebruiken met een nieuwe sticker
    18) ben je op vakantie en moet je je huurauto ruilen dan in de garage de sticker eruit en weer weggooien. Van te voren eerst een nieuwe halen en deze weer activeren zoals eerder gezegd. Een sticker die uit van het glas gehaald is kan nooit meer gebruikt worden, je beschadigd hem en is dan kapot (hoe voorzichtig je ook bent). De nieuwe sticker levert je ook weer $4,99 op je saldo op dus dit zou geen probleem moeten zijn.

  6. Top | #376
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: [MN] Sunpass sticker

    Volgens de dollar (car rental) site zijn er een aantal plaatsen waar geen cash optie meer is,. hier even het lijstje van hun site.

    Pass24® gives your Dollar rental vehicle unlimited 24-hour toll usage for a low daily rate and is available in:
    • Baltimore*
    • Chicago (Midway and O'Hare)
    • Dallas (Tollways around Dallas have no option to pay cash for tolls)
    • Denver (Tollways around Denver have no option to pay cash for tolls)
    • Fort Lauderdale (Areas south of Ft. Lauderdale have no cash option for tolls)
    • Fort Myers
    • Houston
    • Jacksonville
    • Key West (Tollways into and out of the keys have no cash option for tolls)
    • Miami (All Toll Roads in Miami Dade County have no cash option for tolls)
    • Milwaukee
    • Newark
    • New York City (JFK, LaGuardia, Manhattan)
    • Oakland
    • Orlando
    • Philadelphia
    • Richmond*
    • San Francisco
    • Tallahassee
    • Tampa (The Selmon Expressway has no cash option for tolls)
    • Washington Dulles*
    • Washington Reagan*
    • West Palm Beach
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida




  7. Top | #377
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pzomerdijk Bekijk Berichten
    Hier begrijp ik uit dat je vooraf al een sticker hebt..... of is het handig om je account aan te maken en ,,stickergegevens en nummerplaat'' later toe te voegen.... Sorry dat ik het toch niet helemaal door heb

    @All: Toll 417 Sanford - Davenport (27) is die wel via ,,betaalpoortjes'' te rijden.....?
    Je kunt geen account aanmaken als je geen transponder (sticker of echte ) hebt.
    Het invullen van het transpondernummer is een verplicht veld, en als je dat niet hebt kan het formulier niet gecompleteerd worden, en dus het account ook niet.

    Vanuit Sandford is alles nog met cash te doen. Reken op een dollar of 6 à 7 tot aan Celebration of de I4. Het ligt een beetje aan waar je zit op de 27 of je bij Celebration de 417 moet verlaten of een stukje door moet naar de I4.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  8. Top | #378
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: [MN] Sunpass sticker van de Publix

    Ik wil als afsluiting van dit topic <<verplaatst vanuit ander topic>> nog even mededelen dat op alle tolwegen waar wij als forumleden gewoonlijk rondrijden zoals de 417, 429 en I-95 van/naar Daytona nog steeds met muntgeld betaald kan worden.

    Helaas is ons 'tolgeldbuideltje' nu ook bijna leeg en ook wij hebben inmiddels de SunPass-stickers aangeschaft voor onze volgende trip die komen gaat.

    Groetjes vanuit Kissimmee waar het nu zeer zwaar onweert,
    Pieter & Petra
    Laatst gewijzigd door Michael66; 16-06-11 om 06:41. Reden: zie oranje notitie
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  9. Top | #379
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    De transponder heeft altijd voorrang op de kentekenregistratie van Alamo.
    Maar die moet je dan wel z.s.m. aanmelden, uiteraard.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  10. Top | #380
    Vaste Bezoeker ruthytje's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Locatie
    Ieper, Belgie
    Berichten
    53

    Standaard Re: Tolwegen / SunPass

    corrus: bij alamo moet je $6 betalen voor de service alleen + tolwegen, tot zover ben je waarschijnlijk akkoord. Met de sunpass in feite enkel de tolwegen gezien je de opstartkost gestort krijgt op je tegoed rekening. Ik hoop dat je hiermee ook akkoord bent.

    Wat ik me afvroeg is: alamo heeft voor al zijn wagens dit soort akkoord met sunpass, dus wist ik niet of de camera bij de tolhuis zou eerder de nummerplaat (of what ever hij afleest van de alamo-huurwagen) of de sunpass mini transporter voorrang geeft.
    klinkt misschien dom maar ik twijfelde of de transporter zin had in een alamo wagen door wat ik me hierboven afvraag. een verwittigd vrouw is er twee waard en ik hoop dat je de tijdelijke domme blondje attack kunt vergeven (no offense bedoeld aan onze blonde forumleden aub!)
    Orlando 2010 Orlando 2012 + Orlando 2015




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •