Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 65

Onderwerp: Dolfijnen spotten in het wild

  1. Top | #31
    Florida Groupie 2theUSA's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2010
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    334

    Standaard Re: Dolfijnen spotten

    Wij waren er ook maar 1 dag, hebben de avond toen we aankwamen voor de volgende ochtend gereserveerd voo het eerste tochtje de volgende dag. s 'ochtends vroeg was het heel rustig, wij zaten maar met 10 mensen in de boot.

  2. Top | #32
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    252

    Standaard Re: Dolfijnen spotten

    Zou het tijdstip nog van invloed zijn van de hoeveelheid dolfijnen die je te zien kan krijgen? Is er een z.g.n. „beste” tijd? Wij gaan in augustus die kant op en twijfelen nog tussen little toot en seascreamer.

  3. Top | #33
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    Belgium
    Berichten
    66

    Standaard Re: Dolfijnen spotten

    Het beste tijdstip om dolfijnen te spotten is s'morgens en in de vooravond (5u -6u). De dolfijnen zijn dan nl. aan het 'jagen' achter voedsel. In de namiddag als het erg warm is zie je ze minder dan blijven ze lekker onder water Als je de kans hebt om een boot te huren en je ziet er ergens een paar dolfijnen rustig zwemmen, vaar er dan recht op af en gegarandeerd volgen ze je in de golfstroom v/d boot. Dit is echt onvergetelijk, wij doen dit elke keer en we hebben al schitterende foto's kunnen nemen!

  4. Top | #34
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Dolfijnen spotten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brin Bekijk Berichten
    Het ziet er ergens een paar dolfijnen rustig zwemmen, vaar er dan recht op af
    ik zie het al, je bent een echte dierenliefhebber.......... Er zijn regels voor en het zou fijn zijn als die worden gerespecteerd. Dan ben je pas een echte dierenliefhebber. Zelfs als je in dat geval geen schitterende foto's kunt nemen. Als je dolfijnen rustig ziet zwemmen, laat je ze rustig zwemmen. Blijf zeker vijftig maar liever 100 meter uit hun buurt, zet de motor van je boot in de neutraalstand. Worden de dolfijnen toch onrustig, dan vaar je zo rustig mogelijk weg.
    Laatst gewijzigd door Teleton; 07-07-12 om 11:33. Reden: tikfuat...van nijd!



  5. Top | #35
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Locatie
    Netherlands, The Hague
    Berichten
    38

    Standaard Re: Dolfijnen spotten

    Ik heb in Naples gewoon vanaf een rustig strandje dolfijnen zien zwemmen.
    En volop vanaf Naples Pier, bij zonsondergang.

  6. Top | #36
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Dolfijnen spotten

    @Teleton onze ervaring is juist dat de dolfijnen naar ons toekomen. En juist op het moment dat je wat sneller vaart zwemmen de dolfijnen ineens mee of voor je dit is zo bijzonder,..vaak wel een paar minuten lang. Wanneer de diertjes ergens in de Golf rond dobberen en "aan het spelen zijn" inderdaad even de motor uit en een beetje afstand maar vaak komen ze ineens zelf vlak naast de boot.
    Afgelopen jaar lagen we stil in het water (ergens bij Sanibel) en kwam er een manatee naar onze boot en wachtte een paar minuten met zijn kop boven water (we konden hem aaien.. ach) en ging er weer vandoor (wilde water ..hebben wij niet gegeven)ook dit was een super ervaring maar weer een ander onderwerp .
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida




  7. Top | #37
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    Belgium
    Berichten
    66

    Standaard Re: Dolfijnen spotten

    @ Teleton,

    Ik ben inderdaad een echte dierenliefhebber! De dolfijnen ondervinden hier geen enkele hinder van, anders zouden we dit echt niet doen. Een dolfijn speelt graag in de golven van de boot, als ze echt geen zin hebben dan zwemmen ze gewoon weg van je boot... Dit is trouwens de tactiek die de de snelle dolfijnspotterboten ook toepassen, en moest dat gevaar voor de dolfijnen kunnen geven dan zouden ze dit echt in Florida niet toelaten!! Misschien ben je nog niet in deze omgeving geweest, anders zou je deze boten al wel gezien hebben, de Sanibel dolfijnspotter bijv. en die vaart heel wat sneller dan onze boot! Nogmaals de dolfijnen ondervinden hier geen last van anders zouden ze zeker niet achter je aan gaan, maar ver uit de buurt blijven!

  8. Top | #38
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Dolfijnen spotten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brin Bekijk Berichten
    @ Teleton,

    Ik ben inderdaad een echte dierenliefhebber! En moest dat gevaar voor de dolfijnen kunnen geven dan zouden ze dit echt in Florida niet toelaten!!
    Niet iedere dierenliefhebber respecteert de regels. Vandaar dat ik je er nog maar eens op attent maakte. Zo te zien is de boodschap helaas niet overgekomen. Lees eens wat NOAA hierover schrijft.
    NOAA Fisheries Policy on Human Interactions With Wild Marine Mammals
    The MMPA does not provide for a permit or other authorization to view or interact with wild marine mammals, except for specific listed purposes such as scientific research. Therefore, interacting with wild marine mammals should not be attempted and viewing marine
    mammals must be conducted in a manner that does not harass the animals. NOAA Fisheries does not support, condone, approve, or authorize activities that involve closely approaching, interacting, or attempting to interact with whales, dolphins, porpoises, seals, or sea lions in the wild. This includes attempting to swim with, pet, touch, or elicit a reaction from the animals.
    En dan nog even dit: Als een dolfijn zo graag met jou en je boeggolf wil spelen, komt 'ie echt wel naar jou toe. Of dacht je soms dat een beetje dolfijn jou als echte dierenliefhebber niet uit duizenden zou herkennen?



  9. Top | #39
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    Belgium
    Berichten
    66

    Standaard Re: Dolfijnen spotten

    Beste Teleton,

    Zoals jij het omschrijft zou je 100m afstand moeten houden van een dolfijn. Ok als hij langs de kant in de mangroven rustig aan het zwemmen is dan laten we als zogenaamde 'dierenliefhebber de beestjes rustig zwemmen, maar als je in de vaargeul aan het varen bent en de dolfijnen zwemmen in de vaargeul naast je boot dan hebben ze echt wel zin om te spelen, die weten echt wel wat boten zijn en ze gaan daar echt niet zwemmen als ze het niet leuk vinden. Ik weet niet wat jij je trouwens hierbij voorstelt... er is toch niets mis mee als de dieren achter je boot aan gaan...ik denk dat jij je dingen voorstelt die er echt niet zijn, die dieren zijn gewoon speels van natuur en hebben er plezier aan om achter je boot aan te gaan. Misschien stel jij je hier vreselijke toestanden bij voor, ma

  10. Top | #40
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    32

    Standaard Re: Dolfijnen spotten

    Volgens mij is Brin een oprechte dierenliefhebber, hij laat ze rustig spelen, laat ze ook met rust als ze langs de kant rustig aan het zwemmen zijn. Ik lees niets dat mij op een andere gedachte zet. Dus ik snap de kritiek ook niet.
    Wat ik wel begrijp is dat Brin graag mooie foto's maakt, en dat ga ik over 3 weken ook doen, net als jij Brin. Want (vast en zeker) net als jij, vinden mijn zoon en ik, dolfijnen 1 van de mooiste wezens op aarde. En die verdienen alle liefdevolle aandacht en respect!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •