Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 65

Onderwerp: Dolfijnen spotten in het wild

  1. Top | #11
    Regelmatige Bezoeker Dick's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    31

    Standaard Re: Agressieve dolfijnen.

    ik krijg van een collega, een zeer ervaren duiker, te horen dat je altijd moet oppassen voor Dolfijnen. Ze hebben een veel te lief imago door oa de Flipper films, maar het zijn wilde dieren en ook gevaarlijk !
    Bij de ervaren duikers is dat goed bekend oa door bijtincidenten.
    Wees gewaarschuwd, het is zoals zovaak gewoon onwetenheid.

  2. Top | #12

    Standaard Re: Agressieve dolfijnen.

    Vorig jaar heb ik in Orlando met mijn ouders en tante en oom gezwommen met Dolfijnen. Naast Sea World in Discovery Cove. Het is het echt waard!

    Het enige kleine incident dat bij ons gebeurde is dat er een dolfijn over mijn vader sprong en de staartvin van de dolfijn tegen hem aan kreeg. Volgens hem geen fijn gevoel, maar de dolfijn bedoelde het niet om hem bewusteloos te slaan. Zoals al eerder werd gezegd, het blijven dieren. Hij stond toen naast een begeleider/trainer en die trainer die schrok ook dat de dolfijn opeens sprong. Maar daarna kwam de dolfijn voor hen liggen en mochten ze m aaien. Dus het was vast ook niet de bedoeling van deze dolfijn.

    Ik raad Discovery Cove trouwens ook aan! Het is duur... maar het is het zeker waard voor je geld. Het is niet lang met de dolfijnen. Maar daarnaast kan je met allerlei tropische vissen zwemmen in het water. Ook is er een route door het park met warmer water. Daar kan je ook leren snorkelen! Vervolgens kan je dan naar het koudere water waar de tropische vissen zwemmen. Eerst vond ik het wel eng.. die vissen die in groepen zwemmen(scholen) en achter glas dan weer soort haaien. Wel beetje eng en vooral met die grote roggen! Maar ik heb het toch gedaan en geen spijt van!

    Verder gratis eten en drinken. Ontbijt, middag, avond en tussendoortjes. Niet het dagelijkse pretpark voedsel, nu kan ik me niet meer zo goed herinneren wat er allemaal was. Maar zalm en een stuk vlees kan ik mij iig herinneren. Over het algemeen een stuk gezonder dan het pretpark voedsel. Verder hadden zij ook nog 7 dagen lang onbeperkt toegang tot Sea World en Busch Gardens.

    Tevens wordt alles opgenomen. Je kan een dvd kopen en de foto's. De foto's in verschillende formaten; Normale foto formaat, poster formaat of op een cdtje and so on.

    Kortom: Ervaring om nooit te vergeten!

  3. Top | #13
    Regelmatige Bezoeker ess's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2005
    Locatie
    apeldoorn
    Berichten
    45

    Standaard

    Een paar maanden geleden zijn we naar Florida op vakantie geweest.
    We zijn met de SeaScreamer in Clearwater beach dolfijnene wezen spotten.
    De eerste keer hadden we pech... maar dan mag je gratis nog een keer mee en de tweede keer zagen we er echt veel!!! Voor iedereen een aanrader!!!

    Ik vond Clearwater Beach geweldig. Je hebt daar vlak bij ook de state parks Caladesi Island en Honeymoon Island, hier moet je met de boot naar toe. Voor ons liep dat de mist in omdat er een sukkel op het strand met een geweer liep te zwaaien!!
    In Fort Myers ben ik niet geweest dus daar kan ik je niet mee helpen.
    Wat wel ook hel mooi is is Alexander Springs en Juniper Springs geweest echt geweldig, veel beesten gezien.

    Ik heb hier een link van verslagen van die dagen met foto's
    Clearwater Beach http://www.esthervanderzouw.com/2008/31maartdag9.htm
    Juniper Springs http://www.esthervanderzouw.com/2008/26maartdag4.htm
    Alexander Springs http://www.esthervanderzouw.com/2008/28maartdag6.htm

    Hoop dat je er wat aan hebt,
    Groetjes ess
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-03-12 om 01:27. Reden: 1+1

  4. Top | #14
    Stamgast ilssse's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Locatie
    hoorn
    Berichten
    154

    Standaard Re: Filmpje, dolfijnen spotten op de SeaScreamer

    Wij willen morgen in Fort Myers op zoek naar dolfijnen met een boot.... Heeft iemand nog goede tips???

    I loveeeeee Florida!!!
    LiefsSs Ilse

  5. Top | #15
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2006
    Locatie
    Wijchen
    Berichten
    66

    Standaard Re: Filmpje, dolfijnen spotten op de SeaScreamer

    Hallo Ilse,
    Ik heb je berichtje te laat gelezen want ik zag op je weblog dat jullie de dolfijnentocht al gedaan hebben. Leuk dat jullie ook met de Beachcomber geweest zijn. Die tocht hebben wij afgelopen april ook gedaan. Wij vonden het ook heel leuk. Jody is inderdaad erg enthousiast. We hadden ook de "pech" dat we niet zoveel dolfijnen zagen. Maar ze is net zo lang doorgevaren tot we een van dichtbij zagen.
    Ondanks dat we niet veel dolfijnen gezien hebben en dan nog alleen maar de rugvin vonden we het toch een hele leuke tocht. Mede door het enthousiasme van Jody. We waren maar met z'n vieren en Jody had alle tijd voor onze dochters. Ze mochten ook een stukje varen dat vonden ze geweldig.
    Verder vond onze jongste dochter het geweldig om Jody dropjes te geven want die kennen ze in Amerika niet zo.

    Nog een hele fijne vakantie gewenst en geniet van alle leuke dingen die jullie nog gaan doen.

    Groetjes, Corrine
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-03-12 om 01:21. Reden: fqe

  6. Top | #16

    Standaard Re: Filmpje, dolfijnen spotten op de SeaScreamer

    wij zijn vanaf Honeymoon island, naar Caldesie Island geweest, terwijl we aan het zwemmen waren, zwommen er op 100 m. afstand 5 dolfijnen heen en weer zo gaaf !!!

  7. Top | #17
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    32

    Standaard Dolfijnen spotten

    Eind july ben ik met vrouw en zoon (net 12) in St. Pete Beach. Nu weet ik dat je daar goed zit al het gaat om het spotten van dolfijnen.
    Wat is jullie ervaring, kan je daar zo aan deelnemen, moet je vooraf reserveren, wat is de beste tijd van de dag? En hebben jullie een advies voor een aanbieder van deze tochten?

    Alvast bedankt voor je reactie, we verheugen ons er enorm op!!! :smile:

  8. Top | #18
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    431

    Standaard Re: St Pete Beach; dolfijnen spotten?

    Wij hebben vanuit clearwater (half uurtje rijden) met little toot gevaren en kunnen dit van harte aanbevelen!

    http://www.littletoot.us/

  9. Top | #19
    Florida Groupie sonja's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    628

    Standaard Re: St Pete Beach; dolfijnen spotten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chub Bekijk Berichten
    Eind july ben ik met vrouw en zoon (net 12) in St. Pete Beach. Nu weet ik dat je daar goed zit al het gaat om het spotten van dolfijnen.
    In St Pete beach zijn er twee mogelijkheden, beide Gulf Boulevard t.h.v. 4900:
    Je kunt vanaf het strand van b.v. het Dolphin beach resort met een motorboot een trip maken.
    Je kunt ook vanaf Dolphin shopping Plaza, dat is aan de overkant van het Dolphin beach resort, achter de Publix een tour met een zeilboot maken. Dat laatste hebben we 2 maal gedaan en wij waren daar erg enthousiast over. Plenty dolfijnen en zeilen vinden wij prettiger dan met een motorboot.

    Je kunt ook zoals gezegd door M. Blokland naar Clearwater voor Little Toot en/of de Seascreamer. De Little Toot is ook een aanrader.

  10. Top | #20
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: St Pete Beach; dolfijnen spotten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mblokland Bekijk Berichten
    Wij hebben vanuit clearwater (half uurtje rijden) met little toot gevaren en kunnen dit van harte aanbevelen!

    http://www.littletoot.us/
    Dito, was erg leuk, niet heel erg veel dolfijnen gezien, maar ook het tochtje zelf is al erg leuk!
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •