Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 7 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 65

Onderwerp: Dolfijnen spotten in het wild

  1. Top | #1
    Webmaster Daniel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    883

    Standaard Dolfijnen spotten in het wild

    Las dit net op CNN.com:

    KEY LARGO, Florida (CNN) -- In early March an estimated 80 rough-toothed dolphins stranded themselves in the shallows off Marathon in the Florida Keys.

    Rescue workers and volunteers worked nonstop to help as many as they could to return to deep water. Some dolphins made it. About two dozen died.

    For 26 that clung to life there was only one chance for survival -- transfer to the Marine Mammal Conservancy rehabilitation facility on Key Largo, farther up the Keys from Marathon.
    Lees de rest van het verhaal hier: http://www.cnn.com/2005/TECH/science...hab/index.html

    Volgens mij zijn de dolfijnen wel in goede handen daar in de Keys.

  2. Top | #2
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Berichten
    21

    Standaard Dolfijnen bekijken

    ik heb het reisverslag van willeke op de voet gevolgt en vond het fantastisch. ik heb nog 3 dagen te boeken aan de golf van mexico, komende van miami beach en zou graag weten waar deze best te spenderen, in sarasota, clearwater beach, tampa? elders?
    ik weet dat dit nogal persoonlijk is maar ik zou het toch fantastisch vinden om van de kust af dolfijnen te bekijken in het water, dus waar maak je hier de meeste kans op en waar best te overnachten?

    WIE KAN ME HIERMEE HELPEN

  3. Top | #3
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: dolfijnen bekijken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nolleke
    WIE KAN ME HIERMEE HELPEN
    Voor de meestgestelde vragen is er de FAQ.

    Hier staat deze vraag ook in:

    Q:Waar kan ik zwemmen met dolfijnen?
    A: Er zijn meerdere plaatsen in Florida waar je kan zwemmen met dolfijnen. Op het forum zijn daar twee onderwerpen over geplaatst: http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=73 en http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=9
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker Saskia's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    landsmeer
    Berichten
    80

    Standaard Re: dolfijnen bekijken

    Hoi Nolleke,

    Wij waren 2 weken geleden in Naples en vanaf het strand en als je de pier op ging waren meerdere dolfijnen te zien. Mijn zoontje was aan het zwemmen en op een gegeven moment zwom er zelfs 1 een meter of 10 achter hem! Wij waren daar tegen het eind van de middag, 2 dagen en allebei de dagen hebben we dolfijnen zien zwemmen.
    Groetjes Saskia

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    17

    Standaard Re: dolfijnen bekijken

    Hoi Nolleke,
    Het verbaasd me dat er zoveel mensen ons verslag gevolgd hebben. Leuk!! Dolfijnen zie je aan de hele golf kust. Tijdens het rijden langs de kustlijn hebben we er vaak gezien. Zoek een hotel aan de Gulf, met een balkon....niks heerlijker als het geluid van de zee, en de dolfijnen recht voor je neus! Het is inderdaad persoonlijk, maar een perfecte manier om even bij te komen van alle indrukken die je opdoet in Florida. Als je rust zoekt kan je beter niet naar Clearwater Beach gaan, prachtig maar wel druk op het strand. Indian Rock beach, Madeira Beach, Sand Key, Siesta key enz... zijn een stuk rustiger en toch vlak bij Clearwater en St. Pete. Hotels zat daar!!

    Succes,
    Groet, Willeke :wink:
    Laatst gewijzigd door Michael66; 17-03-12 om 01:18. Reden: fqe

  6. Top | #6
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard Dolfijnen voeren

    Hier zie je onze zoon dolfijnen voeren. Dat vond hij helemaal geweldig. En dat kost je maar 4 dollar. Leuk altenatief als je met dolfijnen zwemmen te duur vind. Groetjes marisca.


    Getrouwd in orlando 16 mei 1996, Rondreis 3 weken. 1997: 4 weken Californie en Lasvegas. 1998 Ny/LasVegas.Florida 00,03,04,05,06,07 LV en 07 Orlando en bahama's http://ris32.hyves.net/

  7. Top | #7
    Stamgast meisje's Avatar
    Ingeschreven
    May 2005
    Berichten
    154

    Standaard

    Ik vond het idd ook erg geweldig!! We hebben toen nog een foto gekocht die de mensen van Seaworld maken als ze zien dat je de dolfijnen vis voert. Het was een hele leuke ervaring om een dolfijn aan te raken en niet alleen voor onze dochter :wink:

    meisje

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker 2lingmams's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    75

    Standaard Agressieve dolfijnen

    Ik heb net een documentaire op National geographic gezien die ik nogal schokkend vond.
    The Hunter hunted: Dolphins.
    Ik heb de televisiegids van deze week nagekeken en volgens mij komt hij deze week helaas niet meer.

    Het ging over dolfijnen die agressief gedrag vertonen en mensen aanvielen en/of beten.
    Zowel in het wild als tijdens het zwemmen met dolfijnen in gevangenschap.

    De gevallen in het wild kwamen voornamelijk voort uit het feit dat de zichzelf beschermde of als vergelding
    voor de treiterpartijen of mishandeling welke ze hadden ondervonden.
    Zoals bij 2 mannen welke een dolfijn zijn spuitgat volgooide met bier.
    En stokjes in zijn spuitgat stopte waardoor hij geen lucht meer kon halen.
    1 van deze mannen heeft het dan ook met de dood moeten bekopen.
    Je mag het niet zeggen maar…..maar goed ook.
    Het 2de geval in het wild werd een vrouw in haar been gebeten en mee naar de diepte getrokken.
    Dit was naar aanleiding van het geval dat er op dat moment 2 boten waren die allebei om de aandacht van de dolfijn aan het wedijveren waren.
    Op de ene boot het gezin met die vrouw.
    En op de andere boot wederom 2 mannen welke de dolfijn iedere keer naar hun boot lokte om hem vervolgens hard te slaan.
    Hierdoor reageerde de dolfijn zich af op de vrouw die in het water was.

    De gevallen in gevangenschap gebeurde, in deze documentaire, alleen daar waar je mocht zwemmen met dolfijnen,
    maar waar de trainers/begeleiders niet zelf in het water waren en waar er vrij gezwommen kon worden met de dolfijnen.
    Dus er werd niet een bepaald programma afgewerkt zodat de dolfijnen, trainers en ook de toeristen wisten wat er te wachten stond.
    In 1 geval stonden er wel veel trainers aan de kant maar kon je gewoon vrij zwemmen met de dolfijnen, dus geen bepaald programma.
    Een vrouw werd gebeten, meegesleurd en tegen de rand van het zwemband aangesmeten.
    Uit onderzoek is gebleken dat de schuldige dolfijn door de andere dolfijnen flink te grazen was genomen. (ze had behoorlijk diepe wonden)
    Hierdoor was zij onderaan in de hiërarchie komen te staan.
    Toen de mensen in het zwembad kwamen stonden zij dus weer onder haar.
    Waardoor zij die vrouw greep als vergelding.
    Nb de mensen zwommen in een relatief klein bassin met 6 volwassen dolfijnen.
    Ik vind dat de trainers/begeleiders hier schuld aan heb hebben zij hadden dit moeten zien aankomen.
    Het schokkende hiervan vond ik dat het eruitzag als een goedgeorganiseerde instelling.
    Basin zag er mooi uit, de mensen kregen wetsuits en zwemvesten aan, er waren flink wat trainers aan de kant, met allemaal een keurig uniform aan.
    Maar je ziet maar dat uiterlijk niet alles zegt, want het was duidelijk dat er weinig kennis van zaken was.
    Geen 1 trainer wist wat hij/zij moest doen ten tijde van de aanval.

    In het 2de geval zwommen heel veel mensen in een, met netten afgesloten, heel groot buitenverblijf met veel dolfijnen.
    Wederom waren de mensen en dolfijnen vrij om te doen wat zij wilde.
    En wederom geen trainers in het water.
    Het schokkende hieraan was dat veel dolfijnen hier zelfs duidelijk seksueel verdrag vertoonde.
    Sommige mensen werden onder geduwd of overzwommen. Ook kinderen.
    Je moet je realiseren een dolfijn weegt al gauw 200 kilo.

    Ik vond dit alles behoorlijk schokkend maar vooral een eye opener.
    Dus mensen denk eraan het zijn en blijven wilde dieren.
    Respecteer mens en DIER!!!!!

    Maar wat ik toch wel het schokkendste van alles vond is dat je in sommige reservaten/parken de dolfijnen mag voeren.
    Wat ik hier zag ging alles te boven.
    Mensen gaven de dolfijnen junkfood, plastic bekers, zonnebrillen en zelfs sigaretten om ze maar te lokken.
    De dolfijnen waren zo vet dat ze er zelfs helemaal misvormt uitzagen.
    Verscheidene mensen en kinderen werden hierbij gebeten.

    Wij hebben zelf ook met dolfijnen gezwommen in Venezuela.
    Voordat wij het water in mochten, kregen we een introductie film te zien.
    Eenmaal in het water, 4 mensen en 2 dolfijnen en meerdere trainers/begeleiders in en om het water,
    moesten we in een rij gaan staan en mochten de dolfijnen niet aanhalen.
    Ze zouden langs ons komen zwemmen om ons te verkennen.
    Als wij dan door de trainer de opdracht kregen het water te verlaten moesten wij hier aan gehoorzamen.
    Het kwam hier op neer: de dolfijnen kwamen ons besnuffelen en als het hun niet beviel moesten we vertrekken.
    Gelukkig was dit voor niemand het geval en begon het programma.
    We kregen de gelegenheid de dolfijnen te aaien, we kregen kusjes, we werden door een dolfijn het basin geduwd. (met zijn snuit tegen je voetzolen)
    En we werden door het basin gesleept. (aan de vinnen van 2 dolfijnen)
    Geweldige ervaring!

    Ik zeg ook niet dat men nu niet meer met dolfijnen moet of mag zwemmen.
    Maar wat ik uit de documentaire heb geconcludeerd is dat ik alleen nog met dolfijnen ga zwemmen als er trainers/begeleiders in het water aanwezig zijn.
    En er een bepaald programma wordt afgewerkt.
    Zodat de dolfijnen weten wat er van ze verwacht word en er op die manier minder snel hachelijke situaties zullen ontstaan.

    Er is hier op het forum al veel over zwemmen met dolfijnen geschreven.
    Maar waar ik nu naar benieuwd ben is hoe het er precies per reservaat/park aan toe gaat.
    Dus is het vrij zwemmen, zijn er trainers/ begeleiders in en om het water aanwezig, en wordt er een bepaald programma afgewerkt,
    er wel duidelijke instructies vooraf etc etc.
    Ik hoor het graag van jullie.

    Groetjes Patries

  9. Top | #9
    Florida Fanaat Dr. Phlox's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    N-Br
    Berichten
    846

    Standaard Re: Agressieve dolfijnen.

    Ik denk zelf dat in parken dit wel beter geregeld is, met het voeren etc. Maar zoals iedereen wel weet is de mens de grootste vervuiler van de natuur. Kan me wel voorstellen dat dieren het niet meer pikken op een bepaald moment. Het mooie is dan wel zo dat de dieren na een aanval soms afgemaakt worden. Een gevaar voor de mens :roll:

    Hopen dat de mens in de toekomst beter zal omgaan met de natuur, zodat wij en onze kinderen ook nog kunnen genieten van Florida (en de wereld natuurlijk)

    Grz
    Dr. Phlox
    Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.

  10. Top | #10
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Agressieve dolfijnen.

    Vanuit de parken zijn er genoeg berichten over bijt-incidenten. Volgens mij zijn er in Seaworld Orlando afgelopen jaar minstens twee incidenten geweest, met kids. En uiteindelijk blijkt één ding: het blijven dieren, die kun je nooit 100% vertrouwen. Niet voor niets geldt voor televisie: nooit iets doen met dieren of kids, die heb je nooit 100% in de hand.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •