Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 26 van de 36 EersteEerste ... 162425262728 ... LaatsteLaatste
Resultaten 251 tot 260 van de 360

Onderwerp: Internet / Wifi in Florida

  1. Top | #251
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Internet / Wifi in Florida

    Hotels werken wel vaak met passwords om misbruik (vanaf parkeerplaats en zo) te minimaliseren. De inlognaam en password staan vaak in het informatieboekje dat op je lamer ligt, of je krijgt/haalt die informatie aan de balie.

    Winkels/restaurants die wifi bieden hebben meestal gewoon een open/onbeveiligd netwerk. Daarvoor zet je gewoon je pc aan, kiest het betreffende netwerk en je kunt internetten.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  2. Top | #252
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Internet / Wifi in Florida

    Bij Starbucks in Orlando, moesten we eerst een soort tegoed bon kopen.
    Vervolgens moest je je inschrijven op de site van Starbucks. Daarna kon je gewoon internetten. (het internet was gratis) de bon kon je gebruiken voor koffie
    Je moest die bon kopen, omdat daar een soort kode op stond.
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  3. Top | #253
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Internet / Wifi in Florida

    Klinkt mij wel logisch in de oren! De wifi is een service voor hun klanten, dus als je iets koopt mag je het gebruiken.
    Andere retailers zijn er weer wat makkelijker in, zoals McDonalds.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #254
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    43

    Standaard Re: Internet / Wifi in Florida

    klein beetje off topic;

    ik neem mijn Iphone 3GS mee, als ik die wil opladen in bijv een hotel en ik gebruik de omvormer NL naar USA, trekt mijn Iphone 3GS dat? Of is het dan KABOEM Iphone! of moet ik aparte USA stekker kopen voor mn Iphone 3GS??

  5. Top | #255
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Internet / Wifi in Florida

    Wat staat er op je lader die je bij je iPhone hebt? Als daar "100-240V" op staat kun je die zo in de VS gebruiken, wel met een verloopstekkertje.

    Als daar alleen maar 230V of zo als input op staat, dan kun je hem daar niet gebruiken. Als je hem wel gebruikt (met verloopstekker) geeft dat geen "boem" of zo, aangezien het voltage daar lager is dan hier. Opladen daar zal trouwens waarschijnlijk wel gaan, maar heeeeeeeel erg langzaam.

    Als je een laptop meeneemt zou je ook kunnen denken aan de aanschaf van een USB-laadsnoertje.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #256
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    153

    Standaard Re: Internet / Wifi in Florida

    Deze vakantie hebben wij voor het eerst gebruik gemaakt van de Broadband2Go internet dongel van Virgin Mobile. Deze USB dongel werkt met een ingebouwde simkaart waarop je een prepaid tegoed kan storten. Vervolgens heb je een x aantal MB's beschikbaar tijdens een x aantal dagen.

    Wij hebben deze dongel gekocht omdat het zat waren om je in allerlei bochten te wringen om gratis WiFi te lenen van restaurants etc. Maar we zijn er erg tevreden mee, werkelijk overal hebben we kunnen internetten, totaan in de Everglades toe. De snelheid is niet vergelijkbaar met je ADSL of kabelverbinding thuis, maar is snel genoeg om irritatieloos te browsen, mailen of MSN-en.

    De dongel kan je kopen bij onder andere Best Buy voor $99, alwaar je ook Top Up (tegoed) kaarten kan kopen.

    $10: 100 MB in 10 dagen
    $20: 300 MB in 30 dagen
    $40: 1 GB in 30 dagen
    $60: 5 GB in 30 dagen

    Wij hebben in twee weken ruim 1,2 GB verbruikt en aangezien we dit al voorzien hadden, gingen we voor de 5 GB variant. We hebben geen filmpjes gekeken o.i.d. want dan zit je zo over je tegoed heen.

    Meer info: www.virginmobileusa.com/mobile-broadband

  7. Top | #257
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard Re: Internet / Wifi in Florida

    Bedankt voor je tip Marco. Dat zijn interessante gegevens.
    Een stukje interessante software hierbij is misschien het gratis Shaplus bandwidth meter. Kan je bijhouden hoeveel data je verbruikt en onaangename verrassingen door overschrijding voorkomen. Ik wil nadrukkelijk geen reclame maken, maar dit is zo toepasselijk dat ik deze tip er maar op waag ;-)
    Laatst gewijzigd door ekkie50; 21-03-10 om 06:47.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  8. Top | #258
    Newbie
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    8

    Standaard Re: Internet / Wifi in Florida

    @Reza;
    Als ik jou bericht hier zo lees zou ik je toch eens willen adviseren om ter plekke voor een ipad te kijken (www.Apple.com/ipad) dit product is uitermate geschikt om te gebruiken voor foto's, mail, internet, navigatie enz). Met de huidige $ koers ook nog eens hartstikke interresant. Bekijk die links eens daar staan ook de films op.

    Waarom voor jullie:
    je komt over als een beginnende gebruiker.
    De ipad zet je aan en werkt meteen.
    Wifi spoort hij automatisch op en met 1 druk op de knop ben je verbonden.
    Je hebt geen last van virussen of andere ongein.

    Ik zou het serieus overwegen.
    Als je vragen hebt dan hoor ik het graag.

    Gr. Nickx
    Laatst gewijzigd door Michael66; 21-03-10 om 07:43.

  9. Top | #259
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Berichten
    153

    Standaard Re: Internet / Wifi in Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ekkie50 Bekijk Berichten
    Een stukje interessante software hierbij is misschien het gratis Shaplus bandwidth meter. Kan je bijhouden hoeveel data je verbruikt en onaangename verrassingen door overschrijding voorkomen.
    Uiteraard komt de Virgin dongel met een bandwidth meter geleverd Enig nadeel is dat dit per sessie is en geen totaal toont. Daarvoor moet je inloggen op de website, alwaar je wel je totaalverbruik ziet. Een andere tip is om de Automatic Updates van Windows tuidelijk uit te schakelen....

  10. Top | #260
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    66

    Standaard Re: Internet / Wifi in Florida

    @nickx
    U bent geweldig ! we gaan er s goed naar kijken en denken zeker aan je igv opkomende vragen.
    PS goede inschatting trouwens ;-)



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •